Ik heb bij mijn nieuwe T5 GP 180 DSG een klein informatie blad (met zeer kleine lettertjes in het Duits) gekregen waarop vrij vertaald staat: Deze auto is met een dieselpartikelfilter uitgerust. Het voertuig mag niet met RME-brandstof (Biodiesel) aangedreven worden. In de manual kan ik hier niets over vinden. Weet iemand van de forumleden hier iets van?
Gr. Babson
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roetfilter en Biodiesel
Roetfilter en Biodiesel
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Re: Roetfilter en Biodiesel
Om te kunnen rijden op biodiesel moeten er aanpassingen plaatsvinden..
Biodiesel verwarming om de diesel dunner te maken.
De verstuivers worden aangepast en er wordt gestart op gewone diesel en als de boel warm is schakeld hij over op biodiesel.De vettige uitlaatgassen (redelijk schoon geen zwavel) maken het filter onbruikbaar.Dus GEEN biodiesel tanken in duitsland.
Biodiesel verwarming om de diesel dunner te maken.
De verstuivers worden aangepast en er wordt gestart op gewone diesel en als de boel warm is schakeld hij over op biodiesel.De vettige uitlaatgassen (redelijk schoon geen zwavel) maken het filter onbruikbaar.Dus GEEN biodiesel tanken in duitsland.
Re: Roetfilter en Biodiesel
Door het gebruik van biodiesel kan de roetfilter inderdaad kapot gaan.
Dit komt door de samenstelling van de diesel.
Dit komt door de samenstelling van de diesel.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: Roetfilter en Biodiesel
De dieselpartikkelfilter verstopt vroegtijdig bij gebruik van BIO-diesel.