Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Taal MFA

vragen over de T5
Plaats reactie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Taal MFA

Bericht door Klusman »

Hallo,

Gisteren dan toch de T5 GP 132kw 4motion DSG natural grey, opgehaald (18 weken op gewacht)en zitten genieten van de stilte op de weg naar huis.
Meteen alles aan het instellen en uitproberen, en dan zie ik dat de taal van de MFA niet in het nederlands kan.
Nicht das es ein grosses probleem is aber!!
Klopt dit of kan dit bij de dealer via vagcom veranderd worden, naar nederlands.
De cominghome functie, doet het niet en moet denk ook via vagcom worden geactiveerd toch.
Nou nog tijd zien te vinden mijn gereedschap over te laden , dan kan hij voortaan elke dag mee op karwei, behalve zodag dan.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Taal MFA

Bericht door Gerrit354 »

Kan niet naar nederlands, wel naar Engels. Je kan het doen via Vagcom.
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: Taal MFA

Bericht door ozkaynar »

Bij coming home moet je even je contact uitdoen sleutel eruit en dan 1 keertje seinen met je grootlicht daarna uitstappen. Dan blijft je lampen branden. Ik zelf vind dit zwaar irritand ik heb liever dat als ik uitstap gelijk mijn lampen aan blijven. Bij de dealer konden ze dit niet instellen als iemand het wel weet hoe het moet graag delen aub.
Taal kan ik zelf instellen in mijn MFA maar geen Nederlands ik heb wel een multivan.


Mvg,

Ozkaynar
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Taal MFA

Bericht door Pim 328 »

Als het goed is kun je dit zelf instellen via je menu in het instrumenten paneel.

Als je een multifunctie stuur hebt, met deze knoppen.

Mocht je een mfd display hebben en geen knoppen op het stuur dan moet je de onderste knop van je mfd schakelaar 2 sec. inhouden dan kon je in een menu daar kun je vanalles instellen.

Ook de coming/ leaving home tijd
de verbruikerwaarde in km/l of l/km
en de taal van je display.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:32

Re: Taal MFA

Bericht door Sjaakie »

Klusman schreef:Hallo,

Gisteren dan toch de T5 GP 132kw 4motion DSG natural grey, opgehaald (18 weken op gewacht)en zitten genieten van de stilte op de weg naar huis.
Meteen alles aan het instellen en uitproberen, en dan zie ik dat de taal van de MFA niet in het nederlands kan.
Nicht das es ein grosses probleem is aber!!
Klopt dit of kan dit bij de dealer via vagcom veranderd worden, naar nederlands.
De cominghome functie, doet het niet en moet denk ook via vagcom worden geactiveerd toch.
Nou nog tijd zien te vinden mijn gereedschap over te laden , dan kan hij voortaan elke dag mee op karwei, behalve zodag dan.

De cominghome functie werkt alleen als je voor het uitstappen 1 keer kort je grote licht bediend.

De taal kun je instellen in je MFA, aber kein hollandiesch
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Taal MFA

Bericht door rinus »

Ik denk dat ze coming home functie inderdaad niet meer automatisch aanzetten.
Want als je te weinig km maakt en alleen korte ritten dan trekt die de accu leeg.
Heb het zelf ook gehad bij de caddy en mijn vader heeft het gehad bij zijn tiguan.
Dus misschien moet je daarom eerst je grootlicht aan tikken wist het trouwens niet dat het zo werkte dus maar ff uit proberen :yes
Want had bij de caddy van mij als ik uit stapte bleven de lampen 120sec (kon je instellen)branden alleen in het donker :nuts

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Taal MFA

Bericht door CASINI »

Hoi

Ik heb een T5 180pk transporter maar krijg ook niet met tikje het com/liv. lampen aan doe ik iets fout ?
Hebben jullie over binnen of buiten lampen ?

en waar zit de MFD schakelaar ?


MvG
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Plaats reactie