Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatsen elektrische ramen

vragen over de T5
Plaats reactie
denpsylo
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2010, 13:20

Plaatsen elektrische ramen

Bericht door denpsylo »

Dag mede weetjewellers,

Onlangs kocht ik van Bas (waarvoor dank!) een set complete deurpanelen zodat ik men bus zou kunnen ombouwen naar elektrische ramen. Het installeren was wel wat werk maar viel op zich best mee.
De stekkers in mijn dashboard zijn niet voorzien van de bekabeling voor de module van de bediening. Ik heb bijgevolg zelf een voeding aangesloten op de module, hierna kon ik het raam zonder probleem bedienen. Probleem is echter dat de module in de deur zich na 10min automatisch uitschakelt, ik vermoed dat hij deze schakeling normaal zou maken als je het contact uit zet? Als ik de stroom afkoppel en terug aansluit werkt hij terug 10min. Hij zou dus van een of meerdere kabels een signaal moeten krijgen zodat hij niet uitschakeld.
Ik heb hier en daar wat opgezocht en blijkbaar zouden de ontbrekende kabels naar een soort van comfort module moeten lopen. Deze module heb je ook nodig om cruisecontrol te installeren. Wie weet hier meer van?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Plaatsen elektrische ramen

Bericht door Henk250 »

Ik denk eerder een canbus probleem.
Aanmelden zal misschien ook moeten via het motermanegement.

Uitlezen/aanmelden bij de stealer?

:muur :muur
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
denpsylo
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2010, 13:20

Re: Plaatsen elektrische ramen

Bericht door denpsylo »

Probleem is dat er geen verbinding is naar de canbus. Ik denk dat ik best de kabelboom vervang, op deze manier zou het moeten werken zoals het origineel geinstalleerd is. Deze kabelboom loopt volgens mij naar de comfortmodule onder de passagiersstoel, hier is bij mij trouwens nog plaats voor een stekker. Alle hulp hier omtrent is zeker welkom!


Groeten
Plaats reactie