Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm Multivan

vragen over de T5
Plaats reactie
Elvis
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jul 2009, 14:41

Alarm Multivan

Bericht door Elvis »

Hoi weetjewellers,

Wij hebben gisteren een Multivan Highline uit 2006 gekocht,
maar wat wij ons afvragen of iemand weet wat voor alarm erop zit af fabriek bij zo'n auto
en of dat genoeg is voor de verzekering. Onze vorige transporter is 4 weken geleden gestolen en wat wij ons afvragen is of er een andere
beveiliging op de markt is die niet te kraken is. Wij hebben ook gehoord van zogenaamde Bearlock, maar die zijn in Polen ontwikkeld dus lijkt mij dit niet echt verstandig.
Bedankt alvast voor jullie reacties,

Groeten

Elvis :zwaai
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Alarm Multivan

Bericht door Jeroen T5 204 »

Aan de B-stijl zit meestal een knopje af-fabriek met een fabrieksalarm. Aan de kant van de bestuurder.

Hiermee kan je bepaalde functies aan en uit zetten. Dus wanneer dit knopje daar zit bij jullie dan heb je een fabrieksalarm.

Bearlock is verder een prima product, ondanks dat het in Polon bedacht is.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Alarm Multivan

Bericht door Jurjen »

Voor een diefstal verzekering op duurdere auto's vraagt de verzekering vaak een klasse 5 alarm. Daarvoor moet je het fabrieksalarm uitbreiden met een gps track en trace systeem en een gsm unit die alarm doorgeeft aan een meldkamer. Inbouw bij mn nieuwe bus koste rond de 1200 en de meldkamer kost 20 per maand. Naast het afschrikkende effect geeft het ook een gerust gevoel als je bus ergens geparkeerd staat; is er wat aan de hand, word je meteen gebeld. Hoef je niet met je billen bij mekaar naar je auto te lopen hopend dat alles nog OK is.

Als je vorige bus is gestolen zou ik gewoon voor maximale security gaan, klasse 5 alarm en een bearlock.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Alarm Multivan

Bericht door henrib »

Jurjen schreef:Voor een diefstal verzekering op duurdere auto's vraagt de verzekering vaak een klasse 5 alarm. Daarvoor moet je het fabrieksalarm uitbreiden met een gps track en trace systeem en een gsm unit die alarm doorgeeft aan een meldkamer. Inbouw bij mn nieuwe bus koste rond de 1200 en de meldkamer kost 20 per maand. Naast het afschrikkende effect geeft het ook een gerust gevoel als je bus ergens geparkeerd staat; is er wat aan de hand, word je meteen gebeld. Hoef je niet met je billen bij mekaar naar je auto te lopen hopend dat alles nog OK is.

Als je vorige bus is gestolen zou ik gewoon voor maximale security gaan, klasse 5 alarm en een bearlock.
nou volgens mij klopt dat niet ik heb alleen een fabrieksalarm en dat was voldoende voor de multivan lwb 180 pk
heb zelf wel gps in laten bouwen met een telefoonkaart dus ik weet ten alle tijden waar mijn bus is
maar met die gegevens mogen ze niets in nederland als ie word gestolen wet van de privacy typische nederlands :ie :bonk :ie :bonk :ie
had het zelf met mijn vorige bus
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Alarm Multivan

Bericht door zeef »

Ik weet dat onze nieuwe MV uit '08 met af fabriek alarm voor de all risk verzekering van de verzekeringsmaatschappij moest worden uitgerust met een gekeurd en gecertificeerd SCM Klasse III alarm. Af fabriek was niet gecertificeerd en dat werd niet geaccepteerd. Heb toen gekozen voor een klasse III alarm en daar is later nog GPS tracking aan toegevoegd alhoewel dat niet verplicht was/is.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Alarm Multivan

Bericht door Jeroen T5 204 »

Die van mij is wel af-fabriek gecertificeerd met een SCM certificaat klasse 3. Apart dat het bij jou niet zo was @Zeef.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Alarm Multivan

Bericht door pootpeter »

zeef schreef:Ik weet dat onze nieuwe MV uit '08 met af fabriek alarm voor de all risk verzekering van de verzekeringsmaatschappij moest worden uitgerust met een gekeurd en gecertificeerd SCM Klasse III alarm. Af fabriek was niet gecertificeerd en dat werd niet geaccepteerd. Heb toen gekozen voor een klasse III alarm en daar is later nog GPS tracking aan toegevoegd alhoewel dat niet verplicht was/is.
Nadat de t5 van de buurman gestolen was heb ik verzekering gebeld, met fabrieksalarm gewoon diefstal verzekerd. Heb wel maatregelen genomen en oa een bearlock ingebouwd. Vreemd eigenlijk dat zoveel verschillen zijn in verzekeringen. Ik heb de mijne afgesloten bij VW.
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Alarm Multivan

Bericht door Henk250 »

pootpeter schreef:
zeef schreef:Ik weet dat onze nieuwe MV uit '08 met af fabriek alarm voor de all risk verzekering van de verzekeringsmaatschappij moest worden uitgerust met een gekeurd en gecertificeerd SCM Klasse III alarm. Af fabriek was niet gecertificeerd en dat werd niet geaccepteerd. Heb toen gekozen voor een klasse III alarm en daar is later nog GPS tracking aan toegevoegd alhoewel dat niet verplicht was/is.
Nadat de t5 van de buurman gestolen was heb ik verzekering gebeld, met fabrieksalarm gewoon diefstal verzekerd. Heb wel maatregelen genomen en oa een bearlock ingebouwd. Vreemd eigenlijk dat zoveel verschillen zijn in verzekeringen. Ik heb de mijne afgesloten bij VW.
Ik zou hier iets aan toe willen voegen,dat VW dat wel kan zeggen,maar uiteindelijk je toch beter de kleine letters
kunt lezen.
Ik wilde ook af fabriek alarm bestellen (Defa kl 3),bij 3 maatschappijen echter niet geaccepteerd.
Prijs af fabriek was iets van 250 euro.Ex btw
Bij levering een canbus alarm klasse 3 (Defa 800 oid) in laten bouwen voor ca 900 euro.inc btw.
Hier zat een certificaat bij,en verzekering was tevreden.
VW kan leuk praten is mijn ondervinding,maar hun daden zijn vaak anders.

Succes ermee..........................

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie