Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foto van abt verlagingveren t5 gp

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

foto van abt verlagingveren t5 gp

Bericht door raymondo »

na 70.000 rammelende km en 1 keer nieuwe verschotellagers.. heeft de dealer nu mijn abt veren er onder uit gehaald en de orignele veren ( die ik nog had) gemonteerd....

het gerammel is over... tot zover ik nu heb kunne merken.. conclusie van de monteur is dat de veren te ruim om de veerschotels zatten en daardoor dus lawaai maakte en speling veroorzaakte..

deze conclusie hadden we 4 maanden terug ook al.. en toen is er een klacht bij PON neer gelegd en nooiit een antwoord gekomen.

nu heb ik de ABT veren dus los.... maar het lijkt mij als een verlaging set koop.. de omtrek van de veer hetzelfde blijft alleen. en de veer is lager als origineel... maar als ik de ABT set bekijk. lijken vooral de achter veren meer op hulp veren voor in de originele...

er staat op ABT 500. VA bij de voor veren en ABT HA bij de achter veren.. de voorste komen uit 2008 en achterste uit 2010..

maar de achterveren passen in de voorveren... volgens mij klopt dit niet echt.. hoe kan ik zien of ze voor een t5 zijn?

als ik op de site van ABT kijk. staat er bij losse een bestel nummer.... dit bestelnummer heeft in het midden 400 ...

kijk ik bij de complete verlagings set dan staat er 500....

zou ik losse veren hebben gehad die eigenlijk voor een complete ABT set zijn??? ik heb al diverse importeurs gebeld maar niemand schijnt te weten hoe het werkt..

Morgen wederom de dealer bellen waar de auto nieuw vandaan komt om het bestelnummer op te vragen.

wie heeft hier een zinnig antwoord voor?????
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto van abt verlagingveren t5 gp

Bericht door raymondo »

na wat speurwerk van balie medewerker van de VW blijkt volgens hem wat ik al eerder had gemeld de ABT veren worden genoemd tot en met modeljaar 2009. dus niet voor de T5 GP.

Nu bied Pon wel een set aan van Eibach waarbij duidelijk vermeld staat T5 GP... Nu maar hopen dat deze om geruild gaan worden...

Heb voor de zekerheid elders een set besteld zodat ik volgende week weer kan verlagen.. Ook even snel me wielen weg gebracht voor een polijst beurtje...

Dus als het goed is deze volgende week op en top in orde....
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: foto van abt verlagingveren t5 gp

Bericht door heemskerk »

raymondo schreef:na wat speurwerk van balie medewerker van de VW blijkt volgens hem wat ik al eerder had gemeld de ABT veren worden genoemd tot en met modeljaar 2009. dus niet voor de T5 GP.

Nu bied Pon wel een set aan van Eibach waarbij duidelijk vermeld staat T5 GP... Nu maar hopen dat deze om geruild gaan worden...

Heb voor de zekerheid elders een set besteld zodat ik volgende week weer kan verlagen.. Ook even snel me wielen weg gebracht voor een polijst beurtje...

Dus als het goed is deze volgende week op en top in orde....

't Mag allemaal wat kosten geloof ik.... Succes, ben benieuwd of het daarmee opgelost is.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto van abt verlagingveren t5 gp

Bericht door raymondo »

Eindelijk is me bus verlaagd en rijd normaal zonder gerammel.... kostte me een beetje geld en moeite.. en waarschijnlijk nog lange discussies...

Heb nu een nieuwe eibach set eronder met nieuwe veerschotels lagers.....

Morgen zal ik een foto posten waar op je kan zien hoe veel ruimte een veerschotel lager heeft in een ABT veer.. In de bovenste spindels zit ongeveer 6 mm meer ruimte dan bij een veer van Eibach..

De achterveren zijn wel korter op elkaar gewikkeld maar nog half de doorsnee van een Eibach.. Ik blijf erbij dat de set niet in orde voor een T5.... En deze discussie zal ik ook gaan voeren met Hegemann tot ik iedere cent van de aanschaf en montage en alle bijkomende kosten vergoed heb.

1 jaar lang en 70.000 km loop ik me te irriteren.. diverse malen terug geweest en niks konden en wilden ze doen.. Over gegaan naar Dago Duiven die heeft direkt onder garantie veerschotel lagers vervangen en zou terug komen met een reactie van PON.. Aangezien ik het graag op gelost voor me bus af geschreven is wacht ik maar niet op PON>. de reactie van Dago is duidelijk.. die ABT veren kloppen voor geen meter. Moet volgens hun de klacht neer leggen bij de dealer die dit heeft kunne monteren en leveren.
Dago heeft 2 weken terug de bus origineel gemaakt maar de monteur meldde wel dat verschotel lagers niet goed waren.. waren net 2 maanden oud... alles is vervangen nu..... en rijd super..

Dus Hegamann kan ze lol met hun lakse service en nonchalante houding met klachten... Ik denk dat ik dit forum helaas ook al een jaar lastig val met mijn klachten omtrent het gerammel en gebonk... Dit is op gelost..

Gelukkig....nu nog effe de dsg laten aanpassen evenals Babson en dan denk ik dat ik de bus door rijd tot ik hem 2 keer heb af geschreven...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto van abt verlagingveren t5 gp

Bericht door raymondo »

hierbij de foto's.... hopen dat het duidelijk is..

Afbeelding
dit zijn de veren... verschillen lijken me duidelijk

Afbeelding
helaas beetje onduidelijk foto.. dit is een veerschotel lager in een ABT veer. let op de ruimte aan de rechtse kant...

Afbeelding

dit is dan een veerschotel in een Eibach veer

lijkt me aan de hand van deze foto's wel duidelijk waarom de bus een jaarlang heeft gerammeld aan de voorzijde....
Plaats reactie