Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Surfplank mee?

vragen over de T4
bouk
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:42

Surfplank mee?

Bericht door bouk »

hallo, we hebben sinds kort een t4 met hefdak en ik vroeg mij af hoe we de surfplank (longboard) het beste mee kunnen nemen? Heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn heel welkom!
met groet van boukje
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Welkom, stel je even voor.
Plaats in de T4 sectie is nog een vraag lijkt me
En er zijn mogelijkheden als je zoekt op het orum

ik hang bv 1 board onder het dak, is max lengte 250.
2x brandruprail en dakgootdragers
Kerlan of iets anders op je dak
Bed neerklappen maar lastig tijdens vakantie

Succes
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
bouk
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:42

Re: Surfplank mee?

Bericht door bouk »

Ha sgs, dank je voor je reactie! ik ga het eens even goed uitzoeken, we hebben beperkte ruimte omdat we 2 kids op de achterbank hebben zitten. Zal dus toch op het dak moeten op de een of andere manier. thanks en groet van boukje
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Californiabankje dan kan je het eronder leggen, ik bied er 1 te huur aan (-:
ziehier, ik kan er boards van +2.50 in kwijt

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Surfplank mee?

Bericht door Joris 407 »

Hoi,

Ik heb met hetzelfde vraagstuk geworsteld. Als je het niet nodig vindt dat het de boards met het dak mee omhoog gaan en het ook niet erg vindt dat het dak niet omhoog kan, dan is de mooiste oplossing 2 brandruprails op de dakranden en dan 'gewone' dragers gebruiken, die over het hefdak heen gaan.
In het geval dat de spullen met het dak mee omhoog moeten gaan dan zijn er ook een aantal oplossingen, zoals C-profielen op het hefdak aanbrengen en hierop dakdragers zetten. Wij hebben gekozen voor kleine plaatjes op de zijkanten van het hefdak, die de dakrand imiteren, waar weer 'standaard' dragers opgaan. Zo wordt je bus ook niet hoger. Ze zitten er nog niet op, dat gebeurt eind deze maand. Dan kan ik ook even een foto posten.

Groeten, Joris
Gebruikersavatar
pointbreak
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 dec 2009, 17:33
Locatie: Anwerpen (België)
Contacteer:

Re: Surfplank mee?

Bericht door pointbreak »

Hoi sgsdebruijn,

Heb je een foto van hoe je je board onder het dak hangt?

best grtz
K
:peace
T4 2.5 TDI '97 windsurf bus/camper

www.teamimpuls.be
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Staat ergens in een topic op het orum, weet het niet precie. Even zoeken op dakdragers oid

Edit hier nog wat info voor op het dak : viewtopic.php?f=2&t=22105
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2009, 19:13

Re: Surfplank mee?

Bericht door Roberto »

Joris 407 schreef:Hoi,

Ik heb met hetzelfde vraagstuk geworsteld. Als je het niet nodig vindt dat het de boards met het dak mee omhoog gaan en het ook niet erg vindt dat het dak niet omhoog kan, dan is de mooiste oplossing 2 brandruprails op de dakranden en dan 'gewone' dragers gebruiken, die over het hefdak heen gaan.
In het geval dat de spullen met het dak mee omhoog moeten gaan dan zijn er ook een aantal oplossingen, zoals C-profielen op het hefdak aanbrengen en hierop dakdragers zetten. Wij hebben gekozen voor kleine plaatjes op de zijkanten van het hefdak, die de dakrand imiteren, waar weer 'standaard' dragers opgaan. Zo wordt je bus ook niet hoger. Ze zitten er nog niet op, dat gebeurt eind deze maand. Dan kan ik ook even een foto posten.

Groeten, Joris
Hoi Joris, ben ik nu de enige die benieuwd is naar de foto? Is het al gelukt?
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Surfplank mee?

Bericht door Janpol »

Hallo,

Ik heb twee zelfgemaakte dakdragers die bovenop het hefdak komen. Eentje komt bovrnop de voorste scharnier en eentje op de achterscharnier. De bevesteging gebeurt met de schroeven waarmee je hefdak nu aan de scharnieren zit. Er tussen een rubber rondel om je dak te beschermen en de boel waterdicht te houden. Bij intresse kan ik een foto nemen van de dragers. Ze stonden op de Westfalia toen ik hem kocht. Ik heb ze gedemonteerd omdat ik ze momenteel niet gebruikt. De vorige eigenaar gebruikte ze om zijn surfplank te vervoeren.
:T44EVER
Janpol.
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Surfplank mee?

Bericht door Janpol »

Even vergeten te vermelden, het dak kan omhoog met dragers en plank erop (wel iets meer spierkracht nodig :nuts )
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Surfplank mee?

Bericht door Multivan Generation »

Roberto schreef:Hoi Joris, ben ik nu de enige die benieuwd is naar de foto? Is het al gelukt?
Nee, ik ben ook benieuwd.

Ook naar de foto van Sebastiaan, waar een surfplank in het interieur ophangt..
Die hadden we volgens mij ook nog te goed.. :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef:
Roberto schreef:Hoi Joris, ben ik nu de enige die benieuwd is naar de foto? Is het al gelukt?
Nee, ik ben ook benieuwd.
Ook naar de foto van Sebastiaan, waar een surfplank in het interieur ophangt..
Die hadden we volgens mij ook nog te goed.. :knipoog :zwaai
Heb de bevestigingen al eens gepost, zal binnenkort ff een foto plaatsen incl surfplank erin en twvens een foto van mijn custom westfalia dubbele vloer en bankje.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Surfplank mee?

Bericht door Joris 407 »

Sorry mannen, beetje druk gehad. Hieronder de foto's zoals beloofd.

Ik heb ze nog niet gebruikt. Ik ervaar geen extra windgeruis door deze plaatjes.
Nadeel in mijn ogen: de plaatjes zitten op een vrij klein oppervlak op het dak, wat eigenlijk gewoon een plastic schaal is, dus tja, robuust? Echter hoor ik geen negatieve ervaringen van de monteurs van poptop. Zelfs zware kayaks gaan erop. Dan moeten een paar surfplanken in een boardbag ook wel lukken. Daarnaast is dit nadeel hetzelfde bij C-profielen op het dak. Hierbij zou de bus dan ook nog eens boven de de 2m hoogte uitkomen. Dat wilde ik niet. Dan heb ik ook meteen het voordeel genoemd: geen extra hoogte. Ik vind dit ook mooier dan c -profielen op het dak. De mannen van poptop passen dit veel toe en hebben nooit van problemen gehoord. De standaard steek is 75 cm. Ik ben hier van afgeweken en heb ze op 120cm laten zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:toppie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Ziet er netjes uit, zal vanavond even de surfplank erin hangen en een foto posten.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Surfplank mee?

Bericht door sgsdebruijn »

Hierbij,
Afbeelding

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie