Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppelingsset kapot?

vragen over de T4
Plaats reactie
robininthehood
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2009, 22:41

koppelingsset kapot?

Bericht door robininthehood »

Hallo mannenbroeders T4 rijders,

Vandaag dus net heeft mijn bussie me laten staan :muur :gif koppelingspedaal lekkerzacht en niet meer te schakelen dus.
ANWB erbij koppelingscilinder ontlucht maar noppes kom die man met verhaal dat er wel ééns iets afgebroken kan zijn op de drukgroep????? zouden dan alle drukvingers moeten zijn????

Tis een 2.5l TDI uit 1999 met 207.000 op de klok altijd normaal mee gereden en niet als trekker gebruikt.

Hoor graag reacties van jullie

Groet

Peter Rotterdam :werkaanT4
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: koppelingsset kapot?

Bericht door koos 890 »

Peter zit er wel genoeg remolie in het potje ???? Dit is namelijk 1 met de koppeling .( DOT 4 )
En er zit een koppeling in je motorcompartement is die nog wel heel ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: koppelingsset kapot?

Bericht door Egbert&Manon »

Heb je hier iets aan?

viewtopic.php?f=2&t=33203&p=226426#p225725" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
robininthehood
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2009, 22:41

Re: koppelingsset kapot?

Bericht door robininthehood »

Hallo mannen bedankt voor de tips jullie allemaal ik heb het probleem boven water.
De slang van de koppelingscilinder op de bak was kapot geschuurd op het stabilisatorstangetje
die van de motorsteun naar de versnellingsbak loopt helaas ben ik in mijn ijverigheid vergeten er een foto van te maken
Slang gehaald bij dealer 60,00 euries gemonteerd alle twee de cilinders ontlucht en bussie weer als vanouds lang leve de ANWB.

mischien een tip om ff te checken voordat je op vakantie gaat tis lullig als je stil komt te staan door zo'n klein ding.

groet


peter
Plaats reactie