Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vacuumslang rembekrachtiger

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Johan191 »

Wie weet of deze eenvoudig zelf te vervangen is en wat een nieuwe slang kost.
Op dit moment zit er om het scheurtje zelfvulcaniserende tape en is het sisgeluid nu verdwenen, maar de slang moet natuurlijk wel vervangen worden.
De lek zit helemaal bovenaan (wanneer ik tijd heb zal ik morgen even een foto maken)
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Multivan Generation »

kun je zelf.
maar wel tricky om het bij de aansluiting op het 3 weg klepje los te maken.
Dat breekt namelijk best eenvoudig..

doe er je voordeel mee.

groeten Peter
ps prijs was dacht ik (geheugen) iets van 20 euro.
Of je gaat even langs de wildkamp :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Johan191 »

Dank je Peter. Wildkamp zit hier 4 km vandaan (goeie tip) maar waar zit dat 3 weg klepje :muur Tsja wat je niet weet moet je vragen hé.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Roger B. (11)61 »

scheurtje waar dat knietje erin zit dat in de bekrachtiger steekt? ik heb 3 jaar met tape om die plek rond gereden, nooit enig probleem geweest...en ik heb gewone isolatietape er omheen gedaan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Johan191 »

Klopt exact Roger. op die plek zit het. Ik hoef er dus geen haastklus van te maken. :bifun
Lek zat er ook al bijna een jaar, zolang hoorde ik het al. maar met en beetje hulp ben ik er achter gekomen. loopt de motor stationair, dan viel het namelijk bijna niet op.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Multivan Generation »

Johan,
dat 3 weg klepje zit,
als je de leiding vanaf de vaccuumpomp naar rechts volgt, dan loopt die voor het motorblok langs,
en komt dan aan de bestuurderskant van het blok, een beetje naar boven.
Dan een cm of 20 naar boven, zit er een klepje met 3 aansluitingen.
Een dikke doorgaande naar de rembekrachtiger en 2 wat kleinere aansluitingen die richting N75 en eventueel airco/climatronic gaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door gijsplas »

Lek zat er ook al bijna een jaar, zolang hoorde ik het al
Hoor je zoiets dan ?
(vraagje van een leek)

Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Johan191 »

@Peter, bedankt. daar is hij nog heel, maar bij vervanging zal hij er daar ook af moeten. Is een beetje lastig bij te komen tenminste vanaf de bovenkant voor zover ik het even snel heb kunnen beoordelen.

@Gijs Het is alsof er een echte slang zit te sissen onder motorkap. Niet wanneer de motor stil staat en stationair loopt maar wel wanneer je optrekt. Dat is tenminste mijn ervaring.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Multivan Generation »

@ Johan,

Afbeelding

en deze:
Afbeelding

:knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij de pomp gaat ie gemakkelijk los, die twee beugeltjes bij de motor zullen ook niet heel lastig zijn...pak je de hele slang eruit......kom je er gemakkelijk bij om een beetje te verwarmen zodat ie minder broos is..... of je doet het van de zomer als het een dag 30+ is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Johan191 »

@Peter, klopt daar is tie ietsie ingescheurd, maar met die zelfvulcaniserende tape zie je er nu niets meer van, en zit de slang weer goed vast.
Ook het kleine stukje aan de andere kant was iets ingescheurd, daar hetzelfde verhaal.

@Roger, wanneer het effe kan wacht ik wel op een warme dag. Mocht het eerder nodig zijn dan heb ik in ieder geval nu een duidelijke uitleg
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Barry_038
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 okt 2018, 09:40
Locatie: Zwolle

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Barry_038 »

Multivan Generation schreef: 16 feb 2011, 20:41 @ Johan,

Afbeelding

en deze:
Afbeelding

:knipoog
Hallo,

Bij mij is dit klepje nu inderdaad afgebroken ( de dunste aansluiting) gebeurde omdat ik te lomp de slangen allemaal aan het nalopen en vervangen ben) weet iemand waar ik dit 3 weg klepje kan krijgen?

Groet,

Barry
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door henkru »

Barry_038 schreef: 10 jul 2019, 12:31
Multivan Generation schreef: 16 feb 2011, 20:41 @ Johan,

Afbeelding

en deze:
Afbeelding

:knipoog
Hallo,

Bij mij is dit klepje nu inderdaad afgebroken ( de dunste aansluiting) gebeurde omdat ik te lomp de slangen allemaal aan het nalopen en vervangen ben) weet iemand waar ik dit 3 weg klepje kan krijgen?

Groet,

Barry
https://it.aliexpress.com/item/32843072 ... e20b758-13
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door henkru »

henkru schreef: 10 jul 2019, 14:39
Barry_038 schreef: 10 jul 2019, 12:31
Multivan Generation schreef: 16 feb 2011, 20:41 @ Johan,

Afbeelding

en deze:
Afbeelding

:knipoog
Hallo,

Bij mij is dit klepje nu inderdaad afgebroken ( de dunste aansluiting) gebeurde omdat ik te lomp de slangen allemaal aan het nalopen en vervangen ben) weet iemand waar ik dit 3 weg klepje kan krijgen?

Groet,

Barry
https://it.aliexpress.com/item/32843072 ... e20b758-13
https://it.aliexpress.com/item/32880682 ... d75026a-23
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Barry_038
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 okt 2018, 09:40
Locatie: Zwolle

Re: vacuumslang rembekrachtiger

Bericht door Barry_038 »

Bedankt voor je reactie!

Op deze mis ik echter een vierde aansluiting, er gaat er nog eentje naar die witte leiding zoals op foto 1 ( 2 grote aansluitingen en 2 dunnen bovenop )

Ik ga eens verder kijken op die site, wellicht zit er wat tussen en ondertussen houdt ik me aanbevolen voor tips!

Groet,

Barry

Edit: Gevonden: https://www.mmvw-oldschoolracers.nl/a-4 ... rachtiger/

ik ben blij
Plaats reactie