Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje ivm T4 en alle info welkom

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Hallo ik ben van plan om een T4 2400d 5cyl. van 1992 aan te kopen maar weet enkel dat hij in perfecte staat is (op foto altans) en dat de verkoper beweerd dat hij 180000 reeële kms heeft.
Nu de vraag heeft deze wagen zwakke punten en waar moet ik op letten als ik hem zou aankopen ?
Indien je nog veel meer info hebt over deze wagens laat maar komen zou ik zeggen.

Effe voorstellen ik ben Jurgen 33j bijna 34 heb een zoontje van bijna 3j en een vriendin van bijna 30

Greetz J en alvast bedankt !
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door koos 890 »

Welkom Jurgen op :wjw maar kijk eens t4 tips en truc's daar staat alles wat je kan en wil weten .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:Hallo ik ben van plan om een T4 2400d 5cyl. van 1992 aan te kopen maar weet enkel dat hij in perfecte staat is (op foto altans) en dat de verkoper beweerd dat hij 180000 reeële kms heeft.
Nu de vraag heeft deze wagen zwakke punten en waar moet ik op letten als ik hem zou aankopen ?
Indien je nog veel meer info hebt over deze wagens laat maar komen zou ik zeggen.

Effe voorstellen ik ben Jurgen 33j bijna 34 heb een zoontje van bijna 3j en een vriendin van bijna 30

Greetz J en alvast bedankt !
Een '92-er in "perfecte staat" ? Gelieve voor de koop eerst goed te controleren op roest ! Indien hij echt "perfect" is van plaatwerk , dan is hij bijna zeker herspoten geweest , want er rijden volgens mij geen roestvrije rond . Meestal komt het roest vanbinnenuit , dus als je het ziet , is het te laat .
Let vooral op de deurdrempels ( onder de voorste deuren) : zie je nog geen roest , klop dan eens op de deurdrempels om te zien of ze nog niet "krokant" zijn .
Let op roest rond de ramen .
Let op roest aan de voorzijde : het voorste paneel (achter de grille , waar de radiator en koplampen aan vasthangen) durft nogals eens stevig te gaan roesten .
Let op de voorste schuine draagbalkjes , die zitten voor het voorwiel en vertrekken vanaf de chassisbalk en lopen schuin naar voren toe , tot achter de bumper , die durven ook nogal eens krokant te worden.
Let op roest aan de wielranden , ook aan de binnenzijde van het spatbord.

Mechanisch gaat er niet zoveel verkeerd , gewoon zien dat die motor weinig rookt , goed draaid , goed aanslaat , en dat de versnellingsbak goed schakeld en zonder nevengeluiden rijd . De 2.4d motor is een taaie motor , doet veel kilometers , maar is helaas een wat "trage" jongen . Tijdens het rijden best ook eens een stuk snelweg meenemen , en er dan op letten dat de temperatuur goed blijft (90°) .

Succes met de (eventuele) aankoop :toppie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Hey Pascal bedankt voor de heel nuttige info ! En trage jongen hij zal toch wel een klapcaravan kunnen trekken als er wat bergen komen ? Ik weet wel dat een 2400d van '92 geen racket is :D maar hoop toch niet stil te vallen op een dikke heuvel !

Grtz J
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:Hey Pascal bedankt voor de heel nuttige info ! En trage jongen hij zal toch wel een klapcaravan kunnen trekken als er wat bergen komen ? Ik weet wel dat een 2400d van '92 geen racket is :D maar hoop toch niet stil te vallen op een dikke heuvel !

Grtz J
Ach , die 2.4d doet het wel hoor , en brengt je wel waar je zijn moet , maar soms wil dat ook wel zeggen dat je nogal eens moet terugschakelen , en op bvb een lange helling kan het wel eens gebeuren dat je ingehaald word door een vrachtwagen :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Herman744 »

Hoi,
Heb zelf een oude KipKompakt. Weegt ook niet veel. In de Ardennen nooit een probleem gehad. Rookt wel wat meer.
Let goed op je koelwaterpeil. Kunststof flenzen willen wel eens bros worden en gaan lekken of de O-ring erin gaat kapot.
Wijzers koeltemperatuur en brandstofvoorraad willen wel eens af gaan wijken. Ik hoop nog lang, in mijn wel roestig wordende, T4 uit 92 verder te kunnen rijden.
Zonder roest bestaan ze niet.

Herman744
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Pascal-141 schreef:
Jurgen VH schreef:Hey Pascal bedankt voor de heel nuttige info ! En trage jongen hij zal toch wel een klapcaravan kunnen trekken als er wat bergen komen ? Ik weet wel dat een 2400d van '92 geen racket is :D maar hoop toch niet stil te vallen op een dikke heuvel !

Grtz J
Ach , die 2.4d doet het wel hoor , en brengt je wel waar je zijn moet , maar soms wil dat ook wel zeggen dat je nogal eens moet terugschakelen , en op bvb een lange helling kan het wel eens gebeuren dat je ingehaald word door een vrachtwagen :knipoog
ach ja da ken ik al ingehaald worden door een vrachtwagen op een helling :lach ik rijd nu met een vw golf 3 van 96 een 1900TD met de volle 75pk :lach met de plooicaravan er aan en de bergjes van de belgische ardennen (wat al zeker geen colls of passen zijn) :ikrij
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Herman744 schreef:Hoi,
Heb zelf een oude KipKompakt. Weegt ook niet veel. In de Ardennen nooit een probleem gehad. Rookt wel wat meer.
Let goed op je koelwaterpeil. Kunststof flenzen willen wel eens bros worden en gaan lekken of de O-ring erin gaat kapot.
Wijzers koeltemperatuur en brandstofvoorraad willen wel eens af gaan wijken. Ik hoop nog lang, in mijn wel roestig wordende, T4 uit 92 verder te kunnen rijden.
Zonder roest bestaan ze niet.

Herman744
Deze T4 is een tuning bak een de eigenaar beweerd dat hij roestvrij is omdat deze enkel gebruikt werd voor metings te doen ik zie het wel
Thx 4 the info !
Weet iemand hoeveel kw/fiscale pk deze bak heeft ivm met jaarlijkse tax ?
Ik woon wel in belgie.

Grtz J
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Multivan Generation »

Let ook goed op de kit naad bij de C-stijl,
die loopt vanaf het dak verticaal naar beneden.
Daar wil nog wel eens roest komen.

Zoals reeds geschreven, let goed op rondom de ramen..
Ook veel recentere T4's hebben daar roest.

En kijk ook hier:
tips en trucs (roest)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Hey bedankt voor jullie reacties !
Foto's van de wagen in kwestie en dit is de info prijs 3000€ zonder keuring (juist verlopen wegens eerdere vrprs 5000€ met carpass)
Mooie transporter 2400 diesel 5 cylinder bj 1992 heeft 187.000km 225 45 17
- T4 MET PROJECT ZWO KIT + vele extra's
- AUDI A8 WIELEN NIEUWE BANDEN 225 45 17
- NIEUWE KOPPELING
- Alle facturen aanwezig

Ik zou er een 3p LV van maken om mijn motor mee te vervoeren en met het gezin op vakantie te gaan !
Wat denken jullie ervan anders ga ik hem morgen halen :driveT4

Grtz J
Bijlagen
0361778099.jpg
0365145769.jpg
0399835038.jpg
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:Hey bedankt voor jullie reacties !
Foto's van de wagen in kwestie en dit is de info prijs 3000€ zonder keuring (juist verlopen wegens eerdere vrprs 5000€ met carpass)
Mooie transporter 2400 diesel 5 cylinder bj 1992 heeft 187.000km 225 45 17
- T4 MET PROJECT ZWO KIT + vele extra's
- AUDI A8 WIELEN NIEUWE BANDEN 225 45 17
- NIEUWE KOPPELING
- Alle facturen aanwezig

Ik zou er een 3p LV van maken om mijn motor mee te vervoeren en met het gezin op vakantie te gaan !
Wat denken jullie ervan anders ga ik hem morgen halen :driveT4

Grtz J
Die staat te koop tegen Kortrijk hé .
En ik denk dat er een stuk van het Project Zwo uitbouwgedeelte beschadigd is , let daar even op .(is niet zo makkelijk te verkrijgen)

Als je er een lichte vracht wil van maken , dan ga je toch geen 3000eur gaan betalen voor een '92-er ?? (voor een goeie 4000eur heb je een T4 met TDI motor van bvb '96 a'98 ! )
Waarom koop je dan niet meteen een lichte vracht ? Die zijn goedkoper in aankoopprijs .
Vraag dan voor je hem koopt het chassisnummer , en ga met het chassisnummer naar de keuring , en vraag daar of er van deze een lichte vracht mag gemaakt worden .(Je moet daarvoor een PVG nummer krijgen van D'Ieteren)
:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Portuvier »

Voor 2000 euro meer heb je mijn T4 uit '99 met 2,5Tdi motor.
Zie http://www.bemvindos.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=170

Voor de snelle beslisser doe ik er 500 euro af, krijg je zo goed als nieuwe winterbanden én een setje nog prima zomerbanden.
De auto heeft net een grote beurt gehad.
Tja....alleen dat kenteken, het eerste kenteken is afgegeven in Nederland, maar nu is hij Portugees.
Weer invoeren kan zonder problemen (geen BPM of BTW meer) maar als je hem in Belgie gaat invoeren weet ik niet wat het je kost.

Groet,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Portuvier schreef:Voor 2000 euro meer heb je mijn T4 uit '99 met 2,5Tdi motor.
Zie http://www.bemvindos.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=170

Voor de snelle beslisser doe ik er 500 euro af, krijg je zo goed als nieuwe winterbanden én een setje nog prima zomerbanden.
De auto heeft net een grote beurt gehad.
Tja....alleen dat kenteken, het eerste kenteken is afgegeven in Nederland, maar nu is hij Portugees.
Weer invoeren kan zonder problemen (geen BPM of BTW meer) maar als je hem in Belgie gaat invoeren weet ik niet wat het je kost.

Groet,
Eric
Tja ik heb maar 3000 om te besteden dus is 2000 meer een hoop
Grtz J
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje ivm T4 en alle info welkom

Bericht door Jurgen VH »

Pascal-141 schreef:
Jurgen VH schreef:Hey bedankt voor jullie reacties !
Foto's van de wagen in kwestie en dit is de info prijs 3000€ zonder keuring (juist verlopen wegens eerdere vrprs 5000€ met carpass)
Mooie transporter 2400 diesel 5 cylinder bj 1992 heeft 187.000km 225 45 17
- T4 MET PROJECT ZWO KIT + vele extra's
- AUDI A8 WIELEN NIEUWE BANDEN 225 45 17
- NIEUWE KOPPELING
- Alle facturen aanwezig

Ik zou er een 3p LV van maken om mijn motor mee te vervoeren en met het gezin op vakantie te gaan !
Wat denken jullie ervan anders ga ik hem morgen halen :driveT4

Grtz J
Die staat te koop tegen Kortrijk hé .
En ik denk dat er een stuk van het Project Zwo uitbouwgedeelte beschadigd is , let daar even op .(is niet zo makkelijk te verkrijgen)

Als je er een lichte vracht wil van maken , dan ga je toch geen 3000eur gaan betalen voor een '92-er ?? (voor een goeie 4000eur heb je een T4 met TDI motor van bvb '96 a'98 ! )
Waarom koop je dan niet meteen een lichte vracht ? Die zijn goedkoper in aankoopprijs .
Vraag dan voor je hem koopt het chassisnummer , en ga met het chassisnummer naar de keuring , en vraag daar of er van deze een lichte vracht mag gemaakt worden .(Je moet daarvoor een PVG nummer krijgen van D'Ieteren)
:knipoog
Hey Pascal dat klopt en het uitbouwstuk dat beschadigd is is het stuk dat van aan de voorste passagiersdeur tot boven het achterwiel loopt maar is al besteld in Duitsland.
Ivm het ombouwen tot lichtevracht ben ik inlichtingen gaan nemen op de keuring het zou 150€ zijn en is zoals je zegt eerst naar VW garage gaan en vragen of hij mag omgebouwd worden als zij dan zeggen van niet moeten ze me een papier meegeven, hier kan ik dan mee naar de keuring gaan dan meten zij de wagen volledig na en keuren hem dan tot LV dit bewijs sturen ze naar brussel en dan wordt hij na 3 a 5mnd wettelijk LV dit alles zou 150€ kosten.
Ik weet wat je bedoeld om een LV te kopen ipv deze maar heb je de meeste t4's al is bekeken ik kan momenteel max 3000 besteden en zou dan toch liefst iets hebben dat nog jaren mee kan sommige hebben al 300dkm en zien eruit of ze een oorlog meegemaakt hebben. Het is altijd wikken en wegen ! Momenteel heb ik hem nog niet gekocht wegens familiale redenen ben ik nog niet tot daar geraakt en mss is hij al verkocht wanneer ik wel de tijd heb dus kijk ik nog effe rond als er iets korter in de buurt een koopje vrijkomt kan ik wel effe op en af gaan maar voor deze heb ik minstens een halve dag nodig en dit is het probleem.

Grtz J
Plaats reactie