Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

even ter info aan mede weetjewellers

sinds ca 10 dgn. met dank van een tip van een mede wjw. de JVC KW-NT30 dubbel din groot formaat radio cd, dvd, bleutooth handsfree bellen
ipod iphone aansluiting , navigatie 34 landen , tmc , en noem nog maar de nodige fucties op in mijn bezit.
met AFNEEMBAAR front !

na me een klein jaar groen en geel te hebben geergerd aan de pioneer avic f900bt standaard door vw geleverd rampenapparaat, wat zo tergend langzaam en gebruikeres onvriendelijk is en vaal vastliep , nu een hele verademing om zo'n geweldige JVC te hebben.
alles werkt supersnel en heel intuitief en echt gebruikersvriendelijk, na een uur heb je het hele app. door.

handsfree bellen via bleutooth binnen 1 minuut , klaar en perfect werkend !
de naviagatie is de fijnste die ik ooit gehad heb, daar kan geen tom tom of wat voor ander merk tegenop !

met tom tom moet je altijd zeg ff 25 mtr, rijden voordat deze weet waar je precies staat.
deze jvc zet je aan en lijkt wel op de cm naukeurig te weten waar je staat, ook de rijrichting is altijd ineens goed.
een route berekenen gaat razendsnel en kost slecht enkele secondes.
de kaarten zijn helder en duidelijk afleesbaar, met muziek aan dempt de muziek zeg 50% en heel vloeiend komt de tekst
met aanwijzingen er helder doorheen gemixt.

het afneembare front is in deze tijd een must , en klikt simpel en snel los, zo heb je alles ineens bij je, radio , navi, handsfree set en is er niX meer je jatten uit je bus.

inkusief montage en 3 jr. garantie ben je een kleine 1100 euro kwijt voor deze JVC KW-NT30 en ik moest even slikken toen ik dat bedrag
moest pinnen, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad, echt een aanrader !!!!

ook middels een tip van een mede wjw heb ik brian in zoetermeer http://www.brian.nl" onclick="window.open(this.href);return false; alles keurig in laten bouwen, net als mijn alarm een pr.
maanden terug daar.

dus ben je aan zo'n nieuw apparaat toe en wil je echt genieten van alle mogelijkheden alles compact in een behuizing dan kan ik
je deze KW-NT30 echt aanbevelen !
Bijlagen
JVC KW-NT30
JVC KW-NT30
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door erik 924 »

Klinkt goed heb zelf nog een becker uit 2004 maar is ondertussen wel wat verouderd..CD roms zijn achterhaald kent verschillende rotondes niet meer (nieuw)..Verder is het bruikbaar en de pijltjes geven het goed aan.. :driveT5
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door fokkert »

Ik heb een pioneer F920BT. Absoluut geen klagen van!

grtz Fokkert :T54LIFE
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

http://www.besteproduct.nl/Pioneer_AVIC ... ikers.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik bedoel de pioneer avic F900bt


als je eenmaal zon rampenaparaat in je bus hebt gehad hoef je nooi geen pioneer meer
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door raymondo »

ik heb in middels na 3 keer een kenwood 7260 bt terug gestuurd te hebben van kenwood een 9240 bt gekregen..

ideaal... geen afneembaar front zoals de 7260 maar wel ook negatieve kantelen.. en zeer eenvoudige bediening...

alleen nog even wachten tot ik van kenwood de beloofde navigatie update krijg... deze is inderdaad ook iets verouderd..

verder werkt het perfect... kost volgens mij wel iets meer dan 1100 euro.....
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

een radio /navigatie combi van 1100 euro ZONDER afneembaar front ??

das het zelfde als je portemonee flink vol geld op de rechterstoel laten liggen, snachts

in de grote steden ben je binnen 1 week aan de beurt !!

ik kan het weten want ook mij overkwam het.

misschien dat zelfs de verzekering hier geen vergoeding voor geeft omdat zoiets onder

"uitlokking " valt . 5 juli komt er een expert om mijn schade te beoordelen.

ik zal jullie op de hoogte houden, maar in mijn bus GEEN dure radio met een VAST front !

helaas leven we in een tijd dat zoiets echt niet meer kan.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

een veilig gevoel dat er snachts geen radio/navi in beeld is
helaas een must in deze criminele tijd.
Bijlagen
JVC KW-NT30 radio navigatie combi
JVC KW-NT30 radio navigatie combi
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
JJW
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:38

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door JJW »

Hey Robert,

Kan je in die KW-NT30 ook zelf POI invoeren? Of zit je vast aan de standaard meegeleverde van JVC?
Lijkt me wel handig dat je POI's die gemaakt zijn voor tomtom of garmin kan importeren, daar zweven er nml nogal wat van rond op de internets...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

de poi 's staan in een lange lijst in het menu

ca 15 stuks denk , zeg van Benzine stations tot Ziekenhuizen

benzinestations, daarna te verfijnen met shell, esso. tango wel denk 20 keuze's
simpel middels aanvinken en opslaan zichtbaar te maken op de kaart.

een poi toevoegen zou ik niet weten hoe dat moet
je kan wel belangrijke plekken opslaan in je voorkeuze lijst

ook heel handig is de functie "recente plaatsen" eenvoudig alle ooit ingevoerde lokaties
in een lijst van laatst bezocht.

ik gebruik de SD kaart functie met 4GB muziek erg vaak , heel netjes vind ik dat aan het eind van de dag wanneer je het contact afzet , je front eraf haalt , en je de volgende dag alles weer plaatst en wegrijdt, de muziek exact op die plek verder gaat waar je de dag ervoor
bent gestopt !!

ook zit er een snelheids waarschuwing in , instel baar op 5 km t/m 35 km te snel rijden die prof. door de muziek heen fade "let op uw snelheid " ook uit te zetten.
staat uit bij mij , maar weet zeker dat tie weer aangaat als er een dure enveloppe van just. incass. buro op de mat valt. .........

de navi is de fijnste die ik ooit gehad heb, met tom tom moest ik vaak 20 mtr. rijden voordat er iest zinnigs werd gezegd, vaak als ik vlak voor een kruizing stond stuurde die me gewoon de verkeerde kant op , en moest ik even later weer keren.
deze jvc heeft ingebouwd kompas en een hele zuivere plaats bepaling. direct na route berekening geeft tie feillos de lokatie aan en direct de juiste aanwijzingen.

het geluid is middels 5 keuze's in te stellen, maar zit jouw instelling er niet bij dan kan je handmatig middels een grafiek instellingen kiezen en opslaan als als je keuze opslaan.

bleutooth hands free bellen gaat helemaal vanzelf, en werkt ook perfect met mijn black berry storm 2
ik kan werkelijk geen negatief punt vinden tav deze jvc, echt een aanrader !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
JJW
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:38

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door JJW »

Be neven wezen zoeken. En volgens de handleiding van het apparaat kan je maximaal 99 eigen POI's toevoegen aan een SD kaart via een aparte tool:
http://www.jvc.co.jp/english/car/support/sda/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb 'm ook besteld, hoop dat ik 'm vandaag binnen krijg :)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

als je hem een weekje hebt , kan je mij dan ook even laten weten wat je er van vindt ?

ik persoonlijk heb nog nooit zo'n goeie aankoop gedaan de laatste paar jr.

werkelijk op alle punten overtreft deze jvc mijn verw8tingen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
JJW
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:38

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door JJW »

Net terug van drie weken vakantie met de JVC als navigatie, en ik ben wat minder enthousiast...

Slecht of niet optimaal:
- Straatnaam niet te vinden via de normale invoer, via POI adres wel vindbaar
- Lage resolutie van het scherm, grafisch ziet het er allemaal erg blokkerig uit
- Slecht zicht op het scherm door zonlichtinval (hoek van installatie in de T5 overschreidt ook de aangegeven maximale hoek van de JVC)
- Bediening van de nav is totaal niet mogelijk tijdens het rijden, bv nachtkleuren inschakelen of even snel een restaurant zoeken
- erg veel instructies (bv 3 keer melding dat je de tweede afslag moet hebben op een rotonde), zou mooi zijn als je de hoeveelheid instructies kon instellen
- POI's totaal onbetrouwbaar, zo zijn we 4 keer naar een camping gereden die er niet bleek te zijn (een keer halverwege een dorpje, een keer midden op een 80km weg en zo nog wat vage plekken)
- Erg vreemde routes over onverharde wegen tussen weilanden door
- weer andere geasfalteerde wegen niet bekend waardoor je de laatste kilometer zelf maar moet uitzoeken wat de route is.
- Het toevoegen van POI's via google maps is een grote flauwekul. Handig wanneer je 1 POI wil toevoegen, maar een overzicht van alle flitspalen in .nl of alle campings in een bepaald gebied is niet te doen omdat je ze stuk voor stuk moet toevoegen. Waarom niet gewoon ondersteuning voor Tomtom of Garmin poi's inbouwen? Die kan je overal op internet downloaden. Jammer!
- Qua navigatie is het jammer dat dit soort apparaten niet gewoon tomtom implementeren. Voor € 200 heb je aan tomtom een betere navigatie.
- niet goed in het omzeilen van files
- erg groot en zwaar afneembaar scherm


Positief:
- scherm afneembaar
- erg snel bij het berekenen van routes, of herberekenen wanneer je verkeerd rijdt
- handig dat je direct handsfree kunt bellen met een POI
- handfree bellen werkt goed, goed geluid aan beide kanten van de lijn
- USB aansluiting aan de voorkant erg handig voor het opladen van je telefoon
- Geheigenkaart aan de achterzijde van het frontje voor extra muziek of POI's
- bleutooth ondersteuning van iPhone met muziek werkt goed
- handig dat je drie pre-sets kunt instellen die je wel kunt oproepen tijdens het rijden (bv dichtstbijzijnde tankstation of hotel)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door robertTREBOR »

even het draadje afmaken middels de uitslag van de verzekering ivm de inbraakschade.

in eerste instantie wilde de verzekering NIET betalen , een dure radio met een NIET afneembaar front is in zeg 2012 iets wat gewoon niet meer kan helaas.

je laat ook niet je portemonnee op je R. voorstoel liggen met 2 briefjes van 500 erin die er half uitsteken, en das bijna hetzelfde. een dure radio moet gewoon een afneembaar frontje hebben anders valt het onder uitlokking

mijn hulpvaardige tussenpersoon heeft middels een protest schrijven de uitslag van de verzekering aangevochtten. en met succes !

omdat alles in een tijdsbestek van 10 min. is gebeurd echter en ook in de volle zon en ik middels de entree kaarten van een feest wat op diezelfde dag een half uur na de diefstal aanving en bewijs dat ik bij me vriendin voor de deur stond puur om haar even op te halen.
en tevens aantoonde dat normaal genomen mijn bus s nachts in een garage staat enz, enz.
ben ik uiteindelijk toch nog schadeloos gesteld door de verzekeringsmaatschappy;
de noord hollandse ! het heeft even geduurd maar die 1800 euri is binnen jippie !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door Multivan Generation »

Met andere woorden,
je hebt 700 euro winst :zwaai

Kun je de punten onderschrijven waar de vorige reactant mee kwam?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bas00
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2007, 15:41

Re: JVC KW-NT30 radio,cd,dvd, bleutooth, navi combi

Bericht door bas00 »

Sinds een week ook de gelukkige bezitter van een KW-NT30
Een mooi en redelijk betaalbaar all in one radio.
Inmiddels wat ervaring opgedaan met de navigatie die op zich prima functioneert.
Het omzeilen van files lijkt (nog) niet optimaal te functioneren.\
Had tot 2x toe dat ik een alternatieve route liet uitrekenen en dat de radio melde dat deze er in gezet was maar dat vervolgens de oude route werd vervolgd.
Verder heb ik een probleem met de klok....waar moet je dat ding in stellen?
Elke keer als ik de radio uitzet (stroom uit dus) springt ie weer op 0:00.
Nergens in het menu te vinden waar je dat in stelt.
Een van de andere die deze radio/navigatie ook hebben een idee??
Hoe hebben jullie de stroom er op staan...geel constant spanning en Rood geschakeld? ( zoals zou moeten) Of beide continu spanning.
Ik heb nu de eerste optie maar zodra je het contact er even uit hebt ( of herstart) gaat de radio opnieuw aan en kan je de navigatie weer instellen.
Plaats reactie