Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 128kw Automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Elvis
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2009, 14:41

T5 128kw Automaat

Bericht door Elvis »

Hallo alemaal,

Ik heb een T5 op het oog van 2005 ,maar de garage eignaar vertelt mij dat de versnellingsbak (DSG) is vervangen.
Gaan dan die nieuwe versnellingsbakken langer mee ? Bedankt alvast voor jullie reactie.
Laatst gewijzigd door Elvis op 16 apr 2011, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: T5 128kw DSG

Bericht door harry t5 191 »

In 2005 had de T5 nog geen DSG!
Dat is dus een automatische versnellingsbak en die vervang je ook niet zomaar voor een DSG bak.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: T5 128kw DSG

Bericht door Han G »

Hallo Elvis,

zoals hierboven reeds gemeld geen DSG dus :groteogen
Echter een "gewone" 6 versnellingen automaat.
wat je vergeet te vermelden is welke km stand de bewuste bus heeft en minstens zo belangrijk wat voor werk er mee gedaan is.
Als de bak recent vervangen is voor jou alleen maar positief, begin je immers met een frisse bak.

Mijn bus heeft met de eerste bak ongeveer 180.000 gedraaid als convoy exceptional begeleider.
Hierbij schijnt nogal stevig te worden opgetrokken om de vrachtwagen weer bij te halen.....
Dat werd mij tenminste als reden van de nieuwe bak opgegeven.

Aangezien ik als een ouwe lul rij :ikrij verwacht ik dus zeker nog 200.000 te kunnen doen met de huidige bak.... geloof dat er dan wel meer aan vervanging toe is :knipoog

Succes met je afwegingen :yingyang
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Elvis
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2009, 14:41

Re: T5 128kw DSG

Bericht door Elvis »

Bedankt voor je reactie,

De versnellingsbak is met 150.000 Km vervangen, en er is een boot mee gesjouwd.
De huidige km stand is 169.000 km.
Ik heb zelf al bijna 8 jaar hangeschakelde versie gehad waar ik heel tevreden over was,
maar die is helaas vorige weekend gestolen i Nijmegen.Er is mij verteld door de verkoper dat de gemodificeerde versie
niet meer kapot gaat. Kan dit kloppen?

Groeten
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: T5 128kw Automaat

Bericht door alfagek »

Mijn T5 is van 2009, ook een automaat. ( 174pk )
En met 80000km toch stuk gegaan, trek nooit aanhangers maar trap wel is het gaspedaal in.

Gelukkig voor mij vervangen onder volledige garantie ( had net 2 jaar verlengde garantie bij gekocht )

Dus zeggen dat ze niet meer stuk gaan klopt echt niet :bonk

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T5 128kw DSG

Bericht door Donald4Motion »

Elvis schreef:Bedankt voor je reactie,

Er is mij verteld door de verkoper dat de gemodificeerde versie
niet meer kapot gaat. Kan dit kloppen?

Groeten
Dit zegt ook iets over de kennis en kunde van de zaak waar je hem koopt.
En zegt ook iets over de wagen, zoals ze hem 'aanprijzen' :alarm
Elvis
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2009, 14:41

Re: T5 128kw Automaat

Bericht door Elvis »

erikcorneth schreef:Elvis,

Waar ga je de bus voor gebruiken? Als je zware vrachten gaat vervoeren, kies dan voor de handgeschakelde bak. Dit door o.a. zware aanhangwagen trekken (duw/trek kracht van aanhangwagen door drempels etc.) Je automaat raakt helemaal 'de weg kwijt'.
Voor zover ik weet is het reviseren van een handgeschakelde bak goedkoper dan van een automaat. En een handgeschakelde bak gaat langer mee (bij normaal gebruik!)


Een DSG-bak was er in 2005 nog niet. Zelf heb ik de 2.5 TDI 96KW met 6-bak. En die bevalt mij prima. Heb dagelijks een kiep-aanhangwagen achter de bus hangen.

Ik vind dat echt een verkooppraatje van: Deze automaat gaat langer mee. Zou ik als ik jou was eens vragen of hij je het kan garanderen??

Ik ben ervan overtuigd dat de automaat niet geschikt is, vooral als je zware vrachten moet vervoeren. Als je veel snelwegkm's maakt raad ik natuurlijk de automaat aan! Lijkt me heerlijk rijden dan!

Succes!




Mijn bus: T5 gallerij nr. 371



Hallo,

Ik gebruik de bus prive, en ik rij zo'n 110 km per dag naar mijn werk op de Twente route dus lekker rustig.
Garantie van de garage kan ik krijgen voor 1000 euro voor 3 maanden.Ik ga aankomend weekend nog verder uitgebreid kijken,ik denk dat ik toch liever voor een handgeschakelde versie ga, hoewel ik automaat geweldig vond, maar geen zin heb in dure reparaties.

Groeten :zwaai
Plaats reactie