Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

180 pk dsg jd gechipt

vragen over de T5
Plaats reactie
janvb
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:55
Locatie: schilde

180 pk dsg jd gechipt

Bericht door janvb »

rijdt er hier al iemand rond met een door jd gechipte 180pk?
ik bedoel dus een standaard 180 gechipt naar 220 en 480nm liefst een dsg.
ik zou willen weten hoe verschillend hij rijdt en of het de moeite is om mijn caravelle te laten doen.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: 180 pk dsg jd gechipt

Bericht door edjeraketje »

Die zijn idd al gedaan met ongeveer die waardes die je noemt.
Bekende van mij heeft zijn bus bij Jeroen laten doen. Totaal geen klachten , DSG schakelt soepel en is bij de les.
Bel anders even met ze en vraag maar aan Martijn of Mark wat ze er gemiddeld uit kunnen hallen zonder problemen.

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
janvb
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:55
Locatie: schilde

Re: 180 pk dsg jd gechipt

Bericht door janvb »

bedankt maar het ging mij meer om de rijervaring na het chippen
ik wou gewoon is weten of het de moeite loont
de pks en koppel die ik vernoemde komen van hun site
ik ben heel tevreden van mijn 180 dsg het is een valse trage zoals ze hier zeggen.
je voelt niet zo veel maar als je naar de teller kijkt gaat het toch snel vooruit voor een bus van 2300 +kg
heb al een lange autostradehelling in de ardennen getest en hij is even snel als mijn oude 174pk maar mis soms wel de ruwheid van de 174 automaat. die kwam er wat later maar dan veel bruter in
vroeg mij af of er na de tuning misschien wat meer brutaliteit in zou zitten....
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: 180 pk dsg jd gechipt

Bericht door J. Jolliffe »

Ik denk dat je die 'bite' van een 2.5 niet kunt evenaren. Wat de meeste mensen als explosief betitelen is eigenlijk niks meer dan een turbo-gat. Onder een bepaald toerental is er nog te weinig uitlaatgas om de turboschoepen op gang te helpen en zodra ze eenmaal gaan heb je ineens vermogen te over. Met een bi-turbo heb je een kleine turbo voor het stationair- tot pakweg 2000 toeren bereik. Vanaf dat moment pakt de grotere turbo genoeg flow om ook mee te gaan doen en neemt ie het hogere toerenbereik voor z'n rekening. Dus wat je dan voor het gevoel mist is die punch die de single-turbo altijd had vanaf een bepaald toerental (1800 bijv). Voordeel is wel dat bi-turbo's over het algemeen dan ook bij hogere toeren goed blijven trekken. De meeste diesels houden het bij 3000-3500 toeren al voor gezien. Met 1 turbo blijft het een compromis. Grotere turbo is meer power maar pas vanaf een hoger toerental. Kleinere turbo is meer power op lage toeren maar die zwakt dan relatief snel weer af. Zelfde verhalen lees je over de BMW 123d (ook bi-turbo) bijvoorbeeld. Het gaat op de teller rap zat maar voor je gevoel niet.
Plaats reactie