Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GPS/SMS/GPRS Tracking System

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door J.F.A. »

Heb via ebay een systeem aangeschaft om mijn cc te beveiligen met een GPS tracker. NU ben ik maar eens begonnen met de aamsluitingen te bestuderen in de bijbehorende handleiding doch kom bij het punt dat je dmv een relais de brandstof pomp welke wordt aangestuurd met 12 volt ,te kunnen uitschakelen indien de bus wordt gestolen. Wie kan mij vertellen waar dee draad loopt en misschien ook welke kleur ?
Of kan ik ook de startonderbreker hiervoor gebruiken ??? Ook andere opties zijn natuurlijk welkom.

Fred :campingT4
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door J. Jolliffe »

Dit lijkt een goede oplossing te zijn tegen diefstal. Helaas hebben veel dieven tegenwoordig GPS-jammers bij zich waardoor er geen signaal kan worden afgegeven bij diefstal.
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door Bert B »

J. Jolliffe schreef:Dit lijkt een goede oplossing te zijn tegen diefstal. Helaas hebben veel dieven tegenwoordig GPS-jammers bij zich waardoor er geen signaal kan worden afgegeven bij diefstal.
om precies te zijn, ze gebruiken gsm-jammers. Inderdaad als je zo'n gast treft heb je met dat systeem pech.
Maar ik verwacht dat de fabrikanten daar wel een oplossing voor hebben/binnenkort zullen hebben.
Alleen worden de trackers daarmee een stuk gecompliceerder dus duurder.

Denk erom: een tracker is zo goed, als zijn inbouwplaats onvindbaar is en zijn ontvangst zonder jammer goed is.




Ik zou graag een elektrische auto hebben.... 5000V erop wanneer het alarm niet correct is afgesloten....
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door Roger B. (11)61 »

J.F.A. schreef:het punt dat je dmv een relais de brandstof pomp welke wordt aangestuurd met 12 volt ,te kunnen uitschakelen indien de bus wordt gestolen. Wie kan mij vertellen waar dee draad loopt en misschien ook welke kleur ?
Of kan ik ook de startonderbreker hiervoor gebruiken ??? Ook andere opties zijn natuurlijk welkom.

Fred :campingT4
om te beginnen is het in NL niet toegestaan de auto op afstand uit te zetten, men vindt dat te gevaarlijk in het verkeer (??) wat je wel mag onderbreken op afstand is de startmotor, zodat de gestolen auto na afzetten niet meer te starten is (dat je hem dan nog steeds kunt aanduwen of trekken doet er dan niet toe denk ik)

de meeste trackers van de iets betere klasse werken via GPRS signalen, als die geblockt worden door een Jammer dan komen er geen berichtjes binnen en weet je nog niet waar je voertuig is, ook kan het systeem door zo.n jammer geen opdrachten ontvangen en kun je de auto niet stoppen daardoor.


andere manier waarop de funktie van zo'n tracker teniet gedaan wordt is het transporteren van de gestolen auto in een metalen vrachtwagen of aanhanger, geen GPS ontvangst betekend ook dat het ding niet weet waar het is...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door repelsteeltje »

Bert B schreef:
J. Jolliffe schreef:Dit lijkt een goede oplossing te zijn tegen diefstal. Helaas hebben veel dieven tegenwoordig GPS-jammers bij zich waardoor er geen signaal kan worden afgegeven bij diefstal.
om precies te zijn, ze gebruiken gsm-jammers. Inderdaad als je zo'n gast treft heb je met dat systeem pech.
Maar ik verwacht dat de fabrikanten daar wel een oplossing voor hebben/binnenkort zullen hebben.
Alleen worden de trackers daarmee een stuk gecompliceerder dus duurder.

Denk erom: een tracker is zo goed, als zijn inbouwplaats onvindbaar is en zijn ontvangst zonder jammer goed is.





Ik zou graag een elektrische auto hebben.... 5000V erop wanneer het alarm niet correct is afgesloten....


en een op afstand inschakelbare mini shredder in de voorstoel gebouwd.... Je mag het voertuig niet op afstand uitschakelen, de bestuurder wel.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door frank884 »

en een op afstand inschakelbare mini shredder in de voorstoel gebouwd.... Je mag het voertuig niet op afstand uitschakelen, de bestuurder wel.[/quote]

dat zal de :gif dief zeker KLote vinden!!! :bifun
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: GPS/SMS/GPRS Tracking System

Bericht door Bert B »

frank884 schreef:en een op afstand inschakelbare mini shredder in de voorstoel gebouwd.... Je mag het voertuig niet op afstand uitschakelen, de bestuurder wel.
dat zal de :gif dief zeker KLote vinden!!! :bifun[/quote]


Gehakte bal van de elektrische grill...... :bifun
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Plaats reactie