Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke T4 of T5 de meeste PK`s voor een paardentrailer

vragen over de T4
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: welke T4 of T5 de meeste PK`s voor een paardentrailer

Bericht door rick_k »

Er is nog steeds geen 1 automaat die goed tegen trekken kan... Heel simpel, ze worden gewoon te heet.
Dus mijn advies als je een trekauto zoek, neem een schakelbak...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: welke T4 of T5 de meeste PK`s voor een paardentrailer

Bericht door Dirk/970 »

Pascal-141 schreef:
dennisvt4 schreef:
vw heeft voor diverse modellen een maximaal totaal gewicht (trein gewicht ) die ergens op een plaatje in de bus te zien is (is al besproken in het forum

die is voor de eerdere modelen niet hoog genoeg om met een 1000 kilo laadvermogen een trekhaak te hebben voor 2 ton al heb je papieren dat de trekhaak 2.5 ton mag trekken, dus de lichtere modelen of met minder laadvermogen kunnen het wel, en zoals de mijne mag het niet (op papier)
Inderdaad , er zijn vele verschillende "uitvoeringen" in het MTM , en sleepvermogen .
Ik denk dat de meeste T4 +/- 1800 a 1850 kg mogen trekken , er zijn er die meer mogen trekken , en er zijn er die slechts 16xxkg mogen trekken ...
Er zijn ook T4 die een verhoogde MTM hebben , zoals mijn 151PK California : die weegt leeg al 2300kg en ik mag toch nog de volle 2000kg trekken .
@Dennis en Pascal,
Dank voor de correctie, dat wist ik niet. Die sticker had ik wel zien zitten, maar kende de betekenis niet. Op basis van die gegevens kom ik op 2700 kg totaalgewicht voor de bus en 4500 kg treingewicht, dus 1800 kg totaalgewicht voor een ahw. Betekent dit, i.c.m. de op het kenteken vermeldde max. ahw-gewicht van 2000 kg, dat wel mag trekken als het totaal daadwerkelijk (dus niet theoretisch) treingewicht onder de 4500 kg blijft, en de maximale totoale massa's van bus en ahw respectievelijk niet overschreden worden? (ik heb het B/E rijbewijs)
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie