Vandaag de gloeistiften van mijn 2.5 TDI vervangen.
Zat er een tijdje tegen aan te hikken omdat het volgens dit forum toch een lastig karweitje is.posting.php?mode=post&f=2#" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken, elke morgen een blauwe wolk door de straat was ook niet echt leuk meer.
Het karwei viel door de hulp van mijn zoon, een echte handige Marcel goed te doen.
2 uur later, inclusief koffiepauze was alles vervangen. posting.php?mode=post&f=2#" onclick="window.open(this.href);return false;
Bodemplaat NIET verwijderd. Radiator in servicestand dat wel. Voor de rest niets extra gedemonteerd.
D.m.v. pijpsleutelje stiften gelost na behandeling met WD 40. Dit paste overal net tussendoor, wel even pielen maar het was te doen
Daarna stukje Poly-flow slang over de stiften geschoven (paste strak) en daarmee verder los gedraaid.
Poly-flow slangetje over nieuwe stift geschoven en deze geplaatst, en vastgezet met pijpsleuteltje.
De oude door gemeten, 4 stuks kapot !
Dit soort slangetje,s is bij de aquariumhandel te kopen posting.php?mode=post&f=2#" onclick="window.open(this.href);return false;
Doe jullie voordeel ermee !!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gloeibougie's
Re: Gloeibougie's
Leuk,maar de radiateur in servicestand? Je hebt toch een wijsneus?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Gloeibougie's
Mijn bus rookt ook na starten als de motor 'koud' is, maar ik vraag mij nog steeds af of de oorzaak bij mij aan de gloeipennen ligt. (TDI, ACV)
vraagje: Rookte jou bus alleen na/tijdens het starten?
Bij mij rookt hij ook totdat de turbo een eerste keer is ingeschakeld geweest. Herken je dit?
Eenmaal warm dan geen rook meer.
Met de vakantie vond ik dit probleem echt vervelend, als je op een camping rustig wegrijd dan kun je geen toeren maken om de boel even door te blazen... dan staat heel het veld te proesten van de diesel damp...
Klopt het dat jij een korte neus hebt (je bus natuurlijk) dan heb je namelijk meer ruimte om je radiator weg te klappen.
vraagje: Rookte jou bus alleen na/tijdens het starten?
Bij mij rookt hij ook totdat de turbo een eerste keer is ingeschakeld geweest. Herken je dit?
Eenmaal warm dan geen rook meer.
Met de vakantie vond ik dit probleem echt vervelend, als je op een camping rustig wegrijd dan kun je geen toeren maken om de boel even door te blazen... dan staat heel het veld te proesten van de diesel damp...
Klopt het dat jij een korte neus hebt (je bus natuurlijk) dan heb je namelijk meer ruimte om je radiator weg te klappen.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 21:37
Re: Gloeibougie's
Wat voor neus mijn bus heeft zou ik niet kunnen zeggen, kijk eens in de fotogalerij. Heb plastic plaatje met VW logo voor de radiateur verwijderd. Bevestiging van de radiator ( 2 bouten bovenop) los gemaakt en kon deze daarna 30 cm naar voor kantelen.Harry 341 schreef:Leuk,maar de radiateur in servicestand? Je hebt toch een wijsneus?
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 21:37
Re: Gloeibougie's
Mijn bus rookte alleen bij het starten, zeker als het koud was en ik wat langer moest doorstarten.califloor schreef:Mijn bus rookt ook na starten als de motor 'koud' is, maar ik vraag mij nog steeds af of de oorzaak bij mij aan de gloeipennen ligt. (TDI, ACV)
vraagje: Rookte jou bus alleen na/tijdens het starten?
Bij mij rookt hij ook totdat de turbo een eerste keer is ingeschakeld geweest. Herken je dit?
Eenmaal warm dan geen rook meer.
Met de vakantie vond ik dit probleem echt vervelend, als je op een camping rustig wegrijd dan kun je geen toeren maken om de boel even door te blazen... dan staat heel het veld te proesten van de diesel damp...
Klopt het dat jij een korte neus hebt (je bus natuurlijk) dan heb je namelijk meer ruimte om je radiator weg te klappen.
Re: Gloeibougie's
oke, dan ligt het bij mij dus echt niet aan de gloeipennen.... nu weet ik het zeker dat het iets anders is ...Mijn bus rookte alleen bij het starten, zeker als het koud was en ik wat langer moest doorstarten.
Ik heb ook begrepen dat de nieuwe typen besturingsapparaten minder last van roken hebben, ga de oplossing dan toch in die (duurdere) richting zoeken....
bedankt.