Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Let op je Polis

vragen over de T5
Plaats reactie
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Let op je Polis

Bericht door Satnoot »

:groteogen Naar aanleiding van een Topic over diefstal van een T5 maar even de polis nagekeken van Reaal, en wat schets mijn verbazing het staat er gewoon in.

Lees en Huiver:

REAAL

Bestelwagenverzekering

Polisnummer

Polisblad 4 d.d.05-01-2011

De clausules zijn slechts van kracht voor zover hiernaar is verwezen.

MO 03 cl 86: Alarmlvoertuigvolgsysteem klasse 4

In geval van schade aan of verlies van het motorrijtuig door of ten gevolge van diefstal
of joyriding, respectievelijk poging daartoe, bestaat uitsluitend dekking indien het
motorrijtuig ten tijde van de gebeurtenis was voorzien van een deugdelijk, in werking
zijnde SCM-TNO klasse 4 goedgekeurd alarm/voertuigvolgsysteem en tevens deugdelijk was
afgesloten. Verzekeringnemer is verplicht na schade het originele SCM-TNO klasse 4
certificaat van inbouw aan verzekeraar te overleggen. Bij het ontbreken van dit certificaat
sluit de verzekeraar alle schade als gevolg van diefstal, joyriding e.d. en pogingen daartoe
uit van de verzekeringsovereenkomst. Het motorrijtuig dient binnen 14 dagen na de ingangs-
datum van de overeenkomst te zijn voorzien van het vereiste alarm/voertuigvolgsysteem.
Gedurende deze periode van 14 dagen wordt voor schade door diefstal, joyriding e.d. een
eigen risico van EUR 2.500,- gehanteerd tenzij verzekeringnemer middels het certificaat kan
aantonen dat het SCM-TNO klasse 4 alarmlvoertuigvolgsysteem is ingebouwd. Na de termijn van
14 dagen kan geen aanspraak worden gemaakt op de verzekeringsovereenkomst voor de schade aan of
motorrijtuig als gevolg van diefstal, joyriding, e.d .. :bonk
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Let op je Polis

Bericht door Harry4motion »

REAAL naait ons ALLEMAAL

Stelletje oplichters die verzekeraars..... :ie
Hebben nog niets geleerd van de crisis...


Als we nu met zijn allen ons geld dat we aan de verzekeraars betalen op een bankrekening zetten, en we leveren een bonnetje in van de schades die we hebben, en dan pinnen we dit bedrag eraf, dan houden we ieder jaar geld zat over om met het hele forum op wintersport te gaan.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Let op je Polis

Bericht door theo »

centraal beheer,
daar is deze voorwaarde niet aanwezig,
en betaalbaar
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Let op je Polis

Bericht door Harry4motion »

Heeft centraal beheer ook een noclaim beschermer?
Nu heb ik een verzekering dat als ik een paaltje uit de grond rij en het kost me 800,- dat ik mag kiezen, of zelf betalen of uiteindelijk 2x zelf betalen via de verzekering. Heb dus maar meteen een achteruitrijcamera gekocht voorkomen is beter dan genezen :nuts
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Let op je Polis

Bericht door Marcel E »

Uuuuh, je kunt toch altijd kiezen voor zelf betalen?
Gewoon geen schadeformulier invullen lijkt me voldoende daarvoor. :knipoog
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Let op je Polis

Bericht door theo »

yep hebben ze
Harry4motion schreef:Heeft centraal beheer ook een noclaim beschermer?
Nu heb ik een verzekering dat als ik een paaltje uit de grond rij en het kost me 800,- dat ik mag kiezen, of zelf betalen of uiteindelijk 2x zelf betalen via de verzekering. Heb dus maar meteen een achteruitrijcamera gekocht voorkomen is beter dan genezen :nuts
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Let op je Polis

Bericht door CASINI »

Heb effe na gekeken krijg dagwaarde terug !
weet niet of ik hier blij mee ben ik natuurlijk later nog velgen enz laten plaatsen.

Hoe stellen ze de dagwaarde vast ? kijken ze bij de dealer in de pc om er achter tekomen in welke staat de auto is ?

MvG Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Let op je Polis

Bericht door Wim T4 935 »

Harry4motion schreef:Heeft centraal beheer ook een noclaim beschermer?
Mooi begrip noclaim beschermer. Maar wat stelt het daadwerkelijk voor.
Je schadevrije jaren worden wel volgens de tabel naar beneden vastgesteld alleen krijg je ( tijdelijk) nog je oude bonus percentage. Wil je echter bv een jaar later overstappen naar een andere verzekeraar dan krijg je een royementsverklaring met het aantal werkelijke schadevrije jaren en dan verlies je bij die nieuwe verzekeraar alsnog een deel van je bonus.

Na het claimen van een schade ben je dus eigenlijk voor een aantal veroordeeld tot het blijven bij je oude verzekeraar.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Let op je Polis

Bericht door theo »

bij centraal beheer 3 jaar lang de aanschafwaarde en als je eerste eigenaar bent 3 jaar lang de nieuwwaarde
CASINI schreef:Heb effe na gekeken krijg dagwaarde terug !
weet niet of ik hier blij mee ben ik natuurlijk later nog velgen enz laten plaatsen.

Hoe stellen ze de dagwaarde vast ? kijken ze bij de dealer in de pc om er achter tekomen in welke staat de auto is ?

MvG Cas
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie