Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoofdsteunen California T5 verwijderen

vragen over de T5
Plaats reactie
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door Mette »

Ik zou graag onze hoofdsteunen van de achterbank verwijderen. Ze zitten altijd in de weg. Heeft iemand een tip?
Onze T5 is van 2008.
Laatst gewijzigd door Mette op 08 aug 2011, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: hoofdsteunen verwijderen

Bericht door matje86 »

:T5muur hangt er vanaf wat u met een achterbank bedoelt :T4politie
normaal klik u op het knopje onder de hoofdsteun in de bank en tilt u de hoofdsteun er uit
Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Lisboa

Re: hoofdsteunen verwijderen

Bericht door Lisboa »

matje86 schreef::T5muur hangt er vanaf wat u met een achterbank bedoelt :T4politie
normaal klik u op het knopje onder de hoofdsteun in de bank en tilt u de hoofdsteun er uit
Afbeelding
Klopt, maar als de achterbank tegen de dubbele cabine aanzit kan het zijn dat de hoofdsteunen een beetje klem zitten.
Als je in het midden tussen de zitting en rugleuning je hand steekt dan voel je daar een lus zitten, trek aan deze lus en de rugleuning komt naar voren. Nu kun je makkelijk de hoofdsteunen verwijderen op de manier zoals Matje beschreven heeft. Ook kun je de ruit van de dubbele cabine goed schoonmaken zonder dat je op de bekleding knoeit. Als je de rugleuning helemaal plat legt dan zit deze op slot, ontgrendelen door opnieuw aan de lus te trekkken in het midden.

Succes,

Luuk
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

Re: hoofdsteunen verwijderen

Bericht door Mette »

Helaas is mijn achterbank van een california. Dat vergat ik te zeggen. 2 kantelbare hoofdsteunen, ik kan geen knopje vinden :nuts
Lisboa

Re: hoofdsteunen verwijderen

Bericht door Lisboa »

Mette schreef:Helaas is mijn achterbank van een california. Dat vergat ik te zeggen. 2 kantelbare hoofdsteunen, ik kan geen knopje vinden :nuts
Dan gaat het verhaal idd niet op, ik ben ook niet bekend met de hoofdsteunen van de california behalve dat ik weet dat ze kantelbaar zijn.
Maar je zult vast een instructieboekje in de california hebben liggen, daar zou het zeker in moeten staan.
Kijk anders ook een op http://www.vwbusclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar komen ook veel vw camperaars bij elkaar, die weten je vast verder te helpen.
Ik zag dat je nieuw was op dit forum, als je wat meer informatie prijs geeft bij je vraag dan kunnen de wjw'rs ook een gerichter antwoord geven.

Veel succes!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door matje86 »

normaal gesproken zittenhoofdsteunen hier in
Afbeelding
en hier zit een knopje aan, indrukken en hoofdsteun uit nemen
Bijlagen
t5 002.JPG
t5 001.JPG
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Lisboa

Re: hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door Lisboa »

matje86 schreef:normaal gesproken zittenhoofdsteunen hier in
Afbeelding
en hier zit een knopje aan, indrukken en hoofdsteun uit nemen
Jij bent echt goed bezig Matje! :yes

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door Gerard 136 »

De hoofdsteunen zijn bij een California niet zonder meer te verwijderen. Ze kunnen alleen achterover worden geklapt.
Ze kunnen wel verwijderbaar worden gemaakt. De paspen die de steunen vasthoudt moet dan worden verwijderd. De steunen kunnen dan in zijn geheel uit de rugleuning worden getrokken.

Dat is een klusje van een of twee uur als je er ervaring mee hebt. De achterbekleding van de bank wordt verwijderd, enkele paspennen lostikken, het omklapblok loshalen, de pen eruit tikken waarmee de steun vastzit, met een klein stukje op maat gemaakt aluminium de veer vastzetten en alles weer inbouwen. Je kunt het ook (tegen betaling) laten doen bij VWCampers in Amersfoort. Succes! :toppie
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

Re: hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door Mette »

Dat is een goeie reactie! Bedankt. Maar we schieten er natuurlijk maar weinig mee op. Jammer dat VW er zulke ondingen op gezet heeft.
Zou je ze kunnen veranderen in "gewone"demontabele hoofdsteunen? Heeft iemand ervaring met het inbouwen van hoofdsteunen?
Graag een tip
Mette
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: hoofdsteunen California T5 verwijderen

Bericht door Gerard 136 »

Je hebt het misschien niet helemaal begrepen. Na de door mij beschreven ingreep zijn de steunen "gewoon" volledig demontabel.
Het enige nadeel is dat ze er in neergeklapte toestand vanzelf uit kunnen glijden. Maar ook daar is een eenvoudige oplossing voor.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Plaats reactie