edwinsmit schreef:Mijn versnellingsbak is ook kapotgelopen. lager met code 0a5311235b loopt kapot daardoor gaat een as in de versnellingsbak trillen en zwaarder lopen en dat heeft weer tot gevolg dat je massavliegwiel koppeling drukgroep etc ook naar de kl.... is.
Verder ook al de rechter aandrijfas kapot gehad ( €800 excl btw) en de turbo heeft het ook al de geest gegeven. Dus wat mij betreft niet echt een betrouwbaar vw product
een rustige rijstijl, bakolie om de 2 jr verversen is volgens mij voldoende om de boel heel te houden.
r. aandrijfas ga ik preventief checken en op voorhand verv. als dit mogelijk is, ( geen zin ergens langs de weg te staan midden in de nacht, zonder vluchtstrook brrrrr.)
de turbo gaat stuk wat ik er van begrepen heb vanwege de smerige uitlaatgassen die via de EGR klep weer in je inlaatspruitstuk komen en dat daardoor de verstelbare turboschoepen vast gaan zitten en de turbo stuk gaat, voor 100 euro laat je die EGR klep bij een tuner software matig dicht schrijven. probleem van de kapotte turbo opgelost ! voor 350 euro laat die EGR dichtschrijven en opvoeren naar 207 pk, dat laatste heb ik gedaan waardoor het probleem van snel afslaan onder de 800 toeren ook was opgelost.
de motor loopt een stuk soepeler op lage toeren en is nooit meer afgeslagen, voorheen echt een ergenis
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)