Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slecht trekkende motor? Andere oplossing!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blue i 452
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
Locatie: Drenthe

Slecht trekkende motor? Andere oplossing!

Bericht door blue i 452 »

Vorige week trok mijn T4 ineens erg slecht . Eerst denk je dan aan de LMM, maar ik kreeg de tip dat het ook wel eens aan mijn temperatuursensor zou kunnen liggen.
Een maand of 2 geleden startte hij namelijk zeer slecht en dacht ik dat er 1 of meerdere gloeibougies de geest hadden gegeven. Na uitlezen van het storingsgeheugen en het nameten van de gloeibougies kwam de garage tot de conclusie dat die in ieder geval niet defect waren. Wellicht zou het aan de temperatuursensor kunnen liggen. Die zou dan kunnen blijven hangen en een signaal afgeven als dat de motor nog op temperatuur zou zijn, waardoor hij niet ging gloeien. De volgende morgen echter was er niets meer aan de hand en sinds die tijd daar mee geen probleem meer gehad.

Doordat nu het vermogen wegviel zou het kunnen zijn dat diezelfde temperatuursensor nu aangaf dat de motor nog steeds niet op temperatuur was en daardoor nog niet z'n volle vermogen ter beschikking kreeg. Dus de temperatuursensor vervangen. Deze € 30 durfde ik wel te gokken voor er een grootscheeps onderzoek op los te gaan laten.
Echter helaas: geen resultaat.

Dan zou het waarschijnlijk wel de luchtmassameter (LMM) zijn.
Vanmorgen bij de garage langsgeweest en het probleem voorgelegd. De luchtmassameter was wel op voorraad en zou zo'n € 100 excl. BTW gaan kosten.

Om niet weer iets onnodig te gaan vervangen nu eerst maar de LMM uit laten lezen. Uit het storingsgeheugen kwam nu echter iets heel anders;
De MAGNEETKLEPLAADDRUKBEGRENZER bleek niet goed te zijn. De monteur heeft me aangewezen welke dit was en na de afspraak dat als dit het ook niet zou zijn dat deze weer terug kon, heb ik na betaling ven € 114 een nieuwe mee naar huis genomen. Deze er thuis opgezet ( 10 min.) en wat denk je;
Hij brult weer als vanouds!!!

Blijkbaar heeft 'ie toch al langer last van deze klep gehad, want hij heeft weer een stuk meer power. Als dit geleidelijk terugloopt, verneem je dat toch blijkbaar pas als het écht helemaal ophoudt!

Wellicht een idee voor de mensen die het probleem niet kunnen vinden?

Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Probeer het eens op coulance te gooien bij de dealer.
Dit zou een onderdeel moeten zijn dat niet zomaar de geest geeft.

Nee heb je, en ja kun je krijgen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie