Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tum
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 nov 2010, 17:40
Locatie: Arcen Hertog Jan

linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Tum »

Vraagje,

Mijn T4 van bj 2000 is nieuw als geelkenteken geleverd, hierna omgebouwd naar grijs kenteken (ik betaal ook als Grijskenteken).
Hierbij is toen zoals de wet voorschrijft, de twee achterste zijruiten vervangen door twee ijzeren platen.
Deze zijn zo slecht gespoten dat het niet meer mooi uitziet.
Ik weet dat de T5 wel met glas over de ijzeren platen gekit kan worden (MB Vito volgens mij ook)
Ik heb inmiddels twee originele zijruiten gekocht, en met folie al mooi donker gemaakt.
Maar door diverse mensen wordt het mij echter afgeraden deze erin te plaatsen, omdat ik dan middels beter weten in aanpassing zou doen die volgens de wet grijs kenteken niet is toegestaan (links) :politie
Mijn vraag is echter als ik aan de binnenzijde een ijzeren plaat in las, en in de originele sponning de raam inkit, zal men dit accepteren ???
Deze vraag heb ik ook al bij de belastingdienst (RDW kon hier niets over zeggen) neer gelegd, ik wordt hierover deze week nog teruggebeld.

Ik zou alleen willen weten of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben (en hoe), of nog willen doen.


Groetjes Ed
1995 t/m 2002 T4 Caravelle 2.4 Lang Nu sinds 2011 T4 Caravelle 2.5 TDI 111KW 150PK kort Bl 2000
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Ik heb ze bij mijn (vorige) bus gewoon over het plaatwerk gezet....
Bijlagen
IMG_5922.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Multivan Generation »

Precies Harry,
het geeft geen probleem voor de RDW,
omdat de laadruimte dan nog steeds,
vanaf de binnenzijde voorzien is van een metalen schot.
Dus je voldoet dan nog steeds aan de eisen.
Je maakt alleen de buitenkant wat fraaier :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Ron---63--- »

Hoi ed, zoals jij het beschrijft, heb ik ook gehad, t4 nieuw geleverd als geel kenteken, gelijk omgebouwd naar grijs dus er zijn op de achterste panelen,stalen ingezet. Omdat deze dieper liggen als bij de uitvoering waar harry en peter over praten, kun je het beter zoals mij doen. Omdat de stalen panelen mbv rubber inebracht zijn krijg je dan een mooi gat als je ze eruit haalt
Dan mbv evt nieuw rubber het glas aanbrengen op de plaats van het stalen paneel en dan aan de binnenkant laadruimte het stalen paneel tegen het glas aankitten dmv rondom wat kit gebruiken op de plaats waar normaal je rubber zat. Als je dan evt wat groots te vervoeren hebt loop je ook niet de kans dat je tegen je glas aangaat. Aan de binnenkant lijkt het nl net of er niks veranderd is! En je hebt geen gezeur met rdw of douane bv.
Succes met het omzetten.

Excusses als er ergens spelfouten zitten want ik tik nu op gsm.

Groet ron63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Ron,bij een controle door de belasting/douane ben je zwaar de L..eh Sjaak...kitten of lijmen van die panelen is verboden.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Tum
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 nov 2010, 17:40
Locatie: Arcen Hertog Jan

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Tum »

@ Harry 341,

Klop volgens mij wat jij schrijft.
Wat ik van een kennis hoorde is het volgende.

Kennis van hem had een US Van en heeft ook de platen eruit gehaald en deze vervangen door glas.
Hem is een boete uitgeschreven die bestond uit bijbetaling van verschil belastingtarief vanaf toelating op naam van kenteken tot moment aanhouding (verschil is volgens mij ergens +/- 100 euro per maand x het aantal maanden op naam)
Verder een hoge boete omdat men zich begeeft aan een strafbaar feit (hoogte hiervan weet ik niet precies, maar was geen kleine overtreding).

Dus als ze er pas over twee jaar achter komen….

Nogmaals, allemaal van horenzeggen……. Voordat ik hieraan begin wil ik het graag zeker weten.
Zodra de belastingdienst mij hierover terugbelt zal ik dat hier vermelden (Ik hoop dat ik het zwart op wit krijg bij toestemming).

Groetjes, Ed
1995 t/m 2002 T4 Caravelle 2.4 Lang Nu sinds 2011 T4 Caravelle 2.5 TDI 111KW 150PK kort Bl 2000
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door wiel t5 »

Harry 341 schreef:Ron,bij een controle door de belasting/douane ben je zwaar de L..eh Sjaak...kitten of lijmen van die panelen is verboden.
Een stalen plaat er in gekit mag zeer zeker wel , je mag alleen niet zonder rijden , ik heb 'm voor 2 jaar laten om keuren naar geel .moest wel rondom (helemaal) gekit zijn. :toppie
Gebruikersavatar
Tum
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 nov 2010, 17:40
Locatie: Arcen Hertog Jan

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Tum »

Hoi allemaal,

Sorry, maar drukdrukdruk.....
IK ben afgelopen vrijdag netjes terug gebeld door de douane.
Een hele nette man van de douane heeft mij uitgelegt dat en onder geen enkele voorwaarde is toegestaan dat er in de orginele sponning glas mag zitten aan de linker kant.
Rechts wel, maar dat was al bekent.

Dus dit risico durf ik niet te lopen. dan maar laten spuiten :nuts

Gr. Ed
1995 t/m 2002 T4 Caravelle 2.4 Lang Nu sinds 2011 T4 Caravelle 2.5 TDI 111KW 150PK kort Bl 2000
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Juist....let even op wat hij zei..niet in de ORIGINELE sponning.Dat is mij indertijd ook door de douane verteld.
Maar WEL over het plaatwerk heen...!Dus ook niet (zoals hier ook gezegd) met een gekit plaatje aan de binnenkant.Er is geen enkel probleem,zolang het ORIGINELE plaatwerk er gewoon in blijft!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Ron---63--- »

Nou lekker weer dan :knipoog
Ik maak me er niet zo druk over eigenlijk :lach die agenten die je aanhouden snappen dat toch niet en anders zeg ik gewoon dat mn raam op het plaatwerk gekit zit. Dat grijskenteken verhaal klopt toch van geen kant als je voor geel betaald. Ik denk dat het wel gedoogd word als je er een dc in hebt zitten, no panic :bifun
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door harry t5 191 »

Het is precies zoals Harry 341 zegt! :yes
Waarom iedere keer deze discussie weer oplaait? Het is toch zo makkelijk!
Gewoon glas over de plaat en klaar s Klara.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Harry 341 »

Het is ook geen Agenten/rdw probleem...alleen belasting/douane bij een grote controle kunnen hier moeilijk over gaan doen.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: linker zijplaat in laadgedeelte vervangen door glas

Bericht door Ron---63--- »

Ach je mag ook niet veel meer in dit land he, maar wel betalen !!!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie