Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat bak T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Peter.v/d.S
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2010, 18:15

automaat bak T4

Bericht door Peter.v/d.S »

Hallo allemaal.
Ik heb een paar maanden geleden een :T4politie ex politie 2.5 tdi combi uit 2001 gekocht met een automaat bak (om een campertje van te maken :gekte )
Nu werd mij verteld dat een deel van de bak geblokeerd is, maar dat dit door een garage makkelijk op te lossen is.
Heb ondertussen met wat garages contact gehad maar ben niet veel wijzer geworden.
De t4 komt uit Rotterdam, ik zelf uit Den Bosch en hier kennen ze dit verhaal niet zowel garage als de politie niet.
Wat heb ik wel: een D een R en een N. De 1e ,2e , 3e en de P ,zijn geblokkeerd en zijn ook niet afgebeeld bij de handel.
Dit schijnt dus door bepaalde politie regios in Nederland te zijn toegepast.
Ook vindt ik 'm vrij veel toeren maken voor hij schakeld tussen de versnellingen (zou zelf gevoelsmatig eerder willen schakelen :nuts )
kan iemand mij helpen ? :toppie
Een adres van een bedrijf / monteur die ervaring heeft met de automaat bakken van VW t4 zou ook welkom zijn ?

M.v.g.
Peter
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: automaat bak T4

Bericht door repelsteeltje »

Ik schat in dat er een blokkeerpen of bout in of onder de schakelhendel is gemonteerd.

Demonteren die handel, kom je er wel achter.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: automaat bak T4

Bericht door heartbeat »

Jaap Bastinck in Rotterdam of chef van bedrijfswagens Voorne Putten spijkernisse denk ik dat ze je verder kunnen helpen
geef er even een telefoontje aan je weet nooit

en volgens mij kan je ook de garage van politie bellen in rotterdam die zit in op de boezembocht te rotterdam die moeten je zeker verder kunnen helpen
Rob & Lize
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: automaat bak T4

Bericht door limburger »

Hoi Peter,

ik heb zelf ook een automaat en wat ik me nu afvraag is hoe jij dan je sleutel uit het contact krijgt... daar moet ik de bak voor in de P zetten, en die heb jij niet. over het schakelen kan ik je vertellen dat die van mij dat doet naar de stand van je rechtervoetje. rustig voetje is snel doorschakelen dus geen hoge toeren en een agressief voetje laat de toeren wat verder oplopen. volgens mij zit er ook nog ergens een sensor in de bak die meet hoe schuin je auto staat zodat die weet dat je bergop gaat en dan schakelt die ook wat later (dus hogere toeren). hierbij kan ik me voorstellen dat bij een te laag oliepijl deze sensor misschien ziet alsof je berg op rijdt??

er is hier op het forum heel veel te lezen over de automaatbak en dan meer negatiefs dan positiefs, dat maakt mij wel eens bang dus ik houd er maar voorzichtig rekening mee dat het eens een keer 3000euro gaat kosten... verder ben ik er wel over te spreken en zou hem niet meer willen missen

veel plezier met de camper ombouw, bedenk goed wat je wilt er zijn hier zeer veel voorbeelden te vinden. alles heeft zijn voor en tegen, duur of nog duurder en natuurlijk wat je zelf kunt en niet hoeft te laten doen.


:driveT4
Plaats reactie