En daar sta je dan.....voor het eerst liet mijn T5 130 pk van 2004 en 135000 km op de teller me echt in de steek!
Het koppelingspedaal hing er als een dood vogeltje bij. Had 150 km gereden op snelweg caravan er achter van 1500 kg 90 á 95 km en opeens was het koppelingspedaal weg.
Afrit gepakt, hulpdiensten ingeschakeld, motoruit gezet en opeens voelde ik weer druk op het pedaal en kon er weer geschakeld worden. Naar p. laatselijke dealer gereden ....snapt het niet. Wie heeft deze ervaring ook en heeft idee wat er aan de hand is??? Vast dank voor de reacties.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koppeling
Re: koppeling
ik wel !!!! ook bij 100000 km. Membraan in de druk lager is lek.
ik heb toen alles laten vervangen incl. vliegwiel kosten 1500 euro incl. BTW
ik heb toen alles laten vervangen incl. vliegwiel kosten 1500 euro incl. BTW
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Re: koppeling
dank voor je reactie.
Komt dit vaker voor??....zou graag ervaringen horen en of jullie toen ook het vliegwiel hebben vervangen
Komt dit vaker voor??....zou graag ervaringen horen en of jullie toen ook het vliegwiel hebben vervangen
Re: koppeling
Het bleek de koppelingscommandocylinder te zijn.
Was € 200,-- armer maar het defect is in ieder geval opgelost.
Komt niet zo vaak voor maar mocht je hetzelfde overkomen zet motor uit en dan ontstaat er weer druk in de cylinder. Soort resetten.
Was € 200,-- armer maar het defect is in ieder geval opgelost.
Komt niet zo vaak voor maar mocht je hetzelfde overkomen zet motor uit en dan ontstaat er weer druk in de cylinder. Soort resetten.