viktor_r schreef:1. Werd de Multivan af fabriek als Westfalia geleverd (in Duitsland) en zo ja, welke jaren?
Ja, voor de Multivan kon je als optie het Westfalia hefdak bestellen, volgens mij gedurende de hele bouwperiode 1992-2003
viktor_r schreef:2. Had de Caravelle die in NL werd geleverd standaard ook een slaapbank achterin en zo ja was die identiek aan
die van de duitse multivan?
De bank van een Caravelle is geen slaapbank, deze zit vast op de vloer. De slaapbank van de Multivan kun je ontgrendelen, naar je toetrekken (zitten wielen onder en loopt in een rail) en de leuning naar achteren platleggen (wel eerst de hoofdsteunen eruit halen) Bij de MV II heb ik je ook nog 2 vakken onder de bank die je eruit kunt nemen, daardoor kun je ook langere dingen onder de bank doorsteken.
viktor_r schreef:3. Ik zie dat de fabriek Westfalia's bijzonder waardevast (lees: duur) zijn. Kun je ook stellen dat een T4 met later
ingebouwd Westfalia hefdak en/of interieur gewilder is dan andere merken?
Die vraag op een VW forum stellen....dan weet je het antwoord al, voor mij geen Ford Nugget of Mercedes Westfalia oid, zijn er nog andere ?
Verder mag je stellen dat een (ook al is het later ingebouwd) Westfaliahefdak zeker meerwaarde vertegenwoordigd, aangezien je daardoor in het kwarttarief kunt vallen (mits er voldaan wordt aan de andere criteria). Zo betaalde ik 134,- per maand voor mijn MV op geel, en nu 44,- per maand door het kwarttarief. Uiteraard wordt de waarde van het voertuig dus bepaald door de vaste lasten die het met zich meebrengt.
Het hefdak moet natuurlijk wel netjes ingebouwd zijn !
viktor_r schreef:4. Ik ga geen last trekken, wil 120 kunnen rijden op de snelweg. Eventueel bergop kruipen vind ik geen groot
bezwaar. Ivm mijn budget zal het geen TDI worden maar een wat ouder model met 2.4D of 1.9TD motor. Hoe
verhouden deze motoren zich tov elkaar wat betreft betrouwbaarheid, comfort/geluid, verwachte levensduur en
onderhoud (kosten/complexiteit).
Een 2.4 is wellicht wat tammer dan de 1.9td, is immers ongeblazen. Rijdt op de snelweg wel rustiger vanwege de 5-cil. De 1.9td is ook korter gegeared en maakt daardoor meer lawaai op kruissnelheid. Beide kunnen -mits goed onderhouden- "heel oud" worden.
viktor_r schreef:Oh ja en 5: Weet iemand nog een goede T4 Multivan, hefdak camper te koop staan? Met complete onderhoudshistorie.
Mijn budget is rond de 9000 euro, maar uiteraard alles naar zijn waarde.
Weet er zo geen te staan (de mijne maar die is duurder), uiteraard Marktplaats of kijk eens op
http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;
MV's met origineel hefdak zijn niet zo heel dik gezaaid !
Deze : (van de bekleding wordt je niet echt enthousiast)
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/4 ... ind=9&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;