Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
janwilmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2011, 19:02

Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Bericht door janwilmer »

Hallo,

Ben al een tijdje "lid"/gebruiker van deze site. Dit vooral doordat ik zelf ook een Transporter heb en op deze site altijd nieuwe, leuke, handige dingen staan om te bekijken of om te weten.

Maar ik heb mezelf tot nog toe niet voor gesteld. dus bij deze,

Ik ben Jan-Wilmer ben 21 jaar oud en heb een eigen bedrijf. Een eigen bedrijf hebben dat zullen waarschijnlijk veel mensen hier op dit forum ook kunnen zeggen. Omdat de bussen vaak "grijs" worden gereden. Ik heb sind begin dit jaar (2011) een Transporter gekocht namelijk een T4 uit April 2003, dit is ook direct de aller laatste maand dat deze bussen nog gemaakt zijn trouwens. Maar ik was al wel veel eerder bekend met deze "super" bussen :jump mn vader had in 1996 al zn 1e T4 en heeft inmiddels merk getrouw een nieuwe T5 gekocht. Hieronder zal ik proberen een foto van beide bussen te plaatsen.

Over de bus:

Motor: 2.5 TDI
Wielbasis: 292 KWB
Kleur: Silbergrou (zilvergrijs)
bouwjaar: 2003
Enkele opties: Airco, Cruise control, Elektrisch pakket, Dubbele kabine, 6 persoons, Design neus.

Ik heb de bus laten chippen tot 130pk net zoveel als de T5 van mn pa :knipoog en zelf een intercooler opgebouwd. en door deze tuning heb ik ook mn koppeling vervangen voor een verzwaarde versie. Bij de VW Dealer een nieuwe versie geruild tegen mn orginele lichte koppeling. Zoals jullie misschien bekend is zijn de Blauwe I's orgineel met een te lichte koppeling geleverd. :driveT4


Afbeelding
Afbeelding

Al gedaan:

Tuning naar 130 PK's
Intercooler opgebouwd
Nieuwe Koppeling


Planning :lach :

Mooie 16 of 17 inch wielen. (absoluut orginele Volkswagen's) ben nog opzoek dus laat maar horen. Ben vooral geinterresseerd in Touareg of Pheaton wielen. Maar iets ander van VW mag ook.

Droom :jump :

Lederen Bekleding in de T4. (ook dit weer orgineel VW, zou T5 passend te maken zijn?)
Airco ombouwen tot Climatronic

Vw ervaring:

Mn 1e auto was een Golf 3 1.6 met slechts 49800 km toen ik hem gekocht had. Enige nadeel van deze auto was dat hij erg uitgekleed was. Dus heb ik hem zelf aangekleed! :knipoog O.a. Elektrische ramen voor + achter, Elektrische spiegels, Airbag bestuurder + bijrijder, Lederen bekleding. Centrale vergrendeling, en een heleboel aan het uiterlijk. Had ook nog de droom om op deze auto Climatronic te gaan bouwen maar na aanschaf van een complete set bleek dat er op mijn motor geen Airco pomp paste! Uit ondezoek is me ook gebleken dat er ook geen enkele golf 3 1.6 75 pk AEE motor met Aico bestaat! :nuts Hieronder een foto.

Afbeelding
Afbeelding

2e Auto = Mn huidige

Voor vragen o.i.d. ben ik bereikbaar via mail. janwilmer-wubs@hotmail.com of een berichtje via hier.

Groeten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Bericht door Multivan Generation »

welkom op weetjewel..

Voor wat betreft originele lederen VW bekleding,
laat ik je de tip geven dat VW het nog steeds niet voor elkaar krijgt om fatsoenlijke lederen bekleding te leveren.
Je kunt, mijns inziens, beter iets naar je smaak laten maken van een betere kwaliteit leder.
Dat van VW gaat best snel lubberen en er goedkoop uit zien..

VW t4 bekleding is al minimaal 8 jaar oud, dus flink gebruikt..
Doe er je voordeel mee.

Ook eventueel met mijn site over motorische tuning :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Bericht door RITC »

Welkom,

Leuk verhaal, mooie bus en plannen klinken ook goed.
Veel plezier hier op het forum :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
janwilmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2011, 19:02

Re: Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Bericht door janwilmer »

Bedankt voor de reactie's!!!
Hallo ik heb mn bus weer iets meer uitstraling gegeven! Namelijk met de nieuwe velgen en de arrowtwins op het voorraam. De velgen zijn afkomstig van de Passat CC ze zijn 17" en heten st. Moritz.

Afbeelding
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Nieuw gezicht hier! + Planning + Ervaring

Bericht door spyke »

welkom en kom je bus eens showen op deze meeting inschrijven kan nog via pb of email naar mij toe
viewtopic.php?f=9&t=33707
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Plaats reactie