Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rubbers stabiliatiestang

vragen over de T4
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Rubbers stabiliatiestang

Bericht door benvan »

Ik zei nog weetjewel !! :bifun Maar ik heb een vraagje. Mijn bus is net goedgekeurd en dit ondanks het feit dat ik geklapper hoor ( en enigszins voel ) aan de voorkant op onregelmatig wegdek. Een kennis van meldde dat dit wellicht de rubbers van de stabilisatorstangen zouden kunnen zijn. Is dit eventueel een mogelijkheid en/of zijn er eventueel nog meer oorzaken ? Als het de rubbers zijn heeft iemand dan een idee van de kosten ? De broekriem is namelijk aardig aangehaald :bonk Ik hoop op de deskundigheid van de weetjewellers :klappen

gr.Ben
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door benvan »

Ik kan natuurlijk niet anders dan hier enthousiast over te zijn ( de prijs dus ! ) maar .....zoals ik als eerste vraag stelde, zou het inderdaad de oorzaak kunnen zijn van het geklapper ? Of zit er misschien nog een ander technisch addertje onder de auto :ie
Alvast bedankt voor je reactie overigens .....
gr.Ben
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Multivan Generation »

zou goed kunnen, dat dit het is.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
radjin
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 mei 2010, 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door radjin »

Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Wim T4 935 »

radjin schreef:nog goedkoper : http://www.onderdelendirect.nl/volkswag ... stuurdelen" onclick="window.open(this.href);return false;

vr gr Radjin
Kijk als je een spatie zet tussen de : en http krijg je een aanklikbare link.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Gretschi »

Hoi Ben,

Dat klapperen (gekloink) is dat links en/of rechts? Misschien de fuseekogels?

groetjes Peter
Bijlagen
onderschrift_1.JPG
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door benvan »

Bedankt voor ( economische --- ) tip Radjin !! En Peter: het klapperen is "geloof" ik zowel links als rechts maar ik heb totaal geen last van een trillend stuur of zo. Laat één dezer dagen een kennis eens kijken en hou jullie op de hoogte !

gr.Ben
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door renevanh »

Tsja, die rubbers zijn de kosten niet.
Bij mij moeten ze ook binnenkort eens vervangen gaan worden, maar de halve vooras schijnt er onderuit te moeten. Die uren betaal je bij de garage...

Iemand met een brug thuis die een middagje rubbers wil vervangen? Volgens mij moeten we wel een paar T4'tjes bij elkaar kunnen krijgen :P
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door sgsdebruijn »

Voor de fusee's zijn er tools te huur, het is echt wel zelf te doen je moet alleen gewoon goed alles voorbereiden en zorgen dat je het in huis hebt zeg maar.
Heb er alleen 4.5 uur over gedaan incl torsies naar beneden, wielen voor eraf krikken enz.. motorbeschermlaat hoeft er niet af.

Meyle HD bestellen op ebay en de kosten vallen mee


Wat betreft die torsierubbers, kan me niet voorstellen dat het bij de dealer 20 euro meer kost, heb ze nog liggen incl nieuwe plaatjes en bouten binnenkort eens doen was ze kwijt toen ik met de fusee's bezig was.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Harry 341 »

renevanh schreef:Tsja, die rubbers zijn de kosten niet.
Bij mij moeten ze ook binnenkort eens vervangen gaan worden, maar de halve vooras schijnt er onderuit te moeten. Die uren betaal je bij de garage...

Iemand met een brug thuis die een middagje rubbers wil vervangen? Volgens mij moeten we wel een paar T4'tjes bij elkaar kunnen krijgen :P
Voor de stabi rubbers???Is echt niet meer dan een uurtje werk!En heel simpel op een goede krik ook te doen hoor...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Multivan Generation »

@ Harry,
ik denk niet dat hij het over de hondenbotjes heeft,
maar over de rubbers die op het chassis vast zitten.
Of bedoelde jij die ook?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door renevanh »

Harry 341 schreef: Voor de stabi rubbers???Is echt niet meer dan een uurtje werk!En heel simpel op een goede krik ook te doen hoor...
Tjsa, ik weet er geen donder vanaf, maar dat vertelde de garage mij.
Maar als ik dat zo lees ga ik eens zoeken of ik die dingen zie zitten. Daar moet dan redelijk goed bij te komen zijn en en 'gebonk', voornamelijk rechtsvoor en vooral in bochten naar links bij onregelmatig wegdek is ietsje erger geworden.
Wel grappig dat bij rechte wegen er bijna niks te merken valt, bij drempels ook nergens last van, maar ga ik op een onregelmatige weg linksaf de bocht door, dan hoor je het 'bonken'. Naja... klapperen is het meer. Ik hoor in ieder geval iets wat ik vorig jaar nog niet hoorde ;)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:@ Harry,
ik denk niet dat hij het over de hondenbotjes heeft,
maar over de rubbers die op het chassis vast zitten.
Of bedoelde jij die ook?
Ja,zijn nog makkelijker dan de "hondenbotten".....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Rubbers stabiliatiestang

Bericht door repelsteeltje »

zet eerst maar eens een flinke koevoet of bandelichter tussen de draagarm fusee bij de bovenste fusseekogel, liefst als de auto op de wielen staat. (in die stand de meeste ruimte)

zou me niet verwonderen als hij de 5 mm al voorbij is.....



apk keuren ze de auto hangend, dan kan de speling zomaar een stuk minder zijn.
Plaats reactie