Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat een fijne auto

vragen over de T5
Plaats reactie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Wat een fijne auto

Bericht door Klusman »

Ik dacht ik kan nu wel eens een woordje schrijven over mijn T5 GP.
Gisteren terug gekomen uit Praag, :ikrij met de hele familie.
Ze zijn het er allemaal over eens dit is een fijne reisauto.
Hij is stil, kan zeer goed mee met de duitsers, en er is plaats genoeg.
Verbruik bijna 1op 10, 130 kmh in tsechie, 140 kmh auf die autobahn met uitschieters naar boven, want dat kan ie zeker, het was net of hij met 140 zuiniger was dan met 130.
Top snelheid vind ik niet belangrijk, maar dat hij zeer goed meekan in het verkeer dat is zeker.
Dus in een woord fantastisch. :yes :yes
De problemen die er nog zijn , de radio ontvangst, daar wordt binnenkort wat aan gedaan, en een ander punt , waar hier iemand raad mee weet, als ik na afremmen , de gas weer indruk om weer te versnellen, dan gebeurt er niet veel, dus hij pakt hem niet op, na de gas nog verder ingedrukt te hebben schakeld hij terug om dan er vandoor te gaan, dus eigenlijk teveel gas.
Vandaag even uit laten lezen, maar niets gevonden,de bak hebben ze nu geresset, maar na vertrek was er al weer een happering, volgende week vrijdag gaat hij terug voor nader onderzoek.
Het gaat vooral over de toerentallen onder 1800 toeren, en het voelt maar raar dat er niets gebeurt.
Daarom de vraag heeft iemand hier last van gehad , ikzelf denk aan de turbo voor de onderste toerenbereik.
Bij vertrek vanaf stilstand merk ik hier niets van en trekt hij goed door.
Dus puur na afremmen voor bv bocht/kruising, en dan weer verder.
Hopelijk kan ik met info naar de dealer.
We praten hier over een T5 GP 180pk DSG 4 Motion, nu 3285km op de teller.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Jay »

voor de T5 GP met DSG (versnellingsbak met 2-voudige koppeling) met de klacht; accelereert vertraagd vanuit stilstand.
Bij het wegrijden duurt het te lang voordat er krachtsoverbrenging is.
Er zijn geen storingen in het motorregelapparaat of versnellingsbakregelapparaat opgeslagen,
is er gewijzigde software voor motor- en versnellingsbakregelapparaat.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Pim 328 »

Er is nu een software update voor de dsg bak.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Jay »

Pim 328 schreef:Er is nu een software update voor de dsg bak.

dat zeg ik ...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Klusman »

Jay schreef:
Pim 328 schreef:Er is nu een software update voor de dsg bak.

dat zeg ik ...
Dan zal het probleem zo opgelost zijn hoop ik.
De auto is op 15 maart afgeleverd, dus zou je denken dat er de laatste software opstaat.

Bedankt,
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Jurjen »

Oh, de software-update is goed nieuws, ik ben erg benieuwd of het trage koppelingsprobleem daarmee is opgelost... Tipje voor klusman: wanneer je flink gas geeft maar niet zoveel dat de bak wil terugschakelen istie wel vlot! Heb je meer performance nodig? Zet me in de 'S' stand, doe ik bijvoorbeeld standaard bij rotondes, vlot erop en vlot er weer af.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Klusman »

Jurjen schreef:Oh, de software-update is goed nieuws, ik ben erg benieuwd of het trage koppelingsprobleem daarmee is opgelost... Tipje voor klusman: wanneer je flink gas geeft maar niet zoveel dat de bak wil terugschakelen istie wel vlot! Heb je meer performance nodig? Zet me in de 'S' stand, doe ik bijvoorbeeld standaard bij rotondes, vlot erop en vlot er weer af.
Nee hij is niet vlot.
Van stilstand optrekken hartstikke goed, geen probleem.
Maar telkens als de toeren onder de 1500 zitten, en de bak nog niet is teruggeschakeld, dan pakt hij hem niet op.
Het lijkt erop dat hij niet tijdig terugschakeld, nou ja lijkt, hij schakeld te laat terug.
Voorbeeld, hier op de N2 (eindhoven) mag je 80, als ik dat dan rijd of iets harder, en ik denk haal even in, en geef dan gas , dan is het zelfs net of de motor verzuipt(dat doet natuurlijk alleen een benzine motor)hij pakt hem niet op, pas als de gas verder is ingedrukt en de toeren rond de 1800, dan voelt het zoals het hoort.Vind ik zowiezo raar max kopel 400nm vanaf 1500 toeren.
En je kent het wel, rijd je aan bij een verkeerslicht, staat hij meteen in 2, kruipt je voorligger voorruit, moet je even inhouden, en dan zelfs in 2 duurt het gewoon te lang voordat hij vooruit wil.

Ik wacht vrijdag wel af.
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat een fijne auto

Bericht door yarudo »

Nee hij is niet vlot.
Van stilstand optrekken hartstikke goed, geen probleem.
Maar telkens als de toeren onder de 1500 zitten, en de bak nog niet is teruggeschakeld, dan pakt hij hem niet op.
Het lijkt erop dat hij niet tijdig terugschakeld, nou ja lijkt, hij schakeld te laat terug.
Voorbeeld, hier op de N2 (eindhoven) mag je 80, als ik dat dan rijd of iets harder, en ik denk haal even in, en geef dan gas , dan is het zelfs net of de motor verzuipt(dat doet natuurlijk alleen een benzine motor)hij pakt hem niet op, pas als de gas verder is ingedrukt en de toeren rond de 1800, dan voelt het zoals het hoort.Vind ik zowiezo raar max kopel 400nm vanaf 1500 toeren.
En je kent het wel, rijd je aan bij een verkeerslicht, staat hij meteen in 2, kruipt je voorligger voorruit, moet je even inhouden, en dan zelfs in 2 duurt het gewoon te lang voordat hij vooruit wil.

Ik wacht vrijdag wel af.
Nou als je eerst een 1,9 tdi hebt gehad en nu een 2,0 140pk dsg ben je zo blij als een kind in een snoepwinkel..
Man man wat een auto dus dat hij niet vlot is ben ik het niet mee eens.. Misschien dat de 180 pk dsg anders reageert...
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Wat een fijne auto

Bericht door mettesboy »

ik heb de 180pk handgeschakeld en ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ik had meer trekkracht onderin verwacht (kom van 130pk bij vorige)
Er is wel een enorme trekkracht merkbaar maar slechts verspreid over een 500-600toeren vind ik. Als je net daarin zit en plankgas geeft, dan gaat ie als een speer, maar het bereik lijkt me redelijk klein.
Eerlijk is eerlijk, soms heb ik zoiets van 'waaauw' en soms heb ik iets van 'is dat alles, is dat nu 180pk of 400nm?
gemengde gevoelens qua prestaties dus.

Als je zuinig wil rijden moet je echt wel laag in toeren rijden, maar als dan pit wil moet je echt wel steeds terugschakelen, anders doet ie de eerste seconden niets als je het pedaal induwt. iets teveel schakelen naar m'n zin.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Wat een fijne auto

Bericht door Chrisvv »

Ja, dat traag reageren na de gas intrappen heb ik ook op mijn 180 pk handversie. Flink irritant. Wat doe je daaraan?. Gr. Chris
Plaats reactie