Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

een nieuwe t5 of ??

vragen over de T5
Plaats reactie
john p
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011, 14:02

een nieuwe t5 of ??

Bericht door john p »

na 4 jaar met veel plezier met een t5 ook prive te hebben gereden ( van de zaak),moet ik een moeilijke keuze maken ..... :zwaai

weer een nieuwe t5 140pk dsg catologuswaarde 52.000euro. :ie
of iets anders , een vito is geen optie , natuurlijk... :gif
maar heb proefritje gemaakt met een vivaro , en dat viel me niet tegen.
deze kost maar 38.000euro. zit ook alles op en aan verlengd en dubbel cabine en automaat met 146pk... :klappen
scheelt me zo,n 150euro per maand in de bijtelling ......

heeft iemand ervaring met vivaro en doe ik mezelf te kort om met opel te gaan rijden ? :muur
als het niet gaat zoals het moet , dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door Inbouwer »

Ja, het blijft een persoonlijke keuze.
T5 is wel een stuk duurder, maar dat blijft hij dan ook zijn hele leven lang meer waard.

Ik vindt de Vivaro, Traffic of Primastar (1pot nat) meer een bus. Wat vierkanter en wat minder net afgewerkt. Ze zijn volgens mij wel ruimer.
Is denk net wat je met de bus doet, en wat je mooi vindt.

Ook hoeveel geld je er voor over hebt, bijtelling is niet niets en een mooi T5 zit je zo aan 60.000 euro!!!! Het is lekker dat je als ondernemer geen BPM hoeft te betalen en dat je de BTW terug kan krijgen.

Voor de belastingdienst is het een ander geval het volle pond aftikken. :ie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door hendrikus »

ik heb ervaring met meerdere vivaro's en ook met de 146pk automaat. Bij een koude motor is de bak wat nukkig, maar eenmaal op temperatuur vind ik het een hele fijne auto hoor. Voor een knappe prijs heb je een hele knappe en aangeklede auto, wat je inderdaad bij een T5 nooit red voor zo'n bedrag.

Ik zou er dan ook geen enkel probleem mee hebben om in een Vivaro met automaat en 146pk te moeten sturen, zeker niet als het je ook nog eens 150euro pm scheelt. Dat is toch een serieus bedrag vind ik.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door theo »

ik rij in de traffic met alles er op en aan en ik vind dat deze bus niet onder doet tegen over een t5 zeker als je kijkt wat voor prijs verschil er in zit.
john p schreef:na 4 jaar met veel plezier met een t5 ook prive te hebben gereden ( van de zaak),moet ik een moeilijke keuze maken ..... :zwaai

weer een nieuwe t5 140pk dsg catologuswaarde 52.000euro. :ie
of iets anders , een vito is geen optie , natuurlijk... :gif
maar heb proefritje gemaakt met een vivaro , en dat viel me niet tegen.
deze kost maar 38.000euro. zit ook alles op en aan verlengd en dubbel cabine en automaat met 146pk... :klappen
scheelt me zo,n 150euro per maand in de bijtelling ......

heeft iemand ervaring met vivaro en doe ik mezelf te kort om met opel te gaan rijden ? :muur
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door Henk250 »

Je hebt gelijk wat de kosten betreft,dat gaat nergens meer over.
VW gaat zichzelf te buiten door de prijzen en afwimpelen van garantie etc.
Een collega rijdt heel tevreden een Traffic de afgelopen 9 jaar.
Opel hoor ik alleen klachten van qua automaten etc (Zeker een VW bak)

:muur

Als je dan toch zo,n model koopt,ga dan voor Nissan.
Die geven een fatsoenlijke 3 jaar.
Opel kent dat niet ........


GARANTIE NISSAN

Nissan biedt garantie op al haar voertuigen die rijden in Europa en die zijn verkocht en geregistreerd in Europa. De garantie wordt afgegeven door het netwerk Nissan-dealers en door Nissan erkende reparateurs. Dit netwerk biedt reparatie en/of vervanging van onderdelen die vallen onder de garantie door een defect in het materiaal, veroorzaakt in de fabricage of assemblage. De garantie is 3 jaar geldig of tot 100.000 km. Onder de garantie vallen alle originele Nissan accessoires en onderdelen die op de dag van verkoop zijn geïnstalleerd op de auto, uitgezonderd de banden. De carrosserielak valt onder de garantie tot 3 jaar, zonder een limiet van het aantal kilometers. Tot slot, de geldigheid van de carrosseriegarantie (schade door corrosie) is 12 jaar, uitgezonderd Patrol Y61, Terrano R20, Pickup D22 en Interstar, waar deze specifieke garantie 6 jaar op geldt. Alle voorwaarden van de garantie kunt u bij uw Nissan-dealer vragen.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door robertTREBOR »

het grootste verschil is buiten de prijs is vooral het veercomfort
de achterwiel vering van de nissan, renault of opel is werkelijk KEIHARD alsof er geen vering onderzit inzit.

heb zelf de vivaro enige tijd gereden en zelfs de bandenspanning verlaagd , maar ik kon er niet aan wennen, weg dr mee toen.

als je eigen ondernemer bent kan je kiezen voor "de werkelijke kosten ipv die 25% bijtelling en rijdt je net zo goedkoop.
hoe het zit als werknemer zou ik niet weten,
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: een nieuwe t5 of ??

Bericht door theo »

ik zou zeggen ga naar de renault (zelfde bus maar 3 jaar garantie en drie jaar gratis onderhoud)
en nog iets goedkoper!!
john p schreef:na 4 jaar met veel plezier met een t5 ook prive te hebben gereden ( van de zaak),moet ik een moeilijke keuze maken ..... :zwaai

weer een nieuwe t5 140pk dsg catologuswaarde 52.000euro. :ie
of iets anders , een vito is geen optie , natuurlijk... :gif
maar heb proefritje gemaakt met een vivaro , en dat viel me niet tegen.
deze kost maar 38.000euro. zit ook alles op en aan verlengd en dubbel cabine en automaat met 146pk... :klappen
scheelt me zo,n 150euro per maand in de bijtelling ......

heeft iemand ervaring met vivaro en doe ik mezelf te kort om met opel te gaan rijden ? :muur
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie