Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

EPS-uilaat?

vragen over de T4
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

EPS-uilaat?

Bericht door Rico »

Hoi,

Vanmiddag zag ik in Veenendaal een metallic groene T4 rijden met een fraai uitlaatgeluid. De twee uitlaateindstukken (L+R) waren platovaal. Een EPS-uilaat misschien?

Je ziet weleens van die dinkytoys rijden (Opel Corsa, VW Polo) met sportuitlaten waar alleen maar herrie uitkomt, maar ik moet zeggen dat deze T4 een mooi donkere, niet te hard geluid had. Ik vermoed dat het een vijfcilinder was. Als mijn uitlaat aan vervanging toe is zit ik toch te denken aan een EPS-uiutlaat, of loop ik het risico dat het toch een herriebak wordt?

Groet,

Rico
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Nope, het is wat je wilt. Voordeel van EPS is dat je na installatie een rondje gaat rijden. Is het niet naar je zin word het aangepast tot je helemaal :happy :nuts bent.

Ben na 6 jaar nog elke dag happy met mijn uitlaat.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi Rico, hoe je het beschijft is het een hele grote kans dat het een EPS uitlaat is

Het is een geweldige extra accessoire , mooie diepe grom en niet teveel geschreeuw
Ik heb ook een EPS :feest :ikrij

:yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Rico

ook ik heb sinds een halve week een EPS uitlaat onder de auto hangen zelfde als Henk 1 Alleen met ovale DTM uitgangen dus iets omhoog geknikt. Ze zitten dus pas een halve week maar zou al niet meer anders willen, oja service is bij die mannen perfect alles wordt er onder gebouwd zo als jij dat wilt, dus niet vanaf fabriek spul en monteren maar, maar in zijn geheel aangepast aan jouw stijl cq wensen. En zoals al vermeld door Jimbo je gaat een rondje rijden en test de hele zaak even, was bij mij gelijk goed.

Oja voor henk als je dit leest ze hangen dus, PERFECT.
Groetjes Dre 960 :zwaai
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

:yes super Andre :toppie :happy
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Dank voor de snelle reacties.

Toch nog een vraagje. Standaard zit de uitlaat als het ware enigszins verdekt opgesteld achter de achterbumper. Als ik kijk naar de uitlaat die ik gisteren zag, dan hangt de uitlaat wat lager onder de auto dan standaard. Dus dichter bij de weg. Wij gaan nogal eens naar Noorwegen op vakantie en rijden daar zeer veel op de zandwegen. Loop ik met een EPS-uitlaat niet het gevaar dat de uitlaat de grond raakt? Of valt het allemaal wel mee?
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Rico

Dat de uitlaat veel dichter bij de weg zit valt wel mee, zoals ik al schreef bij EPS wordt de uitlaat aangepast en niet standaard vanaf de fabriek geleverd opgehangen, bij mij zijn de ophang haken die op de eindstukken zitten los geflext en na het stellen onder de auto, dus hoger en niet zover naar achter als standaard, weer vast gelast. Waarschijnlijk is dat bij diegene die jij hebt gezien niet gedaan. Ga me ook even in de computerwereld storten, en ga die van mij op een foto zetten en proberen hem zo te bewerken dat jij deze kan zien, en dan eventueel het verschil zou kunnen zien.
Groetjes Dre 960 :zwaai
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Bericht door Gretschi »

Hoi Rico,

Heb kortgeleden een achterdemper bij EPS gehaald voor onze Lupo, klinkt heel beschaafd, volgens mijn vrouw te beschaafd. Binnenkort weer naar EPS voor de T4, even een afspraak maken, jongens met kennis, wat je daar allemaal ziet, gewoon een snoepwinkel, echt aan te raden,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Uitlaat van EPS ?? Altijd doen, krijg je geen spijt van !!
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Bericht door hein uut mooi drenthe »

zelf (laten) maken kost nog veel minder (+/- 200 euro) en het genot is des te groter
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Nog even een vraagje over een EPS-uitlaat:

Maakt het qua herrie (dus de dB's) veel uit of je alleen een achterdemper neemt of zowel middendemper als achterdemper? Wat ik zoek is een beschaafd geluid, dus geen herriebak.
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Rico

Bij mijn uitlaat is het geluid alleen wat doffer geworden,en zeer zeker niet meer lawaai, heb dus alleen een midden demper. Foto's moeten nog komen maar ben momenteel even druk met me eigen bus. Veren zijn stukjes af komt dus niet door de keuring, maar kan hem nu mooi gelijk verlagen en zal daarna de foto's maken en direct op het net zien te krijgen heb je een nog beter beeld hoe laag alles dan zit. Valt erug mee heb laatst een bus naast die van mij gehad en volgens mij kwam zijn einddemper in zijn geheel nog lager als die van mij, dus niet de kromme pijpjes maar de buik van de demper.

Groetjes Dre 960 :zwaai
multivan150pk
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
Locatie: peize

eps uitlaat

Bericht door multivan150pk »

ik heb onder m,n 2,5 liter 111kw ook een eps uitlaat zitten,met 1 ovale einddemper,en bover de 2200 toeren hoor ik hem lekker diep grommen.verder valt het mij enorm mee
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

uitlaten van eps die zijn goed zijn wel iets duurder als een andere sportdemper die je bij een automaterialen zaak kunt kopen maar het voordeel van eps is ze kunnen de uitlaat zo maken zoals jij het wilt en bij die van een automaterialen zaak weer niet

ALS IK MOEST KIEZEN KOOS IK VOOR EPS
LIFE IS LIKE A DREAM
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Heb zelf ook een eps uitlaat onder met 150 pk T4 , onder de 2000 toeren hoor je geen lawaai , daarboven een mooi diep geluid.
Plaats reactie