Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hier, en meteen al een vraag

vragen over de T5
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Nieuw hier, en meteen al een vraag

Bericht door MartinDijk »

Hallo allemaal ik ben Martin, 21 jaar oud, automonteur in opleiding, en woon in Apeldoorn. Als vw liefhebber verplaats ik mij dagelijks in een polo GT uit 1987. Deze is uiterlijk zo goed als orgineel, op de verlaging en andere velgen na.

Maar dit heeft natuurlijk helemaal niets met Transporters van doen, mijn ouders rijden op dit moment een T5 130pk TDI. Deze legt vooral veel zakelijke kilometers af en heeft inmiddels 150.000 km op de teller staat, en tot nu toe hebben we nog geen noemenswaardige technische problemen gehad. :jumpklap Hij bevalt ons dus erg goed!

Alleen de auto is inmiddels buiten de garantie, en 3 jaar oud. Nu moeten mijn ouders de overweging gaan maken: Blijven doorrijden met het risico op (hoge) onderhoudskosten, of inruilen nu de kilometerstand nog redelijk is en een nieuwe kopen?

Nu ben ik benieuwd of er hier ook meer mensen zijn die een T5 met dezelfde motor rijden, en die de 150.000 al ver voorbij zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Welke kosten/problemen kun je eventueel gaan verwachten?

We gaan morgen wel alvast naar de dealer om eens te kijken wat we voor de auto terugkrijgen, en of ze ons een interessante aanbieding kunnen doen. Zeker met de 60 jahre edition.
Laatst gewijzigd door MartinDijk op 18 mei 2007, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Bericht door MartinDijk »

Even een foto van de polo:

Afbeelding

En de T5 natuurlijk! :jumpklap

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Hoi Martin,

Ik heb dezelfde motor en alleen dan in automaat uitvoering en is net 2 jaar oud. Heb alleen bij 93000km een nieuwe waterpomp gehad en er staat nu 155000 km op.
Heb hem ingeruild en krijg 29 mei mijn nieuwe bus. Dit ook omdat ik niet zonder garantie wil rond rijden en de kosten echt op kunnen lopen, bijv. als mijn automaat stuk gaat.
Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat mijn volgende bus pas ingeruild wordt bij 180 tot 200000km want dat moet gewoon probleem loos kunnen .
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

ff iets heel anders..Louis ging jij nog naar de meeting?..Je mag ook met mij meerijden!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Ben je nou al weer terug van je rondje Europa. En nee Andy ik ga niet mee bedankt voor het aanbod.
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Ja alweer terug..hoefde niet naar Frankrijk..alleen munchen.....Jammer dat je niet meegaat...volgende keer beter.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hey Louis,

Mag je alweer rijden, of moet je je handjes nog steeds thuis houden?
Evert-Jan (voorheen T5 180)
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Bericht door MartinDijk »

Bedankt voor je reactie, koerier T5. :jumpklap

Ook wij gaan voor een nieuwe T5, alleen we twijfelen nog over een optie, is ESP aan te raden? Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?

Verder word het weer een leuk aangekleede 130pk T5, met oa het 60 Jahre pakket, meegespoten Multivan bumpers, rvs sidebars, snoeks cabine, evt Multivan koplampen, lichtmetaal, en vast nog wat andere extra's die ik vergeten ben. Alleen over de kleur kunnen we het nog niet eens worden :lach Het gaat op dit moment tussen: Wheat Beige, off the road grey, fresco green en reflex silver.

Hebben jullie trouwens nog andere optie's die echte aanraders zijn?
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Extra koelvloeistofvoorverwarming, wordt de bus een stuk sneller warm en voor de kosten hoef je het niet te laten € 260,- ex BPM BTW
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Bericht door MartinDijk »

Oke staat genoteerd, dan komt de motor sneller op temperatuur of niet? Hadden ze het bij de dealer ook al over, nog andere tips?
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Linker schuifdeur: dan is het echt een personen auto, zeker aanbevelings waardig als je regelmatig mensen achterin hebt.
Ik kan hem echt niet missen en een (ex) collega is jaloers omdat hij er maar 1 heeft (had ie maar 2 maanden moeten wachten.

Groet EricP
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Bericht door MartinDijk »

Bedank voor jullie reacties! :jumpklap

Nieuwe bus is inmiddels besteld, hij is in grote lijnen gelijk aan de T5 die we nu rijden. Alleen uiterlijk zijn er een paar wijzigingen, dan hebben we toch het idee dat we een nieuwe auto krijgen. :lach

Het is dus een: SWB Dubbel cabine T5 2,5 L 130 Pk 5 cyl, met de volgende extra's ten opzichte van de huidige T5:

- Multivan koplampen
- Multivan bumpers, uiteraard in kleur
- RVS Sidebars
- Miyato velgen

Alleen er zit nog geen navigatie in, deze moet nog uitgezocht worden. Het zal zowieso geen orgineel vw systeem worden, omdat deze erg aan de prijs zijn. Dus mochten er nog mensen zijn die tips hebben voor aftermarket systemen voor de T5...

(Btw de kleur blijft donkerblauw, vinden we nog steeds de mooiste kleur op een :T54LIFE )
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

MartinDijk schreef:Bedankt voor je reactie, koerier T5. :jumpklap

Ook wij gaan voor een nieuwe T5, alleen we twijfelen nog over een optie, is ESP aan te raden? Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?

Verder word het weer een leuk aangekleede 130pk T5, met oa het 60 Jahre pakket, meegespoten Multivan bumpers, rvs sidebars, snoeks cabine, evt Multivan koplampen, lichtmetaal, en vast nog wat andere extra's die ik vergeten ben. Alleen over de kleur kunnen we het nog niet eens worden :lach Het gaat op dit moment tussen: Wheat Beige, off the road grey, fresco green en reflex silver.

Hebben jullie trouwens nog andere optie's die echte aanraders zijn?
ESP is toch standaard op de 5 en 6 cilindermotoren!? (Hier is dat toch zo...)
MartinDijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52

Bericht door MartinDijk »

Nope volgens mij niet hoor, ASR en ABS zijn volgens mij dan wel weer standaard.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

heb het even nagelezen in de folder, op de 5 cilinder TDI motoren in de transporter zit standaard ESP, op de 1.9 TDI's 4 cilinder motoren zit het als optie. Ik vermoed dat die voorwaarden in elk land hetzelfde zijn !?! :bonk
Plaats reactie