Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

groot bed achterin

vragen over de T5
Plaats reactie
Vanhoenacker
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2010, 11:02

groot bed achterin

Bericht door Vanhoenacker »

Hallo,

ik zou graag mijn T5, lange versie, inrichten achterin en een bed installeren.
Kan ik ergens tips vinden online of weet iemand of je zo'n dingen prefab kan kopen of zo?
Ik ben helaas niet de handigste .. Het bed zou ideaal gezien makkelijk moeten kunnen worden opgeklapt of verwijderd.
Zijn er in Belgie of Ned plaatsen waar ze dit doen of kost dit veel geld?
Ik zou eveneens willen isoleren. Ik heb wel wat video's online gevonden over isoleren met schapenwol en zo, maar ik vrees dat ik misschien zelf niet in staat ben om dit te doen..

thansk, Brecht
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: groot bed achterin

Bericht door pootpeter »

kijk eens bij http://goo.gl/hPght
allerlei manier van ombouwen van Je T5/T4

groeten

Peter
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Vanhoenacker
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2010, 11:02

Re: groot bed achterin

Bericht door Vanhoenacker »

wie heeft volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding inzake inrichting van busjes? Ik wil mijn bus eigenlijk heel eenvoudig inrichten. goed isoleren voor geluid en temperatuur en vervolgens een slaapbank van 2 m lengte installeren over de hele breedte van de wagen. moet wel makkelijk opplooibaar zijn en goeie matras hebben.
Hebben jullie goeie adressen of tips?
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: groot bed achterin

Bericht door pootpeter »

Vanhoenacker schreef:wie heeft volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding inzake inrichting van busjes? Ik wil mijn bus eigenlijk heel eenvoudig inrichten. goed isoleren voor geluid en temperatuur en vervolgens een slaapbank van 2 m lengte installeren over de hele breedte van de wagen. moet wel makkelijk opplooibaar zijn en goeie matras hebben.
Hebben jullie goeie adressen of tips?
bij http://www.zwerfcampers.nl/ bouwen ze ook in met het terracamper systeem ziet er goed uithttp://goo.gl/erUo9
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: groot bed achterin

Bericht door pootpeter »

Is je ombouw bedoeld als camper of wil je grijs blijven rijden en slapen achterin.
Volgens de wet is mijns inziens het niet toegestaan je laadruimte in te richten als slaapruimte, mag wel moet je eerst de BPM betalen.
Ben hier ook al een tijdje mee bezig, ben wezen kijken bij vwcampers in amersfoort, die maakte mij daar op attent. Geldt overigens uitsluitend voor Nederland, over de grens mag je doen en laten wat je wilt. :nuts
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: groot bed achterin

Bericht door emil »

ik heb van een paar houten balken een platform gemaakt wat achterin de bus past
zodat ik daar een matras van 1.40 bij 2 meter op kan en een boel spullen er onder
en kosten waren nog geen 5 euro (had de balken en planken liggen) voor de slotbouten
het zal wel dat het officieel niet mag maar als ze me aanhouden zeg ik dat ik het bed buiten zet
bij iemand in de schuur ga slapen en dat ik hem op dat moment alleen vervoer
en de eisen voor een camper zijn dat er een aanrecht enzo in moet zitten en aan sta hoogte moet voldoen
en daar voldoe ik niet aan ,dus geen camper!!!!!
ik vervoer alleen wat spullen achterin ,laat ze daar maar eens wat van zeggen
maar in mijn geval is het 1 of twee keer per jaar voor 1 nacht ,dus dat zal wel loslopen
maar 1000 euro voor een grote tafel achterin de bus waar je op kan slapen vind ik ook nogal duur
maar als je het vast inbouwd dan zul je goed moeten weten wat wel en niet mag
sucses
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: groot bed achterin

Bericht door Mickel Moen »

Emil,

Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?f=13&t=30170&start=15#p198660" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vanhoenacker
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2010, 11:02

Re: groot bed achterin

Bericht door Vanhoenacker »

ok mensen, bedankt voor jullie reactie
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: groot bed achterin

Bericht door emil »

Mickel Moen schreef:Emil,

Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?f=13&t=30170&start=15#p198660" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwaai
ja zeker is dat netjes
maar voor een paar nachtjes per jaar, gaan een paar balken en een stuk underlayment ook prima
Erik701
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: groot bed achterin

Bericht door Erik701 »

Ik heb mijn T5 ingericht om te gaan surfen. Zeer basis, maar makkelijk verwijerbaar en kost weinig. Ik wilde voldoende bagageruimte, en ook de mogelijkheid om een enkel bed te maken. Zo ben ik afgelopen jaar anderhalve maand rondgetrokken met mijn vriendin:
Afbeelding
Afbeelding

2 lattenbodems van de ikea van 200 x 80, eentje werd 2cm smaller gemaakt, daarop 2 matrassen van de ikea. Past perfect, slaapt zeer goed. Ze hangen tegen de zijkant met aluminium U-profielen, en de poot in het midden staat volledig los. De hele constructie kan er zo uit genomen worden, op 5 minuten is de bus terug leeg zonder te moeten schroeven ofzo. Ik rij nu al ruim 2 jaar zo rond, en het begint nog niet te rammelen of uiteen te vallen :)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: groot bed achterin

Bericht door Mickel Moen »

emil schreef:
Mickel Moen schreef:Emil,

Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?f=13&t=30170&start=15#p198660" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwaai
ja zeker is dat netjes
maar voor een paar nachtjes per jaar, gaan een paar balken en een stuk underlayment ook prima

Emil,

Ik bedoelde Vanhoenacker. Was dus voor de topic-starter. Per abuis jouw naam ingetypt.
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: groot bed achterin

Bericht door Mickel Moen »

Erik,

Jouw bed lijkt wel erg veel op mijn bed eerste versie.
Afbeelding

Grappig. Zelfde idee. Ook met lattenbodem en matras van Ikea.
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie