Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen vermogen-turbo / darm gebroken ?!

vragen over de T5
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Geen vermogen-turbo / darm gebroken ?!

Bericht door dio5 »

Pascal-141 schreef:
dio5 schreef:Euvel laten fixen in de VW-garage, kostprijs: 89 euro... 59 euro voor dat stukje darm. 30 euro werk.
89eur ??? :ie :ie
Voor een stukje vacuumslang dat iets van een 4a5eur per meter kost ? wow ...
Idd... dat VW(-dealers) afzetters zijn wist ik ook al langer... Bij mijn oude bus ging ik altijd nr een kleine garage, maar ja, met een recente bus nog onder garantie... weinig keuze denk ik.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Geen vermogen-turbo / darm gebroken ?!

Bericht door Pascal-141 »

dio5 schreef:
Pascal-141 schreef:
dio5 schreef:Euvel laten fixen in de VW-garage, kostprijs: 89 euro... 59 euro voor dat stukje darm. 30 euro werk.
89eur ??? :ie :ie
Voor een stukje vacuumslang dat iets van een 4a5eur per meter kost ? wow ...
Idd... dat VW(-dealers) afzetters zijn wist ik ook al langer... Bij mijn oude bus ging ik altijd nr een kleine garage, maar ja, met een recente bus nog onder garantie... weinig keuze denk ik.
Garantie in de VW garage OK , maar dit valt niet onder garantie aangezien je het moest betalen (martersschade zal wel niet onder de garantie vallen :knipoog ) dus kon je dit overal laten repareren hé , had je aardig wat geld bespaard :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Geen vermogen-turbo / darm gebroken ?!

Bericht door Klusman »

Ik ga echt niet zeggen dat de Vw garage goedkoop is, er moet van de verkoop van dat stukje slang, die voorgevormd en op lengte , besteld moet worden, of in het magazijn ligt, een stukje loon betaald worden van receptionist,administratie, magazijnman afschrijving , directie enz. enz. enz..En zo gaat het bij elk groot bedrijf, hoe groter het bedrijf , des te hoger, de factuur.
Dus ook hier kan je geen appels met peren vergelijken.
Inderdaad kost het geen drol, als er even aan een rol wordt getrokken, geknipt wordt en zonder factuur wordt meegegeven, scheelt ook weer administratiekosten.
Garantie of niet, als er aan je auto gewerkt wordt door derde,buiten garantie , en er moet naderhand iets vernieuwd worden, binnen garantie, en het heeft met de andere reparatie(niet uitgevoerd door VW) te maken kan je , ook fluiten naar die garantie,ze grijpen alles aan om niet te betalen.
Ik ga dadelijk ook gewoon naar de VW garage, voor alle onderhoud,(hopelijk weing) problemen, dus dat is ook weer ieder voor zich.
:werkaanT4
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Geen vermogen-turbo / darm gebroken ?!

Bericht door Inbouwer »

Misschien is dit een optie:

Kijk bij Conrad

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... navi=mitte" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie