Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 naar t5 gp omgebouwd

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Marchantje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2011, 13:44

t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Marchantje »

Beste Weetjewellers,

van het weekend heb ik mijn zandbeige t5 omgebouwd naar t5 gp aan de voorkant. Spiegels, achterlichten zijn besteld en interieur moet nog besteld worden. Alleen mijn koplampen werken niet zoals het hoort. Zodra ik hem op normaal licht aanzet, doet hij niks. Als ik mijn knipperlichten aanzet, doet mijn normaal licht het wel op werking van het knipperlicht. Dus, hij knippert. Dit is ook bij mijn gevarenlicht, beide lichten knipperen. Als ik mijn groot licht aanzet branden mijn knipperlichten. Constant, dus geen knipperlichteffect. Mijn stadslicht werkt wel naar behoren. Ben bij de dealer geweest, ze hebben hier geen verloopstekkertjes voor. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt,

Groetjes Cédric
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door JP »

Marchantje schreef:Beste Weetjewellers,

van het weekend heb ik mijn zandbeige t5 omgebouwd naar t5 gp aan de voorkant. Spiegels, achterlichten zijn besteld en interieur moet nog besteld worden. Alleen mijn koplampen werken niet zoals het hoort. Zodra ik hem op normaal licht aanzet, doet hij niks. Als ik mijn knipperlichten aanzet, doet mijn normaal licht het wel op werking van het knipperlicht. Dus, hij knippert. Dit is ook bij mijn gevarenlicht, beide lichten knipperen. Als ik mijn groot licht aanzet branden mijn knipperlichten. Constant, dus geen knipperlichteffect. Mijn stadslicht werkt wel naar behoren. Ben bij de dealer geweest, ze hebben hier geen verloopstekkertjes voor. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt,

Groetjes Cédric
Maakt mij toch nieuwsgierig wat dit geintje nu gekost heeft en of een nieuwe kopen niet goedkoper was geweest (zeker op lange termijn)

JP heeft gewoon een nieuwe GP besteld met nog meer optie's dan mijn huidige T5 en ipv 86pk de 140pk DSG Ga ik vast geen spijt van krijgen :toppie
Ook gelijk een ander kleurtje (DarkWood) is weer eens wat anders :love
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Wim T4 935 »

:wjw Cédric,

Er is iemand op dit forum die het ook gedaan heeft. Heb al even gezocht maar kon het zo niet vinden. Hij is ook een tijd bezig geweest toen met o.a. de verlichting. Wellicht meldt hij zich nog.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door mevlut »

Wim T4 935 schreef::wjw Cédric,

Er is iemand op dit forum die het ook gedaan heeft. Heb al even gezocht maar kon het zo niet vinden. Hij is ook een tijd bezig geweest toen met o.a. de verlichting. Wellicht meldt hij zich nog.
Je bedoelt "de geert" toch.

Groetjes,
Mevlüt
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Wim T4 935 »

Mevlüt, je hebt het bij het goede eind.

In dit topic viewtopic.php?f=11&t=26168&hilit=de+geert#p161411" onclick="window.open(this.href);return false; valt er het een en ander over te lezen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Jeroen T5 204 »

Er moet een andere kabelboom in voor de verlichting, als ik het goed heb onthouden :lach
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door RKDesigns »

Geert bouwt onderhand alles om wat ie koopt... tik GEERT EUROVAN in Google en je komt op diverse fora zijn bus tegen.

http://www.tuned-belgium.com/phpBB3/vie ... =100&t=694" onclick="window.open(this.href);return false; een voorbeeldje
Marchantje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2011, 13:44

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Marchantje »

nee ben nu rond de 2500 a 3000 euro kwijt met spuitwerk en originele materialen dus is niet rendabel om een nieuwe te kopen. een nieuwe kost al snel 40 rooien en 2e hands vind je nog niet veel. niet verlengd, automaat, schuifkanteldak, leer alles erop en eraan zeg maar dus dan maar zo. zal is kijken bij degeert. lijkt mij ook dat je de draadjes kan afknippen en opnieuw te solderen op de juiste draden bij de stekker. lijkt me onnodig om hiervoor een andere kabelboom in te leggen. had wel verwacht dat ze hier gewoon omloop stekkers voor hadden maar die zijn er dus niet. heb nu ook originele ledjes voor in de bumper, t6 spiegels en t6 (multivan?) smoke achterlichten besteld die komen als het goed is volgende week binnen.
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door pootpeter »

Je ziet die led dagrijverlichting nog niet veel en het staat super, je kan ook nog de multivan grill plaatsen. Succes ermee :yes
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door JP »

Marchantje schreef:nee ben nu rond de 2500 a 3000 euro kwijt met spuitwerk en originele materialen dus is niet rendabel om een nieuwe te kopen. een nieuwe kost al snel 40 rooien en 2e hands vind je nog niet veel. niet verlengd, automaat, schuifkanteldak, leer alles erop en eraan zeg maar dus dan maar zo.
Mooi beredeneerd maar natuurlijk niet de juist manier.
Bij inruil krijg je natuurlijk ook nog een flink bedrag voor je T5.
De T5GP heeft minder/geen KMers, is origineel T5GP bij verkoop, etc. etc.
Maar als je als hobby pimpen hebt dan begrijp ik het.
Maar het is zeker niet goedkoper op lange termijn.

Daarnaast ben je er natuurlijk nog niet.
Interieur, dashboard en niet te vergeten de zuinigere 2.0 motor (maar dat kan je ook als nadeel zien t.o.v. de 2,5L 5 cilinder)

Ik heb nu een LWB 140pk DSG fully loaded voor minder dan 32.000 ex. btw en bpm besteld

Begrijp me goed iedereen zijn ding ik ben gewoon nieuwsgierig naar iemand zijn beweegreden. :toppie

Veel succes met de verdere werkzaamheden
Marchantje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2011, 13:44

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Marchantje »

JP schreef:
Marchantje schreef:nee ben nu rond de 2500 a 3000 euro kwijt met spuitwerk en originele materialen dus is niet rendabel om een nieuwe te kopen. een nieuwe kost al snel 40 rooien en 2e hands vind je nog niet veel. niet verlengd, automaat, schuifkanteldak, leer alles erop en eraan zeg maar dus dan maar zo.
Mooi beredeneerd maar natuurlijk niet de juist manier.
Bij inruil krijg je natuurlijk ook nog een flink bedrag voor je T5.
De T5GP heeft minder/geen KMers, is origineel T5GP bij verkoop, etc. etc.
Maar als je als hobby pimpen hebt dan begrijp ik het.
Maar het is zeker niet goedkoper op lange termijn.

Daarnaast ben je er natuurlijk nog niet.
Interieur, dashboard en niet te vergeten de zuinigere 2.0 motor (maar dat kan je ook als nadeel zien t.o.v. de 2,5L 5 cilinder)

Ik heb nu een LWB 140pk DSG fully loaded voor minder dan 32.000 ex. btw en bpm besteld

Begrijp me goed iedereen zijn ding ik ben gewoon nieuwsgierig naar iemand zijn beweegreden. :toppie

Veel succes met de verdere werkzaamheden
ja interieur moet ik nog doen heb vandaag andere achterlichten gehad nu zitten alle kapjes mistlampen e.d. erop zit alleen nu nog te wachten op de ledjes, je ziet ze niet vaak nee maar ziet er wel mooi uit. moet nu de achterlichten ff omsolderen want ze komen niet overeen met de ouwe. schema staat hier gelukkig op de website. hadden ze die ook maar voor de koplampen haha rij nu nog steeds met mistlampen aan savonds beetje klote maarja maar ik rij deze bus misschien nog anderhalf jaar en dan koop ik wel een t5gp maar zie die 2.0 wel als een nadeel maar het rijd wel lekker maar het is geen 5 cilinder maar in een weekje tijd is die toch mooi opgeknapt mn achteruit rijcamera was kapot vandaag nieuwe binnen gehad er weer opgezet alleen de chrome strip op de onderste grill paste niet was een foutje met bestellen met de tp. (terwijl de goede bumper was geleverd dus beetje jammer) maar ik mis wel een automaat haha lekker lui maar rijd heerlijk maar klopt wel ja voor 32 ex alles heb je wel een dikke als het goed is! maar weet nog niet iets over een schema voor de koplampen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Multivan Generation »

ik vind dit topic meer in het T5 forum thuishoren.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door T5austria »

Schema van de verlichting vindt je hier.
http://www.vag-tech.nl/PDF/Koplamp-schema-T5GP.pdf
Marchantje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2011, 13:44

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door Marchantje »

T5austria schreef:Schema van de verlichting vindt je hier.
http://www.vag-tech.nl/PDF/Koplamp-schema-T5GP.pdf
bedankt voor je reactie, maar dit snap ik niet? de stekkers zijn hetzelfde, zitten allebei 6 contact puntjes (als ik me niet vergis?) op alleen ze komen niet overeen met elkaar.. dus moet ik ze omzetten maar met jou link kan ik dit toch niet doen of kijk ik ergens overeen?
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: t5 naar t5 gp omgebouwd

Bericht door T5austria »

bedankt voor je reactie, maar dit snap ik niet? de stekkers zijn hetzelfde, zitten allebei 6 contact puntjes (als ik me niet vergis?) op alleen ze komen niet overeen met elkaar.. dus moet ik ze omzetten maar met jou link kan ik dit toch niet doen of kijk ik ergens overeen?[/quote]


Met behulp van het schema kan je nu de kabels omzetten, en in de juiste socket drukken.
Plaats reactie