Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mooi rood

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Mooi rood

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Peter,
Multivan Generation schreef:Je auto wassen met hogedruk, of met spons en Goldglass shampoo van Meguairs (kost een beetje maar erg goed).
Ik neem toch aan dat je hier een schrijffout maakt? In plaats van een spons bedoel je toch een sepciale MF washandschoen? En twee emmers gebruiken bij het wassen, eentje voor het water met shampoo en eentje om de washandschoen regelmatig in schoon te spoelen om de lak vrij van waskrassen (de zogenoemde "swirls") te houden.
Multivan Generation schreef:Dan dodojuice lime prime pre wax cleaner of Poorboys World Black Hole
en daarna megairs M16 harde wax, maar Poorboys World Natty's Paste Wax
Is een glaze nodig op een verse lak? Ik geloof dat ik er gewoon eerst een wax op zou zetten. M16 is een topper maar ondanks dat de Poorboys Natty aan populariteit verliest (puur omdat het qua prijs niet tot de absolute top behoort) heeft mijn bus echt een superglans met de Nattys.

Ik begrijp werkelijk niet dat veel mensen een grote zak met geld uitgeven aan een spuitbeurt van hun auto en dan niet nadenken over de manier waarop ze de lak zo lang mogelijk mooi en in goede conditie kunnen houden. Dit bedoel ik overigens in het algemeen.

Groeten,
Erik
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Mooi rood

Bericht door rick_k »

Precies Driekus.

Daarom was ik die van mij ook gewoon niet. Zonde van me tijd, dat ding staat toch al stijf van de roest. Ik ga van de zomer een prijsje opvragen om hem matzwart te laten spuiten.

Gewoon omdat het kan... Voorbewerken doe ikzelf wel (opruwen alle deukjes blijven zitten, want dat ding zit rondom helemaal in de deuken en krassen...) en omdat ik een ratlook wel grappig vind. Die zie je niet veel met T4's dus daarom wil ik het.

En tjah, sommige mensen willen gewoon geen roest meer voor een tijd, of er dan swirls inzitten maakt ze misschien minder uit.

De 1 wil dit en de ander wil dat.

Zo zou ik me auto nooit meer rood laten spuiten, mij veel te veel werk om mooi te houden (heb nog een rooie 205 Terberg).

mvg Rick
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Mooi rood

Bericht door Ron---63--- »

Ziet er weer keurig Marcel !!
Kost wat maar dan heb je ook wel wat :toppie
Hou m netjes en glanzend :jump
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Marcel 593
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:11
Locatie: De Westereen

Re: Mooi rood

Bericht door Marcel 593 »

Bedankt voor de reacties :toppie
Heeft iemand toevallig ervaring met deze koplampen met name pasvorm en lichtbeeld?
Groeten Marcel
Bijlagen
koplamp.jpg
koplamp.jpg (3.3 KiB) 929 keer bekeken
Ik ben milieubewust daarom ga ik met "De Bus"
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mooi rood

Bericht door Multivan Generation »

pasvorm slecht,
lichtbeeld wel okee.
Maar als er lampen bijgeleverd worden,
dan kun je die vaak meteen de bak in gooien.

Als je een goede kwaliteit lampen er in zet,
dan is het wel, dat je veel meer licht op de weg hebt.

Goede lampen:
Osram Silverstar, Philips Xtreme power, dat soort lampen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Marcel 593
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:11
Locatie: De Westereen

Re: Mooi rood

Bericht door Marcel 593 »

Als de pasvorm niet goed is dan hoef ik ze dus niet
Dan kan ik beter opzoek gaan naar andere knipperlichten
Die Philips Xtreme power heb ik al een jaar of 2-3 en die bevallen idd heel goed :toppie
Ik ben milieubewust daarom ga ik met "De Bus"
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Mooi rood

Bericht door Harry 341 »

Marcel 593 schreef:Bedankt voor de reacties :toppie
Heeft iemand toevallig ervaring met deze koplampen met name pasvorm en lichtbeeld?
Groeten Marcel
Valt op dat die dingen de laatste tijd regelmatig (gebruikt) op marktplaats staan.
Conclusie:zijn dus niet zo goed.....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie