Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blaren op Transporter T5 uit 2007

vragen over de T5
Plaats reactie
gzoodsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2011, 11:47

Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door gzoodsma »

Hallo,

Na twee jaar in een Transporter T4 te hebben gereden heb ik in augustus 2007 een nieuwe T5 aangeschaft. Afgelopen winter zag ik tot mijn verbazing dat er zich twee blaren begonnen te vormen. De een op de schuifdeur en de andere op een van beide achterdeuren, de laatste was ook al opengebarsten en begon te roesten. Ik ben hiermee naar mijn dealer gegaan. De auto was toen 3 en een half jaar oud. De dealer heeft de claim ingediend bij Pon maar alleen de schuifdeur is goedgekeurd. De achterdeur is afgewezen op basis van leeftijd.... (waarom dan de schuifdeur wel goedkeuren, maargoed). Ik heb toen eerst de schuifdeur onder garantie laten repareren.
Kort nadat ik mijn auto terug kreeg viel me ineens op dat er nog een blaar op de achterdeur zat, naast de roestplek die er al zat. Ik heb de auto toen maar eens grondig onderzocht en kwam erachter dat hij op vrijwel alle delen wel een blaar heeft, zelfs aan de binnenkant in de dorpel op de bijrijderskant. Ik ben er toen meteen weer mee naar mijn dealer gegaan, hij heeft toen opnieuw een claim ingediend. Na lang touwtrekken wou Pon de auto wel even bekijken, ik ben er toen mee naar Pon in Leusden geweest. Daar werd door de heren vrijwel meteen geroepen dat het "vliegschade" zou zijn en dat dat niet onder de garantie valt. Ik heb toen meteen gezegd dat ik het daar niet mee eens was. Daarop werd door Pon voorgesteld om de auto te laten onderzoeken door een onafhankelijke expert. Dit is een paar weken geleden gedaan en het rapport is naar Pon gestuurd, en een kopie naar mij. In het rapport staat dat de blaren ontstaan door een reactie van de zinklaag met de laklaag. Dat zien ze schijnbaar niet als doorroesten van binnenuit. Omdat de auto ouder dan drie jaar is valt hij ook niet meer onder de lakgarantie, ook van een coulanceregeling wil men niets weten.

Het lijkt mij toch dat je als consument mag verwachten dat je minimaal 10 jaar lang zonder al te grote problemen in een auto moet kunnen rijden ? Zeker van een merk als VW verwacht je niet dat die al na 3 en een half jaar begint te roesten.

Mijn vraag is nu zijn er meer mensen met dit zelfde probleem, waarbij de auto ook net uit de garantie is ? Is het een probleem wat bij meer Transporters optreedt ?

Alvast dank voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door raymondo »

ik heb een t5 gp van 13 maanden oud.. blanke lak op de spiegels laat los aan beide zijde....

geen garantie..

waarom niet?? ik heb zelf de zwarte delen van de spiegels ooit eens laten spuiten.. dus toen maar aan dat het blanke lak van VW is wat los laat..

VW.. Verzint Wat.........

kun je wel druk over blijven maken.. maar als je zelf niks aan doet.. is het al te laat om op te lossen voor Pon met een oplossing komt..
Lisboa

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door Lisboa »

Tot mijn schrik ben ik er achter gekomen dat de mijne het ook heeft, blaren op de schuifdeur.
Zodra het beter weer is laat ik 'm goed wassen en alle blaren op de foto vast leggen.
M'n dealer is al op de hoogte en die laat het door het eigen schadebedrijf bekijken om eventueel op te lossen of claimen bij PON.
Als er meer wjw'rs rondrijden is het een idee om een oproep te plaatsen onze T5 eens nader te bekijken op blaren.
Het begint heel klein maar op 2 punten is het bij mij al door tot op het staal, onderin dus viel me niet eerder op.

Mvg,

Luuk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door Harry 341 »

Lezen jullie het T5 forum wel eens??Kijk even 2 berichten naar beneden..... :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door Multivan Generation »

Roest en blaren en blazen onder de lak bij een VAG-product.
Pon hanteert best vreemde criteria.

Ondanks dat er geen scheuren of lakschade is,
kan het voorkomen dat de lak begint op te zwellen.
Dat kan mijnsinziens alleen door roest van binnenuit komen.

Het werd bij mij eerst, aan de balie(zonder de auto gezien te hebben) gestoken op te weinig lak onderhoud.
Toen ze mee naar buiten liepen, was onze bus diegene die het meeste in de zon stond te blinken..

Maar nee hoor, Pon wijst de claim af, lakschade kon al niet meer, want ouder als 6 jaar (T4)
en (door)roesten van binnen uit ---> afgewezen omdat er geen gat in het plaatwerk is gevallen :ie

Het is echt Pon die nukkig is, afwijs cultuur. Bah!

Misschien eens proberen via de Kundendienst van Volkswagen in Wolfsburg?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
tvanhoek
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:15

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door tvanhoek »

Ook die van mijn heeft blaren op de schuifdeur, mijn dealer heeft dit geclaimd bij de importeur maar ik kreeg vandaag te horen dat het is afgewezen
Mijn bus is van 2008
Ik ben het er dus niet mee eens en ga eerst eens bij een bevriende schadebedrijf langst kijken wat hun zeggen en dan maar een brief sturen naar pon

Ton
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door JP »

Altijd leuk een dealer die zich verschuild achter Pon.
Wij hebben onze bussen niet bij Pon gekocht!
Als dit wel het geval was dan hadden wij ook minder betaald.
De dealer moet het gewoon oplossen!!

Ondanks dat ik een erg slechte dealer had hebben zij bij mij alles netjes gerepareerd.
Gewoon een grote beurt laten uitvoeren en deze factuur gewoon niet betalen totdat alles netjes gerepareerd is.
Het heeft bij mij goed gewerkt :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Blaren op Transporter T5 uit 2007

Bericht door Multivan Generation »

JP schreef:Altijd leuk een dealer die zich verschuild achter Pon.
Wij hebben onze bussen niet bij Pon gekocht!

De dealer moet het gewoon oplossen!!
Dat ben ik helemaal met je eens :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie