Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remmen lopen aan na verversen remvloeistof

vragen over de T4
Plaats reactie
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door BosscheBol »

Ik had een slangetje van mn remsysteem (linksvoor) kapot en die vandaag vervangen.
Omdat er bij het ontluchten een donkerbruine vloeistof :groteogen uitkwam heb ik de remvloeistof in het hele systeem op de ouderwetse manier (met zn 2en dus) vernieuwd, dus RA,LA,RV,LV.
Na deze klus bleken de remmen op alle wielen constant wat aan te lopen, er blijft dus druk in het remsysteem staan.
Van iemand de tip gekregen om de cups van de hoofdremcylinder na te kijken omdat tijdens het ontluchten te krachtig op rem zou kunnnen zijn gedrukt, en daardoor de cups beschadigd zouden kunnen zijn.
Zojuist de hoofdremcylinder losgemaakt maar die is niet zomaar te openen, er zit geen uitneembare borgring in.
Heeft iemand een idee of het het probleem inderdaad in de hoofdremcylinder zou kunnen zitten of dat het een ander probleem zou kunnen zijn?
De kosten van een nieuwe hoofdremcylinder vallen op zich wel mee, maar ik heb geen zin om onnodig geld uit te geven ;-)
Bij voorbaad dank.
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door julien »

Probleem zit idd in hoofdremcilinder komt niet door te hard trappen maar bij los gedraaide nippels komt de hoofdremcilinder in een positie waarbij hij normaal nooit komt.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door BosscheBol »

julien schreef:Probleem zit idd in hoofdremcilinder komt niet door te hard trappen maar bij los gedraaide nippels komt de hoofdremcilinder in een positie waarbij hij normaal nooit komt.
Losgedraaide nippels? Bedoel je de ontluchtingsnippels?
Die moet je toch altijd losdraaien om te ontluchten?

edit:
Zojuist de hoofdremcilinder vervangen, maar het probleem is gebleven :bonk
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door julien »

Ik bedoel idd de ontluchtingsnippels en die moet je ook idd los draaien bij ontluchten maar het gebeurt nog wel eens dat daarbij de hoofdremcilinder sneuvelt.
Je hebt de hoofdremcilinder dus reeds vervangen.
Loopt hij echt op alle remmen aan?
Zoja moet het je rembekrachtiger zijn of iets mechanisch bij het pedaal, bij het tweede moet de boel wel flink krom zijn en heb beide nog nooit meegemaakt.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door gait »

Door te diep doortrappen kan hij m.i. nooit vast blijven zitten. Of de auto moet al 10 jaar stilstaan en heel veel roest in zijn hrc hebben verzameld! Vind het een vage klacht, ben zeer benieuwd wat de uitslag is. Heb je niet "gewoon"de klauwen c.q. blokken vastzitten?
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door renevanh »

Hier een zeer vergelijkbaar probleem.
Boosdoener is een rand erosie/vuil op de remschijven die aan de buitenkant tegen de blokken aanloopt.
De remklauw komt namelijk in zijn originele positie na het verversen/ontluchten, die de blokjes dichter bij de remschijf kan brengen dan ze zaten.
Links achter wordt bij mij goed warm na 50km tegen 120km/h gereden te hebben (rechts achter is die hele rand verdwenen...).

Remedie: remschijven (en dus blokken) vervangen of randje van de remschijf af slijpen.
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door gait »

Die rand slijt in in de remblokken en is na een paar 100 of 1000 kilometer weg. Dan heb je er geen last meer van. Ik zou de blokken schijven dus niet vervangen, maar alles goed gangbaar maken.
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door julien »

Alle vier de remmen die toevallig tegelijk niet meer gangbaar zouden zijn?
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door gait »

wat is "wat aanlopen"? Misschien zaten ze voor die tijd al iets vast??
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: remmen lopen aan na verversen remvloeistof

Bericht door renevanh »

gait schreef:Die rand slijt in in de remblokken en is na een paar 100 of 1000 kilometer weg. Dan heb je er geen last meer van. Ik zou de blokken schijven dus niet vervangen, maar alles goed gangbaar maken.
Vervangen wacht ik inderdaad nog ff mee, morgen die rand een beetje bijwerken met een haakse slijper + lamellenschijfje, komt het vast goed.
Blokken zijn wel bijna op, dus moeten binnen aanzienlijke tijd toch vervangen worden...
Plaats reactie