Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Thermo Top C

vragen over de T5
Plaats reactie
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Thermo Top C

Bericht door eduard »

Mijn T5 130 pk is voorzien van een Webasto Top C koelvloeistofbijverwarming. Werkte prima om de motor (en verwarming!!) snel op temperatuur te krijgen. Echter sinds kort volgend probleem: soms harde knallen en geeft dan een rookpluim onder auto alsof de motor in de fik staat staat.
Je schrikt je kapot!
Lijkt zich vooral voor te doen nadat motor is uitgezet en kort daarna weer wordt gestart.
Bekend bij jullie? en wie weet wat aan te doen....
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Thermo Top C

Bericht door heemskerk »

eduard schreef:Mijn T5 130 pk is voorzien van een Webasto Top C koelvloeistofbijverwarming. Werkte prima om de motor (en verwarming!!) snel op temperatuur te krijgen. Echter sinds kort volgend probleem: soms harde knallen en geeft dan een rookpluim onder auto alsof de motor in de fik staat staat.
Je schrikt je kapot!
Lijkt zich vooral voor te doen nadat motor is uitgezet en kort daarna weer wordt gestart.
Bekend bij jullie? en wie weet wat aan te doen....
Laten diagnosticeren bij de VW dealer of nog liever bij een Webasto dealer. Vermoedelijk een defecte vernevelaar in de bijverwarmer?
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Thermo Top C

Bericht door johnny van de voorde »

Inderdaad, ik stel voor naar een webasto werkplaats te gaan. Daar kennen ze die dingen en bij de VW dealer is het altijd wat zoeken , uitzoeken gewoon omdat ze dit niet dikwijls moeten uitvoeren.

Waarschijnlijk inderdaad een klein mankement met de sproeier, vlambewaking ....

Suc-6,

John
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Re: Thermo Top C

Bericht door eduard »

Bedankt!! Heb dicht in de buurt een hoofddealer van Webasto waar ik contact mee zal opnemen.
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: Thermo Top C

Bericht door navi16 »

ik heb dit ook gehad, kijk naar de verbrander !!!!
Afbeelding
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Plaats reactie