Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 4motion ervaring ?

vragen over de T5
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door ardesch 879 »

EdwinBk schreef:
emil schreef:even reactie op pascal
dat een 130 pk t5 hetzelfde rijd als een t4 102 pk wil ik toch even "aanvechten"
ik heb zelf een t5 130pk en mijn ouders een t4 102 pk dus ik kan goed vergelijken maar
mijn t5 is toch best een stukje sneller dan de t4
wat wel weer het geval is dat als je met een 102 pk t4 en een 105 pk t5 rijd het lijkt alsof
de 1.9 105 pk minder presteerd dan de 5 cil van de t4 wat waarschijnlijk een gevoels kwestie is
want het vermogen en koppel is ongeveer het zelfde waarschijnlijk komt dat ook door het geluid
van de 5 cil. wat hier al een omschreven is als een "trekker" maar persoonlijk vind ik het geratel
heerlijk :yes
maar de topic starter had het over een nieuwe dus ik denk dat 1.9 of 2.5 er niet toe doen
het zal dan wel een 2.0 worden
Hoi Allen,
Ja ik had het over een nieuwe.Ik was 2 wk geleden wederom in Slovenie en zag dat daar de transporters 30 % goedkoper waren als in Nederland.
Mijn oogje begonnen meteen te glimmen. :yes En daar mijn huidige busje van 2003 is met 270.000 km op de teller wil ik toch overwegen een nieuwe te kopen.
Deze moet dan een verlengde uitvoering, dubbele cabine zijn met 4 wieldrive en mogelijk wat meer trekkracht. Bij voorkeur een 2.5 5 cil als dat mogelijk is, maar ik begreep dat er alleen nog maar een 2 ltr uitvoering is ?? Ik heb eergisteren bij vw wat folders aangevraagd om te kijken wat mogelijk is. Ik heb vandaag wel iemand gesproken met een verlengde T5 maar deze was niet erg te spreken over zijn busje.
Zeker niet ten opzichte van prijs kwaliteit. Hij had al diverse problemen met achter schokbrekers, deur rubbers enz gehad binnen 3 jaar. Hij zei dat er nog enkele beginners kwaaltjes in de T5 zaten. Hij was meer te spreken over de oude T4 ! Maar ja deze worden niet meer gemaakt.
Maar goed ik wil me eigen toch wel oriënteren op de nieuwe T5, maar tot heden weet ik nog niet goed wat de mogelijkheden zijn.
Ik zal jullie advies graag doornemen.
Heb je voorbeelden van die prijzen.
Groetjes Driekus Ardesch
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door EdwinBk »

ardesch 879 schreef:
EdwinBk schreef:
emil schreef:even reactie op pascal
dat een 130 pk t5 hetzelfde rijd als een t4 102 pk wil ik toch even "aanvechten"
ik heb zelf een t5 130pk en mijn ouders een t4 102 pk dus ik kan goed vergelijken maar
mijn t5 is toch best een stukje sneller dan de t4
wat wel weer het geval is dat als je met een 102 pk t4 en een 105 pk t5 rijd het lijkt alsof
de 1.9 105 pk minder presteerd dan de 5 cil van de t4 wat waarschijnlijk een gevoels kwestie is
want het vermogen en koppel is ongeveer het zelfde waarschijnlijk komt dat ook door het geluid
van de 5 cil. wat hier al een omschreven is als een "trekker" maar persoonlijk vind ik het geratel
heerlijk :yes
maar de topic starter had het over een nieuwe dus ik denk dat 1.9 of 2.5 er niet toe doen
het zal dan wel een 2.0 worden
Hoi Allen,
Ja ik had het over een nieuwe.Ik was 2 wk geleden wederom in Slovenie en zag dat daar de transporters 30 % goedkoper waren als in Nederland.
Mijn oogje begonnen meteen te glimmen. :yes En daar mijn huidige busje van 2003 is met 270.000 km op de teller wil ik toch overwegen een nieuwe te kopen.




Deze moet dan een verlengde uitvoering, dubbele cabine zijn met 4 wieldrive en mogelijk wat meer trekkracht. Bij voorkeur een 2.5 5 cil als dat mogelijk is, maar ik begreep dat er alleen nog maar een 2 ltr uitvoering is ?? Ik heb eergisteren bij vw wat folders aangevraagd om te kijken wat mogelijk is. Ik heb vandaag wel iemand gesproken met een verlengde T5 maar deze was niet erg te spreken over zijn busje.
Zeker niet ten opzichte van prijs kwaliteit. Hij had al diverse problemen met achter schokbrekers, deur rubbers enz gehad binnen 3 jaar. Hij zei dat er nog enkele beginners kwaaltjes in de T5 zaten. Hij was meer te spreken over de oude T4 ! Maar ja deze worden niet meer gemaakt.
Maar goed ik wil me eigen toch wel oriënteren op de nieuwe T5, maar tot heden weet ik nog niet goed wat de mogelijkheden zijn.
Ik zal jullie advies graag doornemen.
Heb je voorbeelden van die prijzen.
Ik kan nog niet exact vertellen wat het verschil is. Ik heb vandaag pas mijn folders van Pon binnen gekregen. Ik ga deze eerst uitspitten en dan naar een dealer hier om een indicatie van de prijzen te krijgen.
Als het verschil 30 % is dan zou het uitkomen op +- 15000 €. Ik moet het een en ander nog goed uitzoeken wil ik hier in Nederland geen problemen krijgen.
Ik vraag hier eerst een aantal offertes op, maar ook in Slovenië. Zo gauw deze binnen zijn laat ik het wel weten.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door Klusman »

Vw Slovenie en dan de configurator gebruiken, heb je toch al een idee.
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door EdwinBk »

Klusman schreef:Vw Slovenie en dan de configurator gebruiken, heb je toch al een idee.
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Maar daar is het net zo als in Nederland dat je er een hoop af moet lullen of bij een ander moet gaan informeren.
Dus de prijzen op een site zijn ook maar richtprijzen lijkt mij.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door mettesboy »

in deze test bakt 4-motion er niet veel van


http://www.youtube.com/watch?v=QeS2cFQh ... re=related
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door Klusman »

mettesboy schreef:in deze test bakt 4-motion er niet veel van


http://www.youtube.com/watch?v=QeS2cFQh ... re=related
Inderdaad zware klus, zelfde test met allemaal dezelfde banden , misschien een ander beeld.
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door gertned »

het zijn de banden en de chaufeur
Afbeelding
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door EdwinBk »

mettesboy schreef:in deze test bakt 4-motion er niet veel van


http://www.youtube.com/watch?v=QeS2cFQh ... re=related
Is wel een mooie test.
Zet me wel tot nadenken.
Ik mag van de dealer in Genderen wel een proefrit komen maken.
Moet dit nog even afspreken.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door gertned »

hebben ze daar wel een 4motion???
ik heb daar proef gereden in een 180 pk dsg
ik wilde die dus ook bestellen
de volgende dag ff zomaar naar een andere dealer gesjeeeeest en kreeg heel wat meer centjes voor mijn t5 174 pk terug
met dat extra heb ik veel extra bij mn nieuwe bus genomen oa 4 motion :ikrij
Afbeelding
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door EdwinBk »

gertned schreef:hebben ze daar wel een 4motion???
ik heb daar proef gereden in een 180 pk dsg
ik wilde die dus ook bestellen
de volgende dag ff zomaar naar een andere dealer gesjeeeeest en kreeg heel wat meer centjes voor mijn t5 174 pk terug
met dat extra heb ik veel extra bij mn nieuwe bus genomen oa 4 motion :ikrij
Klopt helemaal, eerst mag ik een proefrit maken in de 180 pk dsg.
En als ik meer interesse heb kunnen ze een andere 4motion regelen.
En waar krijg jij het betere aanbod ??
Toch niet in waalwijk wel ?????
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door gertned »

ik mag hier geen namen noemen maar het is niet in waalwijk.

en anders als je msn hebt roep je maar ff mijn adres is gerned@hotmail.com
Afbeelding
Theo-Cantor-
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2010, 07:36
Locatie: Eindhoven

Re: T5 4motion ervaring ?

Bericht door Theo-Cantor- »

Heb net een nieuwe T5 4motion met 180PK.

Super!!!!!!!!!!!!!!!!

Verbruikt iets meer dan een gewone maar trekt geweldig en is heeeeel stil..............

gr.

Theo
Plaats reactie