Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
ik heb een powerbox van dieseltech gekocht maar in de gebruiksaanwijzing, staat dat door een te hoge inspuiting het gloeibougielampje kan blijven branden, weet iemand waarom.
en de motor kan onregelmatig gaan stationar gaan lopen, omdat de verstuivers er aan moeten wennen.
wie heeft hier ervaring mee, doe ik er wel goed aan de powerbox aan sluiten?, het is wel een oudere auto, 1998 met 410.000 km.
robbie.
en de motor kan onregelmatig gaan stationar gaan lopen, omdat de verstuivers er aan moeten wennen.
wie heeft hier ervaring mee, doe ik er wel goed aan de powerbox aan sluiten?, het is wel een oudere auto, 1998 met 410.000 km.
robbie.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Leuke manier om met een flut product meteen tegen fouten te waarschuwen. Met andere woorden, gauw doorverkopen en chiptuning laten toepassen. Dan blijft het allemaal zoals het hoort.
René
René
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
maar wat is dan het verschil tussen dit flut produkt en chiptuning ?
als dit flut produkt de pomp anders aanstuurt, wat is dan het verschil , een chip stuurt de pomp ook op een andere manier aan.
dat het produkt niet zo is als verwacht, daar was ik ook al achter, zonde van het geld maar ik wil er dan wel van leren, vandaar mijn vraag rene.
robbie.
als dit flut produkt de pomp anders aanstuurt, wat is dan het verschil , een chip stuurt de pomp ook op een andere manier aan.
dat het produkt niet zo is als verwacht, daar was ik ook al achter, zonde van het geld maar ik wil er dan wel van leren, vandaar mijn vraag rene.
robbie.
Laatst gewijzigd door robstof op 17 jul 2011, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Helemaal met rené eens,gauw weer terug brengen of weg gooien.
Als een verkoper zich al op deze manier indekt heeft die er zelf al helemaal geen vertrouwen in.
Of je met 410.000 km nog moet gaan tunen?
Ik weet het niet.
Als een verkoper zich al op deze manier indekt heeft die er zelf al helemaal geen vertrouwen in.
Of je met 410.000 km nog moet gaan tunen?
Ik weet het niet.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
tunen is mischien wat veel, het gaat mij meer om de pk's die ik in de jaren ben verloren, moet met vracht verder terug schakelen in de bocht en zo, hard daar gaat het mijn niet om, de box geeft me die kracht wel weer terug, maar vertrouwen heb ik er niet in.
robbie.
robbie.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Ik zou ook voor een opmaat geschreven chipje gaan. De tuner kan dan rekening houden met de 410.000 km.
Kost iets meer, maar heb je denk langer plezier van.
Succes
Kost iets meer, maar heb je denk langer plezier van.
Succes
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
ik ga dit produkt natuurlijk niet verkopen, want het is voor een t4 en als het mij niet bevalt ga ik dat een ander natuurlijk niet aan doen, als het en flut produkt is dan wil ik een ieder daar voor waarschuwen, daar is dit forum ook voor bedoeld denk ik, we zijn niet allemaal met de kenis geboren.
wel jammer dat niemand weet hoe dat met de verstuivers zit.
robbie.
wel jammer dat niemand weet hoe dat met de verstuivers zit.
robbie.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Er word meer diesel ingespoten, misschien kunnen de verstuivers dit niet aan.robstof schreef:ik ga dit produkt natuurlijk niet verkopen, want het is voor een t4 en als het mij niet bevalt ga ik dat een ander natuurlijk niet aan doen, als het en flut produkt is dan wil ik een ieder daar voor waarschuwen, daar is dit forum ook voor bedoeld denk ik, we zijn niet allemaal met de kenis geboren.
wel jammer dat niemand weet hoe dat met de verstuivers zit.
robbie.
De jongens die voor een chip op maat gaan bijvoorbeeld bij JD plaatsen meestal grotere verstuivers nog meer pk
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
je heb gelijk jan2009, de roetkat is er een paar jaar geleden al uit gegaan, en de egr ga ik binnenkort dicht zetten met een plaatje van een van de forum leden.
maak dan ook gelijk het hele inlaat gedeelte schoon is erg vuil na al die jaren, zit ook te denken over andere verstuivers en een ander luchtfilter, er is een nieuwe lucht hoeveelheids sensor van pierbeurg te koop zal ook wel uitmaken, dat van die verstuivers is een goeie, er moet natuurlijk meer diesel in de cilinder komen, dat is logisch, dan is een chip opzichdus ook niet echt voldoende, maar samen met al de andere upgrade, komen we er wel, jammer van het geld, het is wel niet zoveel maar toch zonde.
bedankt voor alle reakties.
robbie
maak dan ook gelijk het hele inlaat gedeelte schoon is erg vuil na al die jaren, zit ook te denken over andere verstuivers en een ander luchtfilter, er is een nieuwe lucht hoeveelheids sensor van pierbeurg te koop zal ook wel uitmaken, dat van die verstuivers is een goeie, er moet natuurlijk meer diesel in de cilinder komen, dat is logisch, dan is een chip opzichdus ook niet echt voldoende, maar samen met al de andere upgrade, komen we er wel, jammer van het geld, het is wel niet zoveel maar toch zonde.
bedankt voor alle reakties.
robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Als je middels die powerbox je vermogen terug wilt hebben, dan moet je eerst trachten de oorzaak weg te nemen waardoor je je vermogen kwijt bent.
Dus eerst gaan zoeken wat de kwaal is, dan kun je hier een medicijn voor innemen.
Niet het probleem laten en andere zaken gaan toepassen om je probleem te omzeilen.
Powerbox verhoogt gemeten waardes. ( of verlaagd ze eigenlijk, waardoor de motorcomputer denkt dat de gemeten waardes te laag zijn en gaat dus meer diesel/lucht gebruiken.
Mocht de hoeveelheid diesel buiten de gestelde grenswaardes komen, dan ziet de computer dit als storing. Het wennen aan deze software (powerbox) is in mijn optiek flauwekul. Houdt dus in dat je altijd met een storing rondrijdt.
Laat je auto eens uitlezen met Vagcom, maak rijdend een logje, dan kun je zien hoe het met de turbodruk en LMM is gesteld.
Dit geeft al een aardige indicatie waardoor je je vermogen kwijt zou (kunnen) zijn.
René
Dus eerst gaan zoeken wat de kwaal is, dan kun je hier een medicijn voor innemen.
Niet het probleem laten en andere zaken gaan toepassen om je probleem te omzeilen.
Powerbox verhoogt gemeten waardes. ( of verlaagd ze eigenlijk, waardoor de motorcomputer denkt dat de gemeten waardes te laag zijn en gaat dus meer diesel/lucht gebruiken.
Mocht de hoeveelheid diesel buiten de gestelde grenswaardes komen, dan ziet de computer dit als storing. Het wennen aan deze software (powerbox) is in mijn optiek flauwekul. Houdt dus in dat je altijd met een storing rondrijdt.
Laat je auto eens uitlezen met Vagcom, maak rijdend een logje, dan kun je zien hoe het met de turbodruk en LMM is gesteld.
Dit geeft al een aardige indicatie waardoor je je vermogen kwijt zou (kunnen) zijn.
René
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Ik heb het 2 jaar vol gehouden met een powerbox in m,n T5
Dat was 40.000 kilometer en toen was de turbo naar z,n grootje door het vele roet.
Reparatiekosten 1500 euro en nu loopt hij (uiteraard zonder powerbox) weer als een zonnetje
Dat was 40.000 kilometer en toen was de turbo naar z,n grootje door het vele roet.
Reparatiekosten 1500 euro en nu loopt hij (uiteraard zonder powerbox) weer als een zonnetje
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
dat is mooi klote voor je, de korte tijd dat ik de powerbox er op had vond ik al dat ie erg veel roet gaf, dit samen met de lampje van de gloeibougies was voor mij aanlijding tot wantrouwen. :alarm
bedankt voor de uitleg rene, zo is het verloren geld weer leergeld geworden, en ben ik weer wat wijzer geworden, ik hoop dat anderen er ook wat van op steken en dat ze voor schade behoed blijven, dus dank voor de uitleg.
misschien is dit een topik voor de tipe en truks, die heb ik ook helemaal uit gespit, en veel van op gestoken.
robbie.
bedankt voor de uitleg rene, zo is het verloren geld weer leergeld geworden, en ben ik weer wat wijzer geworden, ik hoop dat anderen er ook wat van op steken en dat ze voor schade behoed blijven, dus dank voor de uitleg.
misschien is dit een topik voor de tipe en truks, die heb ik ook helemaal uit gespit, en veel van op gestoken.
robbie.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Graag gedaan hoor, maar onderzoek wel wat de oorzaak is van het vermogen verlies. Dit moet mijn inziens heel makkelijk op te lossen zijn.
Vermogen verlies, was dat opeens, of na verloop van tijd dat ie het minder doet. In het laatste geval zou een frisse Pierburg LMM wonderen doen......
Er is vast wel een mede forum lid die ( tegen een kleine vergoeding) een log kan/wil maken.
René
Vermogen verlies, was dat opeens, of na verloop van tijd dat ie het minder doet. In het laatste geval zou een frisse Pierburg LMM wonderen doen......
Er is vast wel een mede forum lid die ( tegen een kleine vergoeding) een log kan/wil maken.
René
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
met +- 200.000 km is er een nieuwe lmm in gegaan toen het verschil duidelijk, ik denk dat het dicht zetten van de egr en een nieuwe lmm en schoonmaken van het inlaatspruitstuk zamen met een beter luchtfilter al wonderen doen, moet ook niet vergeten dat ik het hele jaar door op winterbanden rij is meer weerstand, maar in zijn eerste jaren hoorden we regelmatig de turbo, en in mijn mercedes sprinter hoor je die ook, maar in de t4 niet meer, hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar toen de powerbox er tussen zat was er wel het meer vermogen of wel hoger koppel zodat je wat soepeler rijd minder terugschakelen enzo, maar orgineel zonder motorschade is ook wel prettig dan schakel ik wel wat meer
welk lid rené ? dat lijkt me wel wat.
robbie.
welk lid rené ? dat lijkt me wel wat.
robbie.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech
Je hebt pb
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...