Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

een roestig probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

een roestig probleem

Bericht door california bussie »

een goedenavond
sinds 2,5 jaar al in het bezit van een mooie t4 bus 2,5 tdi Type california de bus loopt en rijd als de brandweer ,maar er begint nu toch echt een probleem de kop op te steken ,en dat is dat er zich een behoorlijke roest vorming zich begint af te teken op de a stijl aan de rechter kan en in mindere mate aan de linkerkant
is er mischien iemand op dit forum die mischien weet wat er aan gedaan kan worden .de ruit lekt nog niet maar ik ben bang als de ruit stuk gaat dat er geen nieuwe meer geplaatst zal kunnen worden zoals het er nu uit ziet
kan dit nog gerepareerd worden ??
ik hoor graag :T44EVER van jullie mvg rinus
Bijlagen
P6080378_ir_0.JPG
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: een roestig probleem

Bericht door robertino1 »

Hallo,
dat is ernstige roest moet je wat aan doen
heb goede ervaring met http://www.apk-laswerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zit in den haag
heeft voor mij ook een complete uitlaat met connectoren voor 4-cil. yamaha nagemaakt en andere dingen
heb geen belang met bedrijf stuur een foto en vraag advies tot veel veteranen


rob
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: een roestig probleem

Bericht door pluuke »

Echte T4 kwaal.

Ruit eruit
Roest volledig uitstralen
Gronden, plamuren, gronden, spuiten
Ruit terug

Als je geluk hebt gaat het nog zo.
Maar zo te zien is dit al heel lang aan de gang.
De roest zit dan heel diep, om dat helemaal uit te stralen zal er weinig dikte over zijn / zul je er plaatselijk al doorheen gaan.
In dat geval moet er nieuw plaatwerk in.

Zulke gevallen in de kiem smoren ! En niet laten escaleren, van kwaad komt erger.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: een roestig probleem

Bericht door Peter 887 »

Ik denk ook dat dit ook al te ver is om te laten stralen, plamuren, en spuiten.
de beslissing om er iets aan te gaan doen had je eigenlijk al veel eerder moeten nemen.
waarschijnlijk is er indertijd een andere voorruit in gezet, en met het uitsnijden door de lak heen gegaan.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: een roestig probleem

Bericht door gert99 »

Heb hetzelfde aan de hand gehad, was nog niet echt onder de ruit vandaan maar hier en daar wat oppervlakkig roest, zoals gezegd,

Ruit eruit,
Grondig roestvrij maken, staalborstel, schuurpapier, staalborsteltje in boormachine zodat echt alle losse roest weg is
Vervolgens behandelen met Fertan(automaterilaenzaak), 2 dagen laten inwerken, vervolgens afspoelen met WATER
Dan 2 lagen corroless(te halen bij de verfhandel)
Vervolgens aflakken met de juiste kleur verf, gewoon de goeie, thinner basis en niet de sneldrogende spuitbussen van de verfzaak
Heb hier goede ervaringen mee o.a. bij mijn MG-B, deze is echt roestgevoelig..........

Suc6

Grtz. Gert
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: een roestig probleem

Bericht door pluuke »

Fertan is leuk, maar op termijn geen oplossing.
ALLE roest moet eruit, ook die in de diepste dalen.
Met een staalborstel kom je daar ook niet in.
Eruitslijpen met een slijptol of powerfile is dan nog beter.
Washprimer erop, deze etst in het materiaal en vormt een laagje met een goede corrosiewering.

Als je ál dat werk gaat doen (zoals de ruit eruit) dan niet inhouden maar 1x andermaal de juiste aanpak.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: een roestig probleem

Bericht door danieltje »

Is zo'n ruit makkelijk om zelf te verwijderen? Volgens mij zit deze niet gelijmd, maar gewoon met een rubber toch? Ik wil het ook snel een keer gaan doen.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: een roestig probleem

Bericht door m.c van den berg »

zit gelijmd
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: een roestig probleem

Bericht door pluuke »

Oftwel zelf doen lijkt me geen optie.
Natuurlijk kun je zo'n snijdraad gaan halen (Midlock heeft ze).
Maar daar zelf mee aan het klooien lijkt me het wiel uitvinden.

Bovendien lijkt het me heel belangrijk hoe je die draad houd tijdens het snijden / zagen.
Als je hem niet onder de goede hoek houdt zaag je dus heel de lak van je sponning af, precies wat er ook bij een "carglass" oid gebeurt wanneer het niet op de juiste manier wordt gedaan. En wat dus vaak de oorzaak is van de ellende.

Denk overigens dat de rand van de ruit er eerst wel af moet (het kunststof U-profiel met daaraan de rubber).
Weet niet of je dat er zo af kunt krijgen ?
Misschien dat de roest niet onder de lijmkit zit....dan kun je er bij zonder de ruit eruit te halen.
(alleen de rubber weghalen dan).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
aaagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:30
Locatie: Zwolle

Re: een roestig probleem

Bericht door aaagje »

en? ben benieuwd heb je het rubber erafgehaald? ging dat makkelijk? of heb je de wagen weggebracht naar een bedrijf?
groet Suzn
Plaats reactie