Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roestige spatranden en meer ...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Roestige spatranden en meer ...

Bericht door odorf »

Doordat de kit niets meer voorstelde kon vocht alle kanten op. En omdat deze blokken erin zijn gezet hebben ze bij het plaatsen van het dak bij Westfalia de originele afdichtings-kit van het dakpaneel deels weggehaald. (de witte lijn op de foto is de naad tussen dakplaat en zijpaneel) Dit geeft op den duur dus problemen.
Dak4.jpg
Dak4.jpg (23.39 KiB) 9426 keer bekeken
Meer naar achteren naar de tent-rand zat alle roest netjes verborgen onder de kit en was er niets van te zien. :groteogen

Schuren, slijpen en stralen
Schuren, slijpen en stralen
Dezefde behandeling als de spatranden. En nu zorgen dat ALLE roest eruit is. Want als er nog maar een heel klein beetje roest achterblijft gaat het dus heel snel weer rotten. Hoe goed je verflaag ook is.
Eindresultaat
Eindresultaat
Dak6.jpg (20.7 KiB) 9428 keer bekeken
Na een paar lagen 2k Epoxyprimer en meerdere lagen 2k lak hoop ik dat alles een tijdje goed blijft.
De tussenstappen zijn helaas niet vastgelegd. Het blok is met nieuwe carrosseriekit vastgezet.

De raamranden hebben ook dezelfde behandeling ondergaan.

Rubber er weer in en de spoiler met speciaal dubbelzijdig tape vastgezet.
Volgende keer als ik weer tijd heb de achterruit eens doen. :ie


Groeten,
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 09 aug 2011, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Roestige spatranden en meer ...

Bericht door René »

Mooi projekt, al;tijd leuk om te volgen. Als je mijn/ons topic had gelezen (misschien had je dat wel gedaan, maar overheen gelezen) dan had je kunnen zien hoe de blokken vastzaten. Heb er een hele reportage van gemaakt.
Maar resultaat ziet er weer keurig uit.


Rene
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Roestige spatranden en meer ...

Bericht door odorf »

Berrie en Rene schreef:Mooi projekt, al;tijd leuk om te volgen. Als je mijn/ons topic had gelezen (misschien had je dat wel gedaan, maar overheen gelezen) dan had je kunnen zien hoe de blokken vastzaten. Heb er een hele reportage van gemaakt.
Maar resultaat ziet er weer keurig uit.
Ik had me van tevoren wel wat ingelezen met betrekking tot het raamrubber. Maar niet over die blokken.
Het was eigenlijk toen ik begon niet mijn bedoeling zo ver te gaan, alleen raamrandje en klaar.
Maar toen ik zag hoever de roest doorliep moest het opvulblok eruit. En ik had daar geen internet om nog even wat na te kijken.
Vond het wel raar dat hij zo vast leek te zitten met alleen maar kit. Beetje blond dus :bonk :bonk

Edit: Ik zie nu ook dat de kitrand/overgang dakpaneel van de witte donorbus die jullie hadden ('92? '93?) nog in uitstekende staat was. :klappen
Opvallend hoe dat kan verschillen ...

Thanks!
Odorf

Edit: in herfst 2016 waren in de achterspatbordranden (uit het openingsbericht) flinke gaten ontstaan.
Deze heb ik opnieuw aangepakt. Hoe? dat lees je >>HIER<<
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie