Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

my first storing

vragen over de T5
Plaats reactie
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

my first storing

Bericht door daanser »

Dag

Na 114k is het dan toch zover. Mijn eerste controle lampje ging branden! Het is het motorlampje. Even snel in tfm gelezen en het bleek te gaan om een uitlaatgas iets.... Mobiliteits service gebeld. Ik hoef me geen zorgen te maken zolang het lampje niet rood word of gaat knipperen.
Mij werd wel aangeraden om olie te peilen. Wat blijkt nu, bij de f...ing opel garage hebben ze bij de APK te veel olie bijgevuld .... Lekker is dat. Ik kan niet eerder dan zaterdag naar de garage dus ik hoop dat het lampje niet rood word of gaat knipperen :alarm.

Morgen denk ik maar gebruik maken van mijn mobiliteits garantie. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Wil liever niet te lang zo rijden. En de arosa van mijn vrouw nemen lijkt mij ook niet zo handig met 5 bouwvakkers.....

Greetz Mark
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: my first storing

Bericht door klungel »

Volgens mij is de mobiliteitsgarantie alleen geldig als je auto altijd bij een dealer in onderhoud is geweest, :driveT5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: my first storing

Bericht door johnny van de voorde »

als je teveel olie in de motor hebt kan dit tot ernstige schade leiden. Het is dan ook aangeraden het teveel aan olie weg te zuigen of af te laten via het carterstop of peilbuis.

Je kan beter met een minimum aan olie rijden dan met net iets teveel.

(TIP : )

rij direct langs die opel garage en vraag om ze er even uit te zuigen. duurt 1 minuutje.

John.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: my first storing

Bericht door vaniac »

Als het oliepeil te hoog staat, kan het gevolg zijn dat de motor via de carterontluchting olie aanzuigt en op hol slaat. Je kunt hem dan niet meer op de normale manier uitzetten. Het resultaat is dat de motor na een tijdje vastloopt en rijp is voor de sloop :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai

Je moet het oliepeil zo snel mogelijk laten verlagen!!!!
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: my first storing

Bericht door daanser »

Bedankt voor de reakties. Laat de bus staan voor de rest van de week. Ga zaterdag naar de dealer, horen we dan verder.
Wat betreft onderhoud, dat heeft de bus altijd bij de dealer gehad. Alleen de eerste apk heb ik laten doen bij ons in de stad. Daar hebben ze alleen de olie bijgevuld maar verder geen onderhoud gepleeegd. Lijkt me geen probleem voor de garantie. (hoop ik :bonk )

Greetz Mark
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: my first storing

Bericht door alfagek »

daanser schreef:Bedankt voor de reakties. Laat de bus staan voor de rest van de week. Ga zaterdag naar de dealer, horen we dan verder.
Wat betreft onderhoud, dat heeft de bus altijd bij de dealer gehad. Alleen de eerste apk heb ik laten doen bij ons in de stad. Daar hebben ze alleen de olie bijgevuld maar verder geen onderhoud gepleeegd. Lijkt me geen probleem voor de garantie. (hoop ik :bonk )

Greetz Mark

Daar krijg je echt wel problemen mee, weet er inmiddels alles van.
Als je auto nog garantie heeft dient die ten alle tijden bij de VW garage in onderhoud te zijn.
Anders vervalt mobiliteits garantie en onderhouds garantie.

Heb net veel moeite gehad om de automaatbak te claimen.

Ga maar naar de slopel dealer toe die heeft het immers gedaan, dan krijg je het wellicht wel voor elkaar.

Succes ermee,
Bob.

Tipje,
Ga altijd naar de VW dealer ook voor onderhoud in je garantie tijd,
die paar tientje wat je goedkoper bent is toch duurkoop.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: my first storing

Bericht door daanser »

Dag Bop,

Bedankt voor de tip. Maar het zou toch van den zotte zijn dat ik door mijn APK ergens anders te laten doen mijn mobiliteits garatie verlies.....

Afijn morgen naar de dealer, dan horen we het wel.

Nogmaals bedankt voor de reakties!

Greetz Mark
Plaats reactie