Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door alfagek »

Nou jongens het verlossende woord heb ik vrijdag ochtend gekregen,
KAPOTE AUTOMAATBAK VALT ONDER GARANTIE.

Jullie begrijpen wel dat mijn weekend niet meer stuk kan.
En dat alles door de dealer in Nieuwegein en dan wel 1 persoon die zich over mijn probleem met de
kapote automaatbak heeft ontvermd.
Wat was er voor hun niet duidelijk,
Bus heeft 2e onderhouds beurt gehad bij niet vw dealer, was niet in de computer bij vw terug te vinden.
Nu moesten ze ook nog kijken of het type automaatbak periodieke ondehoud nodig heeft
of heeft gehad,
Mijn type automaatbak heeft dus geen periodieke ondehoud nodig, dus alles was daarmee onder garantie.
Probleem word niet erkend door Pon maar toch wel bekend met mijn type nummer automaatbak.
Nu alles binnen 1,5 werkdagen geregeld door die ene persoon bij dealer Nieuwegein.

S'midags werd ik weer gebeld, en ze vroeg of ze nog meer goed nieuws mocht brengen......
Ik heb een nieuwe T5 bus voor je die je mag gebruiken zolang je bus hier word gerepareerd.. geheel kosteloos
Nou jullie begrijpen dat dit alles samen het beste nieuws was voor deze afgelopen week.
De nieuwe automaatbak schijnt vandaag binnen te komen en de bus stond gister op de brug en krijgt deze week alle voorrang t.o.v. andere werkzaamheden omdat hij de afgelopen week al 6 dagen stil stond bij de dealer door alle onduidelijk heden.
De rekening voor pon zal in deze ruim € 6900,- excl b.t.w. zijn voor de gehele reparatie.
Je moet toch niet denken dat je dat zelf moet gaan betalen.
Het kan dus wel jongens dat de dealer goed werk leverd.
:yes
Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door harry t5 191 »

:yes Goed dat het naar tevredenheid wordt opgelost! :klappen
Straks maar weer lekker sturen in je :T54LIFE

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door sep »

Geniet van het weekend...dat gaat nu zeker lukken .....want rekeningen van bijna 7000 euro daar krijg je toch wat buikpijn van :muur

Gelukkig dat dit zo wordt opgelost ..

Mvg Sep
frits k

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door frits k »

Zo zie je maar weer,de aanhouder wint. :wjw
:klappen
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door johnny van de voorde »

Allen naar Nieuwegein ! :jumpklap
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door theo »

ik begrijp dat je blij bent, maar garantie van 2 jaar duurt toch ook 2 jaar en of je nou wel of geen onderhoud bij de vw heb gedaan doet niet terzaken.
dit had je altijd gewonnen.
alfagek schreef:Nou jongens het verlossende woord heb ik vrijdag ochtend gekregen,
KAPOTE AUTOMAATBAK VALT ONDER GARANTIE.

Jullie begrijpen wel dat mijn weekend niet meer stuk kan.
En dat alles door de dealer in Nieuwegein en dan wel 1 persoon die zich over mijn probleem met de
kapote automaatbak heeft ontvermd.
Wat was er voor hun niet duidelijk,
Bus heeft 2e onderhouds beurt gehad bij niet vw dealer, was niet in de computer bij vw terug te vinden.
Nu moesten ze ook nog kijken of het type automaatbak periodieke ondehoud nodig heeft
of heeft gehad,
Mijn type automaatbak heeft dus geen periodieke ondehoud nodig, dus alles was daarmee onder garantie.
Probleem word niet erkend door Pon maar toch wel bekend met mijn type nummer automaatbak.
Nu alles binnen 1,5 werkdagen geregeld door die ene persoon bij dealer Nieuwegein.

S'midags werd ik weer gebeld, en ze vroeg of ze nog meer goed nieuws mocht brengen......
Ik heb een nieuwe T5 bus voor je die je mag gebruiken zolang je bus hier word gerepareerd.. geheel kosteloos
Nou jullie begrijpen dat dit alles samen het beste nieuws was voor deze afgelopen week.
De nieuwe automaatbak schijnt vandaag binnen te komen en de bus stond gister op de brug en krijgt deze week alle voorrang t.o.v. andere werkzaamheden omdat hij de afgelopen week al 6 dagen stil stond bij de dealer door alle onduidelijk heden.
De rekening voor pon zal in deze ruim € 6900,- excl b.t.w. zijn voor de gehele reparatie.
Je moet toch niet denken dat je dat zelf moet gaan betalen.
Het kan dus wel jongens dat de dealer goed werk leverd.
:yes
Gr,
Bob.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door Klusman »

theo schreef:ik begrijp dat je blij bent, maar garantie van 2 jaar duurt toch ook 2 jaar en of je nou wel of geen onderhoud bij de vw heb gedaan doet niet terzaken.
dit had je altijd gewonnen.
alfagek schreef:Nou jongens het verlossende woord heb ik vrijdag ochtend gekregen,
KAPOTE AUTOMAATBAK VALT ONDER GARANTIE.

Jullie begrijpen wel dat mijn weekend niet meer stuk kan.
En dat alles door de dealer in Nieuwegein en dan wel 1 persoon die zich over mijn probleem met de
kapote automaatbak heeft ontvermd.
Wat was er voor hun niet duidelijk,
Bus heeft 2e onderhouds beurt gehad bij niet vw dealer, was niet in de computer bij vw terug te vinden.
Nu moesten ze ook nog kijken of het type automaatbak periodieke ondehoud nodig heeft
of heeft gehad,
Mijn type automaatbak heeft dus geen periodieke ondehoud nodig, dus alles was daarmee onder garantie.
Probleem word niet erkend door Pon maar toch wel bekend met mijn type nummer automaatbak.
Nu alles binnen 1,5 werkdagen geregeld door die ene persoon bij dealer Nieuwegein.

S'midags werd ik weer gebeld, en ze vroeg of ze nog meer goed nieuws mocht brengen......
Ik heb een nieuwe T5 bus voor je die je mag gebruiken zolang je bus hier word gerepareerd.. geheel kosteloos
Nou jullie begrijpen dat dit alles samen het beste nieuws was voor deze afgelopen week.
De nieuwe automaatbak schijnt vandaag binnen te komen en de bus stond gister op de brug en krijgt deze week alle voorrang t.o.v. andere werkzaamheden omdat hij de afgelopen week al 6 dagen stil stond bij de dealer door alle onduidelijk heden.
De rekening voor pon zal in deze ruim € 6900,- excl b.t.w. zijn voor de gehele reparatie.
Je moet toch niet denken dat je dat zelf moet gaan betalen.
Het kan dus wel jongens dat de dealer goed werk leverd.
:yes
Gr,
Bob.
Ik ga het niet proberen, en ga gewoon naar de vw dealer, maar dit is goed opgelost.
Voor € 110, of € 150,- minder voor onderhoud wil ik deze discussie echt niet houden, ook al vind ik het onzin, dat er een discussie van komt.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door Pascal-141 »

@ alfagek : mooi dat het zo opgelost word !

Maar euh ... heb je kunnen achterhalen van de dealer WAT er nu precies allemaal kapot was in de automaatbak? (En wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn ?)
Altijd handig om te weten hé :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door alfagek »

Pascal-141 schreef:@ alfagek : mooi dat het zo opgelost word !

Maar euh ... heb je kunnen achterhalen van de dealer WAT er nu precies allemaal kapot was in de automaatbak? (En wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn ?)
Altijd handig om te weten hé :knipoog
Dat probeer ik teweten te komen voor andere vw rijders.
Bij mij gaat er gewoon een komplete nieuwe onder, dus kans dat ze de kapote niet eens openhalen bij de dealer.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door alfagek »

Ik kijk er al weer naaruit om met mijn eigen busje te rijden, dit weekend alleen maar positieve gedachten.
Heerlijk is dat geen gestres meer over de onduidelijkheden kwa garantie of niet.
:gekte

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door Pascal-141 »

alfagek schreef:
Pascal-141 schreef:@ alfagek : mooi dat het zo opgelost word !

Maar euh ... heb je kunnen achterhalen van de dealer WAT er nu precies allemaal kapot was in de automaatbak? (En wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn ?)
Altijd handig om te weten hé :knipoog
Dat probeer ik teweten te komen voor andere vw rijders.
Bij mij gaat er gewoon een komplete nieuwe onder, dus kans dat ze de kapote niet eens openhalen bij de dealer.

Gr,
Bob.
Bij de dealer zelf misschien niet , maar gegarandeerd dat die bak wel terug gereviseerd word hoor :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
je schreef:
Mijn type automaatbak heeft dus geen periodieke ondehoud nodig, dus alles was daarmee onder garantie.
Probleem word niet erkend door Pon maar toch wel bekend met mijn type nummer automaatbak.
Misschien handig om erbij te vermelden,
over welk type automaatbak je het hebt ? :knipoog
Zie dat als extra service naar de mede-weetjewellers...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door alfagek »

:yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes :yes

Ik heb hem weer vandaag opgehaald, rijd weer helemaal super. :ikrij :ikrij :ikrij

Had een nieuwe T5 als leen auto, maar niet met alle luxe.

Wat een genot al dat luxe, je raakt er wel snel aan gewend :jump :jump

Mogmaals de complimenten aan de dealer Nieuwegein.

Lakgarantie gaat in mei als ik een weekje naar Italie ga voor de MM 2011

Zo ook de slechte radio ontvangst zullen ze gaan verhelpen, had het bericht over de dealer in Eindhoven gemailt
en die zouden ze gaan contacten.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: HULDE AAN DEALER (garantie automaatbak)

Bericht door robertTREBOR »

leuk voor je dat de rek. van 7000 euro door Pon wordt betaald.
goed nieuws eindelijk, leuk !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie