Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Camper T4 of T5????
Camper T4 of T5????
Hoi hoi
Wat is de beste camper?
En nee ik zoek geen ruzie
Rij nu nog steeds de T4 LWB 2003 Schakel met 140K op de klok ( geen camper)
Ben voorzichtig aan het kijken naar een Camper Transporter.
Heb dus geen haast.
Maar wat me opvalt is dat de T4 best dicht in de buurt komt qua prijs met de T5.
natuurlijk geen T5 uit 2011.
Is de T4 nog steeds erg populair?
En voorzichtig beter als de eerste T5`s??
Heb hiervoor de T4 Automaat 3 jaar gereden maar dat liever niet meer.
Heb natuurlijk nog veel meer vragen maar die komen nog wel.
aju propje
Wat is de beste camper?
En nee ik zoek geen ruzie
Rij nu nog steeds de T4 LWB 2003 Schakel met 140K op de klok ( geen camper)
Ben voorzichtig aan het kijken naar een Camper Transporter.
Heb dus geen haast.
Maar wat me opvalt is dat de T4 best dicht in de buurt komt qua prijs met de T5.
natuurlijk geen T5 uit 2011.
Is de T4 nog steeds erg populair?
En voorzichtig beter als de eerste T5`s??
Heb hiervoor de T4 Automaat 3 jaar gereden maar dat liever niet meer.
Heb natuurlijk nog veel meer vragen maar die komen nog wel.
aju propje
Re: Camper T4 of T5????
Ik heb vorig jaar nog gekozen voor een T4. Voor niet veel meer had ik een T5 kunnen nemen maar ik wilde toch maar niet gaan voor de vroege bouwjaren. Meestal wordt er nog het een en ander vebeterd na enkele jaren productie. Ook het interieur sprak me niet echt aan en ik heb al veel T5 california's gezien bij diverse dealers die problemen hadden met het elektrische hefdak.
Je hoort me niet zeggen dat het slechte wagens zijn, ga gewoon naar een verkoper en bekijk ze eens.
groeten
Je hoort me niet zeggen dat het slechte wagens zijn, ga gewoon naar een verkoper en bekijk ze eens.
groeten
Re: Camper T4 of T5????
T4 1999-2003
lichter dan T5
uitneembare voorste bedplank, zodat de achterste kan worden gebruikt als aflegruimte als het dak open is
interieur (kasten) van 16mm multiplex, degelijk
doorontwikkeld concept
enigzins gedateerd, westfalia ombouw
102 of 151pk 5 cil
T5 2004-2009>
zwaarder
geheel vaste bedplank
interieur (kasten) van "alucobond" (aluminium-kunststof-aluminium), lichter maar door velen als "enigzins flubby" beschouwd
eerste T5 CC hebben kinderziektes (zeker 2004), er zijn nog redelijk wat wijzigingen geweest de eerste jaren
modern, zeer mooie afwerking origineel VW
uitneembare tafel in de schuifdeur en stoelen in de achterklep !
105pk 4 cil / 130 of 174pk 5 cil
Vind persoonlijk de T5 een mooiere camper omdat het een geheel VW product is wat qua afwerking veel mooier is de T4 Westfalia.
Is niet helemaal eerlijk om ze te vergelijken, is immers ook een andere generatie.
Maar neem het hefdak, dat is bij de T5 "nauwelijks te zien", is toch wat anders dan die zwarte rubber rand om het T4 dak
Dat is uiteraard een puur optisch aspect, een camper moet vooral ook functioneel zijn.
Wat dat betreft gaat de T4 het waarschijnlijk toch winnen...misschien is de T5 TE mooi.
lichter dan T5
uitneembare voorste bedplank, zodat de achterste kan worden gebruikt als aflegruimte als het dak open is
interieur (kasten) van 16mm multiplex, degelijk
doorontwikkeld concept
enigzins gedateerd, westfalia ombouw
102 of 151pk 5 cil
T5 2004-2009>
zwaarder
geheel vaste bedplank
interieur (kasten) van "alucobond" (aluminium-kunststof-aluminium), lichter maar door velen als "enigzins flubby" beschouwd
eerste T5 CC hebben kinderziektes (zeker 2004), er zijn nog redelijk wat wijzigingen geweest de eerste jaren
modern, zeer mooie afwerking origineel VW
uitneembare tafel in de schuifdeur en stoelen in de achterklep !
105pk 4 cil / 130 of 174pk 5 cil
Vind persoonlijk de T5 een mooiere camper omdat het een geheel VW product is wat qua afwerking veel mooier is de T4 Westfalia.
Is niet helemaal eerlijk om ze te vergelijken, is immers ook een andere generatie.
Maar neem het hefdak, dat is bij de T5 "nauwelijks te zien", is toch wat anders dan die zwarte rubber rand om het T4 dak
Dat is uiteraard een puur optisch aspect, een camper moet vooral ook functioneel zijn.
Wat dat betreft gaat de T4 het waarschijnlijk toch winnen...misschien is de T5 TE mooi.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Camper T4 of T5????
De T4 heeft zijn degelijkheid wel bewezen zelfs na 20 jaar is het interieur nog bruikbaar voor hergebruik dat zou ik bij een T5 niet echt geloven.....
Leo
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Camper T4 of T5????
Een laatste generatie T4 of een "oude" (van de eerste generatie dus) T5 ?
Ik zou er geen moment over twijfelen , en gaan voor de T4 !
Ik zou er geen moment over twijfelen , en gaan voor de T4 !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Camper T4 of T5????
Er schiet me nog te binnen dat de fietsen bij een T5 (op een originele VW drager) erg hoog staan.
Als ik die zie rijden lijkt het wek of de halve hoogte van de fiets nog boven het dak uitkomt.
Bij de T4 zit de fiets (het stuur) ongeveer met bovenkant bus gelijk.
Betekent dat je bij de T5 ook hoger moet tillen.... ( ??? )
Weet niet of het voor jou een item is, maar meldt het maar even.
Als ik die zie rijden lijkt het wek of de halve hoogte van de fiets nog boven het dak uitkomt.
Bij de T4 zit de fiets (het stuur) ongeveer met bovenkant bus gelijk.
Betekent dat je bij de T5 ook hoger moet tillen.... ( ??? )
Weet niet of het voor jou een item is, maar meldt het maar even.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Camper T4 of T5????
Hoera voor Pluuke .....
Maar de nieuwste T5 met die 4 cilinder lijkt me meer een goede keus....
Maar ja als je bijna overcompleet bent zijn het alleen maar dromen...
Maar de nieuwste T5 met die 4 cilinder lijkt me meer een goede keus....
Maar ja als je bijna overcompleet bent zijn het alleen maar dromen...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Camper T4 of T5????
Die 1,9TDI in de T5 is best een goeie motor , maar in de zware T5 camper is dat ding niet vooruit te brandenBenTDI schreef:Maar de nieuwste T5 met die 4 cilinder lijkt me meer een goede keus....
Een T4 2,5TDi met 102pk rijd veel vlotter dan een T5 1,9TDi met 105 pk , dat is mijn ervaring .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Camper T4 of T5????
Wij zijn heeeeeel blij met onze Westfalia T4, maar soms ben ik wel een beetje jaloers op California Coach T5 omdat daar het boven bed echt ruimer en comfortabeler is dan boven- of benedenbed van de T4.
Dus als ik ooit zou switchen zou het daarom zijn en dan dus boven gaan slapen.
(plus het schip met dubbeltjes dat dan eerst binnen zou moeten komen )
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Dus als ik ooit zou switchen zou het daarom zijn en dan dus boven gaan slapen.
(plus het schip met dubbeltjes dat dan eerst binnen zou moeten komen )
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Camper T4 of T5????
Dank je wat een tips.
Zat me zelf voor te rekenen dat we nog een jaar of 5 of 6 met de huidige T4 doorrijden.
Dan is de T4 camper inmiddels al een stukkie ouder.
dus het zal dan wel een T5 of T6 worden
Voordeel voor een Vw camper we kunnen hem als daily driver blijven gebruiken.
We hebben nu 2x een grotere camper gehuurd.
Punt is ze zijn groot te groot om leuke plekjes te bezoeken.
En over ongeveer 6 jaar kunnen we weer saampjes op vakantie zonder de kids.
Dan is een Transporter camper groot zat.
40 tot 45.000 is voor mij een berg geld maar je hebt wel een luxe auto en camper in 1.
en dan valt de prijs nog enigzins goed te praten.
Heb ook vervelende verhalen gelezen over het hydraulisch dak van de T5.
Zo zwaar is dat tillen toch niet????
aju propje
Zat me zelf voor te rekenen dat we nog een jaar of 5 of 6 met de huidige T4 doorrijden.
Dan is de T4 camper inmiddels al een stukkie ouder.
dus het zal dan wel een T5 of T6 worden
Voordeel voor een Vw camper we kunnen hem als daily driver blijven gebruiken.
We hebben nu 2x een grotere camper gehuurd.
Punt is ze zijn groot te groot om leuke plekjes te bezoeken.
En over ongeveer 6 jaar kunnen we weer saampjes op vakantie zonder de kids.
Dan is een Transporter camper groot zat.
40 tot 45.000 is voor mij een berg geld maar je hebt wel een luxe auto en camper in 1.
en dan valt de prijs nog enigzins goed te praten.
Heb ook vervelende verhalen gelezen over het hydraulisch dak van de T5.
Zo zwaar is dat tillen toch niet????
aju propje
Re: Camper T4 of T5????
Hetdak van de T5 CC is van aluminium.propje schreef:Zo zwaar is dat tillen toch niet????
Of het te tillen zou zijn, lijkt me wel (met de hulp van gasveren)
Maar VW vind het gewoon niet chique genoeg, vandaar het electro-hydraulische hefsysteem.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Camper T4 of T5????
Toch niet elke T5 heeft het hydraulische systeem???pluuke schreef:Hetdak van de T5 CC is van aluminium.propje schreef:Zo zwaar is dat tillen toch niet????
Of het te tillen zou zijn, lijkt me wel (met de hulp van gasveren)
Maar VW vind het gewoon niet chique genoeg, vandaar het electro-hydraulische hefsysteem.
En dat de T5 te netjes is vindt ik ook wel het is allemaal zo licht en zal snel smerig worden.
daar zijn natuurlijk wel mooie stoelhoezen voor.
En 4 motion geeft dat veel extra verbruik?
Jammer dat je dat niet kan uitschakelen.
Re: Camper T4 of T5????
Volgens mij heeft elke orignele T5 CC een electro-hydraulisch hefdak.
Je ziet ook wel T5's met een hefdak met gasveren, maar dat is dan een SCA of Reimodak.
4Motion geeft uiteraard een hoger verbruik, door dat er meer aangedreven wordt heb je ook meer verliezen door wrijving.
Ik schat minimaal een 10% hoger verbruik en is inderdaad niet uit te schakelen.
Je ziet ook wel T5's met een hefdak met gasveren, maar dat is dan een SCA of Reimodak.
4Motion geeft uiteraard een hoger verbruik, door dat er meer aangedreven wordt heb je ook meer verliezen door wrijving.
Ik schat minimaal een 10% hoger verbruik en is inderdaad niet uit te schakelen.
- Bijlagen
-
- tiree-roof-up-2.jpg (39.63 KiB) 5227 keer bekeken
-
- tiree-roof-boot-up.jpg (36.72 KiB) 5226 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Camper T4 of T5????
Ook VW heeft een T5 met hefdak zonder elektro hydraulische bediening.
Dat zat namelijk in de Multivan Beach en dat werkte erg goed (ik heb het zelf geprobeerd op een camping in Noorwegen).
Het lijkt er wel op dat VW dat elektro hydraulische dak, over geëngineerd heeft
Dat zat namelijk in de Multivan Beach en dat werkte erg goed (ik heb het zelf geprobeerd op een camping in Noorwegen).
Het lijkt er wel op dat VW dat elektro hydraulische dak, over geëngineerd heeft
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: Camper T4 of T5????
Wat Pluuke zegt: misschien is een T5 wel te mooi. Ik heb deze week onze T4 ingeruild voor een T5. Uiteraard weer een heel mooie met alles er op en an (t/m 4-motion) maar ik vond (en vind) het toch wel een moeilijke beslissing. Die T5 is zoveel moderner, rijdt beter?, alles zo perfect maar dat gevoel van die T4, dat pure, dat mis ik nog wel een beetje. We gaan het zien, in mei gaan we er royaal mee op vakantie. Daarna kan ik er echt iets zinnigs over zeggen.
En dat hefdak: ik heb eerder T3 campers gehad en daarbij ging het dak makkelijker omhoog dan bij de T4. Mijn vrouw heeft rugklachten, die redt het niet. Je kunt er ook slecht bij half tussen de voorstoelen. En bij dichtdoen moet je het dak nog iets openhouden om het doek goed te leggen. Nee, dat kon beter. En of dat bij de T5 echt beter is: we gaan het zien.
En, als iemand nog een hele mooi T4 zoekt met weinig kilometers; ik heb 'm ingeruild. Stuur maar een berichtje dan.
Groetjes
En dat hefdak: ik heb eerder T3 campers gehad en daarbij ging het dak makkelijker omhoog dan bij de T4. Mijn vrouw heeft rugklachten, die redt het niet. Je kunt er ook slecht bij half tussen de voorstoelen. En bij dichtdoen moet je het dak nog iets openhouden om het doek goed te leggen. Nee, dat kon beter. En of dat bij de T5 echt beter is: we gaan het zien.
En, als iemand nog een hele mooi T4 zoekt met weinig kilometers; ik heb 'm ingeruild. Stuur maar een berichtje dan.
Groetjes