ik heb ook zelf een t4 naar camper omgebouwd.
mijn volgorde was: eerst rdw eisen en zo ligt mogelijk.
dan naar huis met tijdelijk kenteken, eisen van belastingdienst kwart tarief inbouwen (verschillen met rdw zijn bijv. stromend water, keukenblok minimaal 60cm hoog en stahoogte) daarna naar de douane rest bpm betalen.
ben ook meteen na de rdw bij de douane geweest en kreeg het volgende te horen: als ik niet aan de camper eisen van de belastingdienst voldeed dan kreeg ik de bpm berekend als personen bus. als ik wel aan de eisen voldeed dan kreeg ik de bpm als verhoogde t4 berekend en dat scheeld!!
ze zullen overal wel andere regeltjes hanteren, ik ben in Elsloo geweest eind 2009. mijn bus is van 2003 en ik heb geen aantal zitplaatsen vermeld op mijn kenteken.
mijn gordels zijn allemaal origineel van volkswagen en alleen aan de bestuurderskant moest ik in de stijl een aangepaste moer vanaf boven door een uitsparing tot achter het originele gat laten zakken. de rest zat alles origineel voorbereid.
succes ermee
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)