Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uithalen kilometerklok

vragen over de T5
Plaats reactie
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

uithalen kilometerklok

Bericht door kurt »

hallo
hoe kan ik de kilometerklok uitbouwen ik zie geen schroefjes of zo het is een multivan dashboard


kurt229
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Je moet eerst de afdekplaten links en rechts onder het dashboard verwijderen. Vervolgens de kap om de schakelpook demonteren. Massakabel van de accu losmaken. Stuur uittrekken en in de laagste stand zetten. Afdekkappen om de stuurkolom demonteren. Daarna zie je de schroeven voor het klokkenhuis zitten.
Succes ermee.
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Bericht door kurt »

vaniac

waarom moet je de massakabel van de accu los halen
eigenlijk wil ik de omlijsting van de klokkenhuis uit halen want die maakt bij bepaalde toerental geluid.


kurt229
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Aan het klokkenhuis zitten een aantal elektrische verbindingen met de boordelektronica. Om kortsluiting te voorkomen is het raadzaam om bij alle demontagewerkzaamheden de massakabel van de accu los te maken. Je kunt dan geen kortsluiting meer met het plaatwerk van de carrosserie maken.
In het verleden zijn er hierdoor al genoeg auto's uitgebrand, of op zijn minst elektronische componenten letterlijk in rook opgegaan.

Voorkomen is beter dan genezen!!!
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Bericht door kurt »

oke bedankt voor de tip


kurt229
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

je hoeft helemaal niks geen zij kleppen weg tehalen als.
ik heb ook een multivan het enigste wat je los hoeft te halen zijn twee schroeven die zie je zitten als je je stuur op zijn hoogste stand zet , dan met een zaklamp naar boven schijnen ( tussen het kapje van je stuurhuis en kap bij je pendalen ) daar zie je twee torx ( of hoe het ook mag heten ) schroeven zitten loshalen en dan kan je zo je instrumenten paneel naar voeren trekken je mag mij ook bellen als het niet lukt ( ik heb het drie weken geleden gedaan dus weet nog precies hoe het moet ) gr ferry
ps mijn tel is xx 53599555 uiteraard met 06 ervoor gr ferry
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Bericht door kurt »

hallo
ferry bedankt ik heb de klokkenhuis uit gehaald hoe je het zei ,maar ik had er niets aan want ik dacht dat als je de klokkenhuis uit haalde ook wel bij de omlijsting bijkwam maar nee dus want de omlijsting maakt geluid,
Dus als er iemand weet hoe ik er bij kan om de omlijsting uit te halen




kurt229
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

kurt schreef:hallo
ferry bedankt ik heb de klokkenhuis uit gehaald hoe je het zei ,maar ik had er niets aan want ik dacht dat als je de klokkenhuis uit haalde ook wel bij de omlijsting bijkwam maar nee dus want de omlijsting maakt geluid,
Dus als er iemand weet hoe ik er bij kan om de omlijsting uit te halen




kurt229
Bij geluiden door trillingen zijn vaak moeilijk te traceren en bij VW onderdeel van de irritaties.Dashboard - hemel en de beruchte schuifdeur zijn moeilijk kraakvrij te maken. Schrale troost een andere merken hebben het ook en het blijft een bussie!!
Plaats reactie