Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

vragen over de T5
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Satnoot »

:zwaai Het blijft moeilijk kiezen als je wat nieuws wil kopen. Nu rij ik in een T5 128 kW en straks in een .....
Als je deze 2 auto's vergelijkt heb je een Comfortline LWB 180 pk 2 liter of een Viano Trend Extra lang 244 pk 3 liter qua optie's meer bij MB voor het zelfde bedrag, maar of het een goede keus is ik WEET het NIET!

Help, help! :muur
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Donald4Motion »

viewtopic.php?f=3&t=29261&p=192625&hili ... es#p192653" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kan je verder mee praten :knipoog
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Satnoot »

:zwaai Ik zie het al deze vraag: wordt veel gelezen maar weinig beantwoordt. Het doet geen pijn als je iets verder kijkt dan je eigen merk. De T5 is een goede auto, maar is de Viano zo slecht dan? :groteogen
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door johnny van de voorde »

Hey,

Ik en gisteren op het Brussels autosalon geweest. http://www.autosalon.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staan een stuk of 10 transporters / caravelles / multivans en bij Mercedes talloze Vito's en Viano's.
Ik ben 3 keer van de ene stand naar de andere gelopen om te vergelijken. het blijft moeilijk maar het is een feit : Wil je hetzelfde dan heb je de Mercedes voor enkele duizenden euro's minder.

Moeilijk ,,, moeilijk alhoewel de T5 in een paar pachtexemplaren aanwezig is. Een aanrader !

Brussel , nog open tot zondag ! De moeite waard.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Donald4Motion »

Satnoot schreef::zwaai Ik zie het al deze vraag: wordt veel gelezen maar weinig beantwoordt. Het doet geen pijn als je iets verder kijkt dan je eigen merk. De T5 is een goede auto, maar is de Viano zo slecht dan? :groteogen
Ik denk dat ze aan mekaar gewaagd zijn en dat er alleen een smakenkwestie overblijft, en dat ligt gevoelig.
Je gaat nu op een vw forum vragen of die ster iets is. Vraag eens op het MB forum wat ze van folkswagell vinden,
De reactie's zullen elkaar niet veel ontlopen.

Persoonlijk ben ik wel erg gek op techniek en dat is zeker niet merk gebonden :nuts
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door rinus »

teneerste wat ik kwijt wil transporter kun je niet vergelijken met een viano pak dan een multivan of een vito.
de vito is geen 244pk maar 224pk.
en mijn mening is dat ik met mijn multivan 180pkdsg 1op12 rij en mijn broertje met een vito v6 1op8 rijd.
en de t5 met dezelfde opties alseen vito scheelt geen duizenden euro's.
wil je een roestbak met veel pk's en gerammel op de achteras koop een vito.
Zoek je een snelle bestelbus met genoeg pk''s neem dan een t5gp.
toch is de nieuwe vito/viano een hele mooie bus geworden.
en waar het nu al zoveel over is gesproken de v6 van mb is gewoon een goede en krachtige motor waar vw nog niet aan kan tippen maar de T is nog blank dus wie weet wat er nog gaat komen :yes
maar dit is natuurlijk mijn mening. :nuts

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Satnoot »

:toppie Allen bedankt voor de reactie, even maar een pas op de plaats maken, onze T5 van 2004 en met 220.000 km op de teller doet het nog probleemloos goed en dat moet hij nog maar even volhouden. :winter
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door painter »

Het maakt mij persoonlijk geen ruk uit wat je koopt, maar iedereen die zegt dat de nieuwe Vito / Viano minder rijdt dan de ,,nieuwe 4 cilinder 180 pk DSG moet toch echt even bij zichzelf te rade gaan.
Ik heb enige weken geleden in de ,,vernieuwde ,, Vito V6 gereden, maar mensen wat rijdt dat toch mooi en rustig ( wel eens gas gegeven in een V6 ? :adhd :adhd :adhd :adhd :adhd
Over smaak valt te twisten, maar de afwerking aan de binnenzijde valt niets op te merken bij de Vito, vooral als je er een pakketje tegenaan gooit.
Heb ook 2 keer in een T6 DSG 180 mogen rijden, maar nee toch maar niet.
En de meeste tijd zit je toch in de auto, tenzij je bij elk etalageruit bewust langzamer rijdt, om jezelf te kunnen bekijken.

http://www.bestelauto.nl/703-mercedes-b ... dc-xl.html

Trouwens, mijn nieuwe Caddy rijdt ook heerlijk, en in week 16 komt mijn nieuwe Polo GTI. :toppie
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Rico »

Iedereen moet gewoon voor zichzelf besluiten wat hij wil rijden en waar hij in gezien wil worden ;-) Dat een Vito een roestbak is en gerammel op de achteras heeft, dat herken ik in ieder geval niet.

Als ik m'n T4 (van 2002) vergelijk met de Vito (van 2005) die ik nu rij, dan kan ik alleen maar zeggen dat ze qua kwaliteit elkaar bitter weinig ontlopen. Met de T4 in de drie jaar die ik hem gehad heb alleen wat defecte sensoren gehad. De Vito heb ik nu twee jaar, alleen een lek brandstofleidinkje (kosten: 40 euro). Ik neig te zeggen dat de MB-dealer wat goedkoper is dan de VW-dealer voor onderhoud en onderdelen. Het enige minpunt van de Vito zoals ik die heb (dus model 2003 tot en met 2010), is de bandenslijtage. Daar is'ie goed in..... Men claimt dat de nieuwe Vito/Viano een volledig nieuw onderstel heeft en dit probleem niet kent.

Ik heb echter geen T5-ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel begin ik de T5GP steeds mooier te vinden, dus voor mij is de keuze tussen Transporter of Vito geen uitgemaakte zaak.

Succes met de keuze!

Groet,

Rico
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door emil »

ik heb via m'n werk een beetje ervaring met sprinters en die zijn echt niet slecht
m.b. is zo'n groot bedrijf dat ze het product echt wel goed getest hebben en ik denk ook
wel dat een vito een goede auto is , maar ...... ik zou niet snel een vito kopen, bij mij
zou het eerder een gebruikte vw worden dan een nieuwe vito
maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat dit eigenlijk een zinloze discussie is
ten eerste omdat je het nooit met elkaar eens word
en ten tweede het voor iedereen anders is zoals persoonlijke voorkeuren en smaak

voor mij is het :T54LIFE
maar ik denk niet dat een vito slecht is
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door fjpalm »

maak geen ruk uit wat je koopt .
bij iedere auto gaat wel wat kapot.
maar wat de meesten vergeten hoe word er mee omgegaan!!!!

dus kost altijd geld.
wil je echt wat koop een V8 :adhd :gekte :adhd :gekte :adhd :gekte :adhd :gekte

gr freddy
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Donald4Motion »

Een V8!? Daar kan ik ook wel hele pagina's mee vullen. :ie
Daar heb ik al zo'n vermogen aan uit gegeven :gif

Maar iedereen heeft weer andere ervaringen hè :wjw
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door fjpalm »

het is maar net wat je wil.
het blijft toch allemaal geld kosten.

gr freddy
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door Babson »

Wat ik zelf ook niet onbelangrijk vind is de restwaarde van je wagen.
Mijn vorige T5 (174 pk 2004) was ik binnen 1 dag kwijt aan een particulier.

Toen ik voor mijn nieuwe T5 GP ging shoppen kreeg ik bij 3 VW verkopers te horen, dat als ik met een MB-inruiler zou komen het lastig verhaal zou worden. De handel in Vito's e.d. lag helemaal op zijn gat volgens hen. Zowel op de Nederlandse markt als voor export was in 2010 weinig animo voor MB. Dat in tegenstelling tot VW, dat ook bij dieven gilde de voorkeur verdient. Tja, kwaliteit kent zijn prijs, niet?

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Volkswagen T5 of een Mercedes Viano

Bericht door rinus »

Het is ook aan iedereen de keuze die ze maken zo heb ik een vw caddy gehad van 2008 nieuw gekocht met dsg.
Na 86000 km motor blok aan gort gereden zuiger compleet door het blok.(had hem dan wel chiptuning gegeven).
Maar nu heb ik zoiets ik koop nooit geen caddy meer eigen schuld of niet dat laten we ff in de midden maar een 1.9 tdi met chiptuning mag eigenlijk niet kapot gaan vind ik. :gekte
Ben toen ook bezig geweest met een vito/viano de nieuwe kwam toen net uit maar mocht toen niet rijden met de 122cdi alleen de 4 cilinders :bonk .
Het is zeker een mooie bus geworden al vind ik de gp mooier uitstralen.
En kwa rijden motorisch en schakelen gewoon perfect oude type 120 cdi dan.
Heb zelf nog een w210 320cdi staan maar daar geen vw diesel tegen op :ikrij
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaring met zijn auto's rij ik nu de 180pk dsg mv ook het motorblok van kapot of een hoop ellende mee krijgen dan zal ik toch ook rustig gaan kijken voor een mb.
Maar tot nu toe nog altijd tevreden met min bussie :T54LIFE .
En palm wanneer laat je me eens rijden in die dikke V8 van je :gekte :gekte :gekte :gekte

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Plaats reactie