Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door kroonhome »

Beste weetjewellers,

Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben van plan er een aan te schaffen ter bescherming van de neus van mijn T4 Westfalia aangezien wij 4 weken gaan rondtrekken op Ijsland waar veel onverharde wegen zijn i.v.m. steenslag. De volgende vragen heb ik:
- In welke uitvoeringen leverbaar, gedeelte motorkap, volledige motorkap of volledige neus van de T4?
- Is deze te leveren in kleur welke de lakkleur 'Urban Grey' benaderd?
- Wie levert deze hoezen?
- Leveren deze 'BRA's' beschadigingen van de lak op, door schuren met zandkorrels er tussen?
- Alleen een motorkap 'BRA' geeft geen bescherming voor de beplating rond grillen en de bumper, is het dan wel zinvol?

Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 111KW
:driveT5
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
rutgerlagrand
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 sep 2010, 08:19
Locatie: Helmond

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door rutgerlagrand »

http://www.autobra.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; :werkaanT4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Ron---63--- »

Hallo,
Ik had een halve Bra aangeschaft, pasvorm was oke maar het was de bedoeling om deze er continue op te laten zitten maar vond ik toch wat minder ,gelet op zand ertussen en water wat nergens heen kan. Als je deze een paar weken zult gebruiken is het een perfect ding lijkt me.
Koos 890 heeft m van me overgeneomen, misschien kun je hem een PM sturen?
Succes
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Pascal-141 »

Ik gebruik zelf al een paar jaar een BRA voor m'n T4's (zowel korte neus als lange neus) .
Ik gebruik alleen de versie die de volledige motorkap bedekt , die zijn het meest effectief tegen steenslag . Ik gebruik de BRA alleen als ik ver ga rijden (bvb als ik naar een meeting ga , of op vakantie ga) omdat de kans op steenslag toch het grootst is bij de hogere snelheden op de snelweg .
Een goede raad : voor je de BRA bevestigd : de motorkap goed wassen en goed in de was zetten zodat ze goed glad en proper is.
En koop een BRA van goede kwaliteit , die herken je aan het soepele leder en vooral de zachte achterzijde van de BRA , om krassen te vermijden.

Let er ook op dat , als je de ruitensproeiers gebruikt , dat deze niet gehinderd worden door de BRA , want als er ruitensproeiervloeistof onder de BRA op je motorkap loopt , en je laat de BRA er bvb enkele weken opzitten , dan vreet die vloeistof in je lak . Dat heb ik zelf gehad , en uiteindelijk heb ik de motorkap maar laten herspuiten ...
Nu haal ik de BRA dus steeds weg nadat ik terug ben van vakantie/meeting.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door koos 890 »

Ron---63--- schreef:Hallo,
Ik had een halve Bra aangeschaft, pasvorm was oke maar het was de bedoeling om deze er continue op te laten zitten maar vond ik toch wat minder ,gelet op zand ertussen en water wat nergens heen kan. Als je deze een paar weken zult gebruiken is het een perfect ding lijkt me.
Koos 890 heeft m van me overgeneomen, misschien kun je hem een PM sturen?
Succes
Ik ben er zeer tevreden over ( de "bra "is zwart ) en mijn bus ook maar heb hem er niet altijd op zitten .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Beckontheroad »

[quote="kroonhome"]Beste weetjewellers,

Wie heeft hier ervaring mee?


We zijn in 2004 met een T2 door IJsland getrokken met een Bra. is prima gegaan. Mocht je op "onverharde" wegen komen (dus veel split en erger) is de truck om met een tegenligger lang op het midden van de baan te blijven. Je ziet ze van ver aankomen met enorme stofwolken en de 4x4 Landcruisers stuiven je normaal voorbij. Door midden op te blijven rijden remmen ze af, jij wijkt uit en zo voorkom je een stenen regen.

Oorspronkelijk was de ongeschreven regel bij passeren geen gas te geven, dat scheelt ook veel opspatten, maar weinigen die zich er nog aan houden.

Hou rekening (ga er vanuit dat je via de Smyrill line gaat naar Seyðisfjørður) dat de douane je auto over hoop haalt bij aankomst.

Verder hebben veel tankstations ook een wasplaats met drukspuit gratis.

Veel plezier! (en als het weer je niet bevalt, wacht 5 minuten ;-) )

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door pluuke »

Eigenlijk moet je dan een volledige bra hebben...zeg maar : CUP D :bifun
Maar die heb ik nog nooit op een T4 gezien.
In Amerika is het allemaal de gewoonste zaak van de wereld, hier wordt er denk ik toch een beetje lacherig om gedaan :ie .
Persoonlijk vind ik een mooie bra best wat hebben :lach, zoals die met de chequered flags erop.
Maar op den duur zal het toch matte plekken op je lak veroorzaken denk-ik, die er weliswaar toch ook weer vrij makkelijk uit te poetsen moeten zijn.
Echt diepe krassen zal het niet opleveren.
Natuurlijk moet je er in IJsland wel rekening mee houden dat er af en toe een flinke plas modder overeen gaat.....als dat tussen je bra zeikt.... :alarm
Bijlagen
imagesbra.jpg
imagesbra.jpg (6.39 KiB) 2786 keer bekeken
brabra002.jpg
brabra.jpg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Multivan Generation »

Er is ook speciale folie van 3M te krijgen, die de lak beschermd tegen steenslag.
Misschien is dat ook een idee, zeg maar een soort van wrappen.

Ik had een bra, speciaal gemaakt zoals ik het wilde,
helaas was de uitvoering niet naar mijn wens, dus hij is teruggestuurd.

Wat me opviel, is zoals Pascal al refereerde, dat de ruitensproeier vloeistof een probleem zou kunnen geven.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
beach97
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 jan 2007, 12:40

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door beach97 »

Even gezocht naar een foto, vandaar deze late reactie.

Wij hebben al sinds 2004 een complete BRA op onze T4 California Beach. Hebben we in Amerika gekocht en hij past echt perfect. Motorkap gedeelte en een onderkant. Met turbogat, mistlampengaten, kortom op maat. Kunstleer met aan de binnenkant een soort vilt. Je kon precies het model T4 dat je hebt bestellen. We halen hem er eigenlijk alleen af als de bus de stalling ingaat of als hij lang in de regen staat. Geen enkel probleem met krassen of matte plekken zoals hierboven werd genoemd/gedacht. Lak is nog als nieuw.
Hij zit er echt keurig strak om. Om hem de eerste keer te monteren hoeven er voor het bovenste deel alleen maar 2 boutjes onder de motorkap los, ringetje met drukknopje erop en weer vast. Daarna kun je elke keer als je hem erop zet gewoon de drukker klikken.
Ook tijdens de wintersport laten we hem zitten, bij thuiskomst even eraf om even alles schoon te maken en te laten drogen.

Bra op bus
Bra op bus
We hebben hem gekocht bij http://www.carbras.com (kun je ook wat mooie foto's bekijken)

Als je hem eens in het echt wilt bekijken (en voelen :lach ) kunnen we wel een keer een afspraak maken (even ten noorden van R'dam)

Niek
wjw1000
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door pluuke »

Tsssssssss !

Nog nooit gezien hoor, maar ziet er deftig uit.
Mmmm, niet echt mooi, maar wel zeer functioneel en doeltreffend.
(Dus dan is "mooi" even niet belangrijk) :toppie
En valt mee dat er niks beschadigd aan de lak !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Pascal-141 »

beach97 schreef:Even gezocht naar een foto, vandaar deze late reactie.

Wij hebben al sinds 2004 een complete BRA op onze T4 California Beach. Hebben we in Amerika gekocht en hij past echt perfect. Motorkap gedeelte en een onderkant. Met turbogat, mistlampengaten, kortom op maat. Kunstleer met aan de binnenkant een soort vilt. Je kon precies het model T4 dat je hebt bestellen. We halen hem er eigenlijk alleen af als de bus de stalling ingaat of als hij lang in de regen staat. Geen enkel probleem met krassen of matte plekken zoals hierboven werd genoemd/gedacht. Lak is nog als nieuw.
Niek
wjw1000
Jij hebt geen probleem met matte plekken omdat het bovenste deel van de motorkap (aan het kleine grilletje) niet bedekt is , dus jouw ruitesproeiers kunnen ongehinderd sproeien.

Ik heb dit model :
Afbeelding
En hier zit de BRA tot vlak bij de ruitesproeiers , waarbij er dus al eens vloeistof tussen BRA en motorkap loopt . Op zich is dat niet zo'n probleem , zolang je de BRA er bvb wekelijks eens afhaalt om het te poetsen zodat die vloeistof niet kan invreten in de lak .
Krassen heb ik ook geen last van , ook mijn BRA is aan de binnenzijde heel zacht (inderdaad een soort vilt of hoe noemt het) .

Ik vind een BRA wel een aanrader voor de lange ritten (om steenslag te voorkomen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door kroonhome »

Hallo allemaal,

Ik heb even wat andere zaken aan de hand gehad, vandaar deze late reactie. Inmiddels probeer ik een dergelijke BRA in Amerika te bestellen bij CarBras. De VW bus heet daar de EuroVan. Ik probeer een uitvoering in carbon fiber look print te bestellen, in kleur is waarschijnlijk niet mogelijk. De kosten bedragen $ 149.97, daarbij komen dus kosten om het te verzenden. Bij deze wil ik Niek bedanken voor dit adres. Zodra de BRA geleverd is zal ik hier foto's plaatsen......

Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 111KW
:driveT5
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Beckontheroad »

. De kosten bedragen $ 149.97, daarbij komen dus kosten om het te verzenden.

Plus de mogelijke kosten van invoer: 19% over het gehele bedrag incl verzendkosten en inklaringskosten...

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door Pascal-141 »

Ik had de mijne in Duitsland besteld .
Kostte iets van een 65eur en 15eur verzendkost of zoiets .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Ervaringen met een 'BRA' op de neus van de T4

Bericht door BenTDI »

kroonhome schreef:Beste weetjewellers,

Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben van plan er een aan te schaffen ter bescherming van de neus van mijn T4 Westfalia aangezien wij 4 weken gaan rondtrekken op Ijsland waar veel onverharde wegen zijn i.v.m. steenslag. De volgende vragen heb ik:
- In welke uitvoeringen leverbaar, gedeelte motorkap, volledige motorkap of volledige neus van de T4?
- Is deze te leveren in kleur welke de lakkleur 'Urban Grey' benaderd?
- Wie levert deze hoezen?
- Leveren deze 'BRA's' beschadigingen van de lak op, door schuren met zandkorrels er tussen?
- Alleen een motorkap 'BRA' geeft geen bescherming voor de beplating rond grillen en de bumper, is het dan wel zinvol?

Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 111KW
:driveT5
zijn er ook Bra's voor de vooruit :bifun :bifun :bifun
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Plaats reactie