Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

jeugd huis busje in nieuwe look

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door the body docter »

het jeugd huis uit maaseik bezit een vw t4 deze werd om op te vallen in graffiti gespoten maar omdat deze laklagen begonen af te bladeren werd er geopteerd voor een nieuwe look voor 2011 dit zijn de fotos van hun nieuwe busje


Afbeelding


zo is het begonnen

en dan hier het eind resultaat

Afbeelding[/url]Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door René »

Staat een stuk beter die lmv. Alleen jammer dat ze er in het echt niet onder zitten, maar er net naast staan.
Smoelt wel, dat zeker.

René
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door the body docter »

die lmv staan der super onder en helaas ze staan der gewoon maar voor omdat ze te breed zijn zijn namelijk 10 duims met 265 van band dat gaat onder een transporter dat heb ik in het verleden al een bewezen maar dan moeten er verbouwd worden he
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


dit is 1 van de weinige fotos van een busje van een kennis wat ik een jaar of tien geleden verbouwd heb wielranden zijn volledig in plaatstaal en de spatborden waren vervangbaar voorzijde was de bus geschoend met 235/45/17 op 8 duims azev en achterzijde was ze voorzien van 265/40/17 en dan natuurlijk een stuk verlaagd en om een mooie verlaging te krijgen werden de wielopeningen verkleind op de voorzijde lijkt het als of de kromming niet recht is maar dit is een foutje van de foto
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door the body docter »

een beetje motivatie en een mooie zwarte bus heeft er toe geleid dat het jeugdhuis busje wat vroeger meer stil stond dan dat het gebruikt werd en de jongeren liever kilometer vergoeding kregen voor hun veplaatsingen dat nu met de nieuwe look het busje nog geen dag stil gestaan heeft op de parking


dus opzet geslaagd zou ik zeggen

dus als je in de regio maaseik komt is de kans momenteel groot dat je het ergens tegen komt
Wouter199
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 apr 2007, 13:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door Wouter199 »

ik ga er in de komende dagen eens op letten ....
als ik niet te vroeg de baan op ga ...

ziet er idd veel leuker uit dan voor heen ..

grtz

WouTer
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: jeugd huis busje in nieuwe look

Bericht door the body docter »

omdat ik veel reacties krijg of het een stikker is of niet en er wel vraag is hoe en wat kan ik jullie nog wel enkele fotos posten met een beetje uitleg hoe het min of meer gedaan is

als eerste werd de band tussen de karakter lijnen oranje gespoten dan werd alles afgeplakt en werd het blokjes motief uitgesneden
(312 blokjes)
dan werden alle afgeplakte blokken vrijgemaakt zodat een oranje grijze motief onstond dan werden de blokken weer afgeplakt om de eindpunten en randen te markeren en werd er een grijs lijntje met small tape afgeplakt daarna werd de ganse bus zwart afgelakt

Afbeelding
hier staat er grijze lak over de oranje band

en moeten we de ganse band gaan afplakken voor de bus zwart gespoten wordt

het logo achteraan heb ik als center punt gebruikt zodat het makkelijker is om de tekening te doen uitkomen

Afbeelding

Afbeelding
hier is de bus terug van de spuitcabine en kunne we weer beginnen met af te bouwen

Afbeelding

hier een detail foto van de bloks het grijs werd bewust mat vernist gespoten en de oranje blokken blinkend


en als je de bus in het echt ziet dan weet je echt niet wat je ziet de combinatie van het grijs en het oranje is zoooo fout dat het net lijkt of de grijze blokken met het oranje een fluo effect geven en als je ze voorbij ziet rijden lijkt het net een 3D effect en gaan de blokjes er net opliggen
Plaats reactie