![fun :gekte](./images/smilies/gekte.gif)
maar zonder dollen, dat is idd. waar vervangen en/of regulier onderhoud is altijd goedkoper dan de hele boel kapot rijden..
Zal een aardig duur grapje geweest zijn
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Ik was dus ff op het verkeerde been gezet, ook doordat iemand het over 300.000 had, maar zie nu dat dat over de trillingsdemper gaat.Roger B. (11)61 schreef: om iets zinnigs te kunnen zeggen zou je de riem er af moeten halen... als je ziet dat ie slecht is/wordt is het ook HOOG tijd om hem te vervangen, .......
tijdig vervangen is veel goedkoper
De trillingsdemper heb ik in 2008 (toen was de outo 6 jaar en 200.000 km)Joop1972 schreef:Een distrubutieriem is van levensbelang voor de motor.
Dus altijd tijdig te vervangen, al zie je er niks aan. Welke discussie hierover dan ook.
Waterpompje zijn de kosten niet, dus meteen meedoen, anders als deze nu niet meeneemt en deze sneuvelt later, moet weer de distributie eraf.
Trillingsdemper kost bij Volkswagen ruim 200 euri.
Uit ervaring weet ik dat deze bij een hoge km stand vervangen geen luxe is. Als deze sneuvelt loopt de multiriem eraf en zit je met de gebakken peren. (kijk maar eens op dit forum middels de zoekfunctie op trillingsdemper)
Op onderhoud aan deze essentiele zaken nimmer bezuinigen, komt de betrouwbaarheid van je T4 alleen ten goede!
gr Joop
frank884 schreef:De trillingsdemper heb ik in 2008 (toen was de outo 6 jaar en 200.000 km)Joop1972 schreef:Een distrubutieriem is van levensbelang voor de motor.
Dus altijd tijdig te vervangen, al zie je er niks aan. Welke discussie hierover dan ook.
Waterpompje zijn de kosten niet, dus meteen meedoen, anders als deze nu niet meeneemt en deze sneuvelt later, moet weer de distributie eraf.
Trillingsdemper kost bij Volkswagen ruim 200 euri.
Uit ervaring weet ik dat deze bij een hoge km stand vervangen geen luxe is. Als deze sneuvelt loopt de multiriem eraf en zit je met de gebakken peren. (kijk maar eens op dit forum middels de zoekfunctie op trillingsdemper)
Op onderhoud aan deze essentiele zaken nimmer bezuinigen, komt de betrouwbaarheid van je T4 alleen ten goede!
gr Joop
ook mee laten vervangen koste 163 euro
hij had idd maar kleine droogte scheuren
maar ik rijd maar amper 20.000 km per jaar dus die moet in mijn geval nog 5 jaar mee
als je nu 50.000 km per jaar rijdt dan is de zaak 2 jaar later weer aan de beurt
en ligt dat natuurlijk weer anders.
Geeft die dealer ook thuis, als hij binnen die 30.000 km kapot gaat, en je motor aan gort draait?Lex schreef:Maar heb de distri.riem niet laten vervangen volgens de dealer was de riem nog zo goed dat hij echt pas over 30000 km.vervangen hoeft te worden, dan zou de riem er 122000 km op zitten !!!
Echter is de multiriem wel vervangen, deze was nl. gerafeld, heb tot 2x overleg gehad om ze erop te wijzen dat de distri.riem elke 90000 km.vervangen moet worden...
Is alleen bij oudere types T4 het geval zeggen ze?!![]()
![]()