Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

opnieuw hulp gevraagd.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
woods
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2008, 11:38
Locatie: harderwijk

opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door woods »

Beste allemaal,
wij zijn al een tijdje niet meer hier geweest door omstandigheden, maar nu weer instaat.
hebben nog iedere dag plezier van de cruisecontrol die wij via jullie hebben kunnen plaatsen :jumpklap

weet niet goed waar wij dit onderwerp moeten plaatsen dus als het verkeerd is gegaan horen wij dit vast.

het nog steeds actuele probleem is:
wij hebben een verhoogde en verlengde T4, invalidebus.
twee stoelen voor; achter de bestuurder 1 andere zitplaats. de andere ruimte, dus achter de bijrijderstoel is "leeg", in die zin dat daar een rails in de vloer zit, waar een elektrische rolstoel verankerd wordt.
aan de rechterzijde van de bus zit een schuifdeur.

tot zover de beschrijving.
wat er moet gebeuren is het volgende:
er moet een verlengde slee komen voor de bijrijderstoel en er moet een verlenging komen onder (uitschuifbaar?)de bijrijdersstoel om daar een (rechter) been op te leggen.
wie kan ons helpen?
hopen op jullie hulp.
groeten, woods.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Harry 341 »

Welkom terug!
Begrijp dus dat de rechterstoel een eind naar achteren moet?Dan komt er ook een probleem met de gordel om de hoek kijken...want die zal dan veel te ver van je afgaan...........
groet,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
woods
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2008, 11:38
Locatie: harderwijk

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door woods »

dank je, Harry.

je hebt gelijk, die gordel......., maar je opmerking klopt van de stoel.
de bijrijderstoel kan al best een eindje achteruit, maar of dat genoeg is om een beensteun uit te schuiven/uit te klappen en dan het been erop......

twee gordels?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Harry 341 »

Is een bankje geen optie?Dan kan de passagier naast de bestuurder zitten...de 3 punts gordel zit aan de bank dus ook geen probleem.En als hij/zij dan wat dwars zit kan het rechterbeen richting portier liggen.En mocht het nodig zijn dan kan een bankje vrij simpel iets naar achter gezet worden.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
woods
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2008, 11:38
Locatie: harderwijk

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door woods »

zou een idee zijn, maar er moet een transfer gemaakt worden vanuit de rolstoel naar de voorstoel.
in de rolstoel blijven zitten is geen optie.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Harry 341 »

woods schreef:zou een idee zijn, maar er moet een transfer gemaakt worden vanuit de rolstoel naar de voorstoel.
in de rolstoel blijven zitten is geen optie.
Ik weet niet of er stoelen zijn waar de 3 punter aan vast zit....stoel naar achter zetten lijkt me niet zo moeilijk.
Weet Matje misschien een oplossing?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door offline »

Ik denk dat een multivan stoel uit de 2e of 3e rij uitkomst kan bieden. Daar zit de gordel al aan vast. Wanneer je de stoelrails uit de vloer van de multivan mee zou monteren heb je een multifunctie geheel.

Bijkomend voordeel is dat wanneer je ruzie met elkaar krijgt je de stoel om kunt draaien :knipoog wel ff uitkijken met je been als je draait.

Offline
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Multivan Generation »

Wat dacht je er van om een draaiconsole te monteren?
Bij een stoel die met de rugleuning tegengesteld aan de rijrichting staat,
was er dacht ik ook geen gordelplicht(dit zou aangepast kunnen zijn).

Meer hierover kun je volgens mij vinden in Hoofdstuk 6 van het voertuigreglement
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door cowboy »

Wat betreft het gordel probleem waarom geen 4 punts gordel erop zetten en met verleng gordels (autosportshops verkrijgbaar of tweedehands op marktplaats)verlengen naar de punten die er al inzitten voor de tweede rij stoelen :werkaanT4 .
woods
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2008, 11:38
Locatie: harderwijk

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door woods »

wij zitten hier met jullie ideeën te stoeien en dan is er een volgende vraag:

er is een verschil in hoogte tussen het gedeelte waar de stoelen (rijder en bijrijder) staan en de laadvloer +/- 8,5 cm. hoe los je dat dan op?

en dan hebben we nog de vraag van een (uitschuifbare?) beensteun.

stellen het zeer opprijs dat jullie willen meedenken.
ben het zo zat om nergens heen te kunnen; geen vakantie of familiebezoek.
dit allemaal vanwege een ongeluk, buiten mijn schuld.

groeten :zwaai
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Harry 341 »

Stoelframe kun je aanpassen aan de achterkant...is wel wat aan te bakken/lassen zodat ie horizontaal blijft....en aan de voorkant een wegdraaibaar/demontabel geval voor het been is ook niet zo moeilijk toch? Blijft het probleem van de gordel... :muur
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door offline »

Ik snap het ff niet. Is er iemand die in de rolstoel zit achter de bijrijderstoel en is er dan iemand anders die op de bijrijderstoel met zijn been vooruit moet zitten? 2 personen dus die minder valide zijn. Dan hebben we een chauffeur. Wie zit er dan achter de bestuurder? Diegene (indien aanwezig en niet minder valide) kan dan toch beter op de bijrijderstoel gaan zitten en degene die met zij been vooruit moet (links of rechts eigenlijk?) achter de bestuurder. Indien het het rechterbeen is kun je dan vrij makelijk tussen de stoelen je been kwijt met een steun.
Ik heb zelf vandaag ff gepast met mijn been rechtuit, maar dan moet je echt heel ver naar achteren (ik ben 187). Buiten dat vind ik het persoonlijk niet veilig om in een bus (waar jij zelf al snel de kreukelzone bent) voorin met je been vooruit te zitten.

Offline
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Harry 341 »

Nee...er gaat iemand de bus in met een stijf poot...(sorry Woods maar zo is het duidelijk) in een rolstoel,en die moet overstappen in de rechtervoorstoel.Mét dat stijve been...Dat steekt vooruit en dus past ie niet in die stoel....Toch?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door Wim T4 935 »

Harry 341 schreef:Nee...er gaat iemand de bus in met een stijf poot...(sorry Woods maar zo is het duidelijk) in een rolstoel,en die moet overstappen in de rechtervoorstoel.Mét dat stijve been...Dat steekt vooruit en dus past ie niet in die stoel....Toch?
Er zijn enkele :wjw rijders die kunnen rijden vanuit een rolstoel. En als dat kan dan zou je toch ook vanuit een rolstoel bijrijder moeten kunnen zijn en dus helemaal niet hoeven overstappen op een gemodificeerde standaardstoel?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
woods
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mar 2008, 11:38
Locatie: harderwijk

Re: opnieuw hulp gevraagd.

Bericht door woods »

ik ben door het ongeluk mijn rijbewijs kwijtgeraakt.

ik heb een grote elektrische rolstoel waar ik niet in kan blijven zitten als de auto rijdt; mijn lichaam kan de onverwachte schokken niet opvangen.
heb het talloze keren geprobeerd en kwam er zo slecht uit, dat ik langdurig naar bed kon.

ik ga met de elektrische rolstoel op de ricon lift; die tilt mij omhoog tot de laadvloer.
dan rijd ik de rolstoel zo dat hij vastgezet wordt op de daarvoor bestemde rails in de vloer.
dan moet ik een overstap(transfer) maken naar de bijrijderstoel....en dan begint het verhaal van de stoel en beensteun, want ik moet mijn been kunnen neerleggen vanwege de posttraumatische dystrofie.
Plaats reactie